Diskuze

Autofotka týdne: Nepohodlný, leč krásný život se Škodou 100

V roce 1977 jsem do naší rodiny přibyla nejen já, ale také fungl nová Škoda 100 v barvě slonové kosti. Na obřím parkovišti na sídlišti to bylo samozřejmě nejkrásnější a nejmodernější auto ze všech (byť jich tu tehdy stávalo asi tak patnáct). Na silnici bylo navíc nečekaně spolehlivé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

M33i79l48o80š 66R89u42f74e81r

11. 6. 2018 18:23

Děvče mělo velké štěstí, narodit se do bohaté rodiny, která si mohla dovolit koupi zbrusu nového vozu (to není běžné sní dnes, kdy jsou auta mnohem dostupnější). Škodovky měly výhodu v jednoduché konstrukcí a tím i servisu, ovšem 70. a 80. léta, to bylo 20.let tragédie našeho auto. průmyslu... Děda koupil někdy v 60.letech Ford Taunus, a první srovnatelná škodovka byla až nová Octavia...

0 1
možnosti
TR

Taunus? Soused ho měl v takové zvláštní žluté (att. video) ...

https://www.youtube.com/watch?v=0rDoETo35h0

0 0
možnosti
JS

J95a60n 51S58o55u49k15u97p

11. 6. 2018 16:10

Příšerný krám, nepohodlný, věčně v opravě. Sentiment bokem, ten stroj nás nechal vícekrát v loji.

1 1
možnosti
LG

Nějak jsem nepochopil, proč je tento podivný slohový "výkřik" vlastně na iDnesu uveřejněn.

0 0
možnosti
PF

P27e80t13r 95F10e18i26g72l

11. 6. 2018 8:36

Pamatuju cestu do Jugoslávie...topení přes den na plné obrátky...na střeše zahrádke, kde byl stan...některé kopce v nynější Bosně a Hercegovině se řadila i jednička...jojo...je na co vzpomínat, ale vracet bych to nechtěl...jet s takovým autem takovou trasu byla neuvěřitelné dobrodružství s maximální mírou odvahy...;-D

5 0
možnosti
PF

P37e89t35r 26F83e43i86g94l

11. 6. 2018 8:37

Myslím odvahu mých rodičů...já byl tehdy děcko...

1 0
možnosti

Mel jsem 110 LS,moc na ni vzpominam.Clovek si na ni vse opravil sam.Jezdila jako drak.

2 0
možnosti
AS

S 110R je dosud neprekonane kupe, nejkrasnejsi opravdove nadherne

4 0
možnosti
KR

Presne...a delalo stovku za 16 vterin.

0 0
možnosti
Foto

T72o45m13á95š 19B91u10r29a

11. 6. 2018 0:54

Chápu, že někteří bývalí uživatelé na "Stovku" vzpomínají se slzou v oku - ona nostalgie je pěkná potvora - ale mezi námi: byl to křáp nejkřápovatější, spadající do kategorie šlapohybů kterým ovšem vévodil dvourytmový "Traboš". Ovšem i ve své době byla "Stovka" technologickým - a v důsleku toho - i uživatelským nehorázně předraženým úletem.

Prostě socialistické lidové auto se vším všudy jak vyšité: neprivilegovaný jedinec na něj musel šetřit čtyři až pět let. Ale to jenom za předpokladu, že tento člověk (člověčice) nechodili do společnosti a živili se pouze jako pes jednou denně točeňákem. A ve městech byla tehdy tráva většinou špatně dostupná.

4 1
možnosti
JK

Stovku neznám, ale měl jsem MB1100 a v té době to bylo srovnatelné auto s leckterým "západním". Soused měl Cortinu a podle toho, jak se v ní stále hrabal, nebyla o nic lepší. Jen třikrát dražší. Jistě, po 20 letech výroby, kdy se měnily jen plechy (a k horšímu), to nebyla žádná sláva.

1 0
možnosti
MM

Se "Stovkou" jsem jel pouze třikrát (třikrát jsem si jí půjčil od švagra). Poprvé jsem s ní ujel asi dva kilometry a utrhla se pode mnou sedačka. Když jsem si jí půjčil podruhé,vyhořel mi startér. Když mělo dojít ke třetí jízdě (potřebovali jsme někam dovézt děti a vlastní auto jsme tehdy ještě neměli) už se mi do toho auta moc nechtělo, nicméně manželka se švagrem mne přemluvili a tak jsem se nakonec vydal na třetí cestu. Celou jízdu jsem byl jak na trní a čekal jsem, co se podělá. Nakonec jsme se vrátili domů a když už jsem si myslel, že tentokrát to dopadlo, tak se (v okamžiku, když už jsme stáli před domem a já natahoval ruku ke klíčku) ozvala rána a motor zhebnul. Otevřel jsem kapotu a zjistil, že explodovala indukční cívka - zbyl z ní jen plechový hrnek a ten zbytek byl po celém motorovém prostoru. Víckrát jsem už do toho auta nevlezl (ani jako pasažér). Později jsme po tchánovi zdědili Škodu 120 a to vlastně bylo první auto, se kterým jsem pravidelně jezdil. Ze "Stodvacítky" jsem zpočátku moc nadšený nebyl (říkal jsem si, že to bude také asi pěkný kepl), nicméně naučil jsem se s ní žít a když teď zavzpomínám, tak si říkám, že jsem to auto měl docela rád. Zdaleka bych Škodu 120 neoznačil za bezporuchové auto, nicméně nikdy to nebyla porucha fatální (aby se nedalo dojet) a všechno jsem se naučil opravit si sám (v servisu jsem s ní za těch skoro deset let byl pouze jednou). Pokud se jedná o jízdní vlastnosti, ty nebyly kdovíjak dobré, na druhou stranu ale měla v zimě dobrou trakci a vyjel jsem všude. Takže při vzpomínce na Škodu 100 mi naskáčou pupínky, nicméně na Škodu 120 vzpomínám s určitou nostalgií a vůbec ne ve zlém.

2 0
možnosti
KR

Skoda 120 byla po "stovce" velkym zklamanim (spolehlivost), celkova koncepce, priserne reseni chladice vpredu a motoru vzadu - vecne to nekde v nekolika desitkach spoju - teklo. Dokonce se jednu dobu uvazovalo o zruseni cele linky a navratu k vyrobe Skody 100. Suskalo se o tom na VSD mezi profesory a studenty dopravni fakulty.

0 0
možnosti
AL

Nám jak Škoda 1000MB, tak Škoda 100 totálně do 10 let každá shnily, i když jsme dělali, co se dalo. NA druhou stranuty krásné prázdninové zážitky, kdy rodiče seděli vpředu a na zadních sedadlech co se nás děcek vešlo :-)

3 0
možnosti
DH

Jojo. Bez vystříkání dutin a podvozku to prostě nešlo. Když jsem po 27 letech 100vku prodával, tak pravý práh byl naprosto původní a levý vyvařený jen v malé zadní části.

0 0
možnosti
MK

Měl jsem dvě a nedám na ně dopustit, jen kdyby to tak nerezlo, líp to topilo a nekazil se tomu pořád startér, ten byl tak často v řiti , že jsem jich měl několik opravenejch a výměnu jsem zvládal pod 10 minut ;-D;-D;-D. Teď mám Ford Galaxy a blbou baterku jsem měnil asi hodinu.:-P

2 0
možnosti
JV

No a kdy jste ji řídil naposledy? Možná, kdybyste se svezl, tak byste už o tom Fordu neřekl křivé slovo. Zpětně si to člověk neuvědomuje, ale sednout do takového auta je celkem kulturní šok.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...