Diskuze
Autofotka týdne: Nepohodlný, leč krásný život se Škodou 100
Děkujeme za pochopení.
M33i79l48o80š 66R89u42f74e81r
Děvče mělo velké štěstí, narodit se do bohaté rodiny, která si mohla dovolit koupi zbrusu nového vozu (to není běžné sní dnes, kdy jsou auta mnohem dostupnější). Škodovky měly výhodu v jednoduché konstrukcí a tím i servisu, ovšem 70. a 80. léta, to bylo 20.let tragédie našeho auto. průmyslu... Děda koupil někdy v 60.letech Ford Taunus, a první srovnatelná škodovka byla až nová Octavia...
T52o98m38á88š 21R33o31m56a67n53č63í30k
Taunus? Soused ho měl v takové zvláštní žluté (att. video) ...
J95a60n 51S58o55u49k15u97p
Příšerný krám, nepohodlný, věčně v opravě. Sentiment bokem, ten stroj nás nechal vícekrát v loji.
L85u27d94v45í94k 43G98a33j70d72o51š68í71k
Nějak jsem nepochopil, proč je tento podivný slohový "výkřik" vlastně na iDnesu uveřejněn.
P27e80t13r 95F10e18i26g72l
Pamatuju cestu do Jugoslávie...topení přes den na plné obrátky...na střeše zahrádke, kde byl stan...některé kopce v nynější Bosně a Hercegovině se řadila i jednička...jojo...je na co vzpomínat, ale vracet bych to nechtěl...jet s takovým autem takovou trasu byla neuvěřitelné dobrodružství s maximální mírou odvahy...
P37e89t35r 26F83e43i86g94l
Myslím odvahu mých rodičů...já byl tehdy děcko...
J13a91r93o77m34í96r 84Č93e12c94h
Mel jsem 110 LS,moc na ni vzpominam.Clovek si na ni vse opravil sam.Jezdila jako drak.
A57l88e71x 47S87l31a32v34í94č90e85k
S 110R je dosud neprekonane kupe, nejkrasnejsi opravdove nadherne
K18a78r72l 66R53i73e16g85e38l
Presne...a delalo stovku za 16 vterin.
T72o45m13á95š 19B91u10r29a
Chápu, že někteří bývalí uživatelé na "Stovku" vzpomínají se slzou v oku - ona nostalgie je pěkná potvora - ale mezi námi: byl to křáp nejkřápovatější, spadající do kategorie šlapohybů kterým ovšem vévodil dvourytmový "Traboš". Ovšem i ve své době byla "Stovka" technologickým - a v důsleku toho - i uživatelským nehorázně předraženým úletem.
Prostě socialistické lidové auto se vším všudy jak vyšité: neprivilegovaný jedinec na něj musel šetřit čtyři až pět let. Ale to jenom za předpokladu, že tento člověk (člověčice) nechodili do společnosti a živili se pouze jako pes jednou denně točeňákem. A ve městech byla tehdy tráva většinou špatně dostupná.
J94a18r93o14m59í36r 10K88r12á14l
Stovku neznám, ale měl jsem MB1100 a v té době to bylo srovnatelné auto s leckterým "západním". Soused měl Cortinu a podle toho, jak se v ní stále hrabal, nebyla o nic lepší. Jen třikrát dražší. Jistě, po 20 letech výroby, kdy se měnily jen plechy (a k horšímu), to nebyla žádná sláva.
M93i59r48o94s19l27a34v 28M36e33d
Se "Stovkou" jsem jel pouze třikrát (třikrát jsem si jí půjčil od švagra). Poprvé jsem s ní ujel asi dva kilometry a utrhla se pode mnou sedačka. Když jsem si jí půjčil podruhé,vyhořel mi startér. Když mělo dojít ke třetí jízdě (potřebovali jsme někam dovézt děti a vlastní auto jsme tehdy ještě neměli) už se mi do toho auta moc nechtělo, nicméně manželka se švagrem mne přemluvili a tak jsem se nakonec vydal na třetí cestu. Celou jízdu jsem byl jak na trní a čekal jsem, co se podělá. Nakonec jsme se vrátili domů a když už jsem si myslel, že tentokrát to dopadlo, tak se (v okamžiku, když už jsme stáli před domem a já natahoval ruku ke klíčku) ozvala rána a motor zhebnul. Otevřel jsem kapotu a zjistil, že explodovala indukční cívka - zbyl z ní jen plechový hrnek a ten zbytek byl po celém motorovém prostoru. Víckrát jsem už do toho auta nevlezl (ani jako pasažér). Později jsme po tchánovi zdědili Škodu 120 a to vlastně bylo první auto, se kterým jsem pravidelně jezdil. Ze "Stodvacítky" jsem zpočátku moc nadšený nebyl (říkal jsem si, že to bude také asi pěkný kepl), nicméně naučil jsem se s ní žít a když teď zavzpomínám, tak si říkám, že jsem to auto měl docela rád. Zdaleka bych Škodu 120 neoznačil za bezporuchové auto, nicméně nikdy to nebyla porucha fatální (aby se nedalo dojet) a všechno jsem se naučil opravit si sám (v servisu jsem s ní za těch skoro deset let byl pouze jednou). Pokud se jedná o jízdní vlastnosti, ty nebyly kdovíjak dobré, na druhou stranu ale měla v zimě dobrou trakci a vyjel jsem všude. Takže při vzpomínce na Škodu 100 mi naskáčou pupínky, nicméně na Škodu 120 vzpomínám s určitou nostalgií a vůbec ne ve zlém.
K60a90r98l 64R46i31e22g85e75l
Skoda 120 byla po "stovce" velkym zklamanim (spolehlivost), celkova koncepce, priserne reseni chladice vpredu a motoru vzadu - vecne to nekde v nekolika desitkach spoju - teklo. Dokonce se jednu dobu uvazovalo o zruseni cele linky a navratu k vyrobe Skody 100. Suskalo se o tom na VSD mezi profesory a studenty dopravni fakulty.
A94l30e12š 39L85i96s80o57v51s72k76ý
Nám jak Škoda 1000MB, tak Škoda 100 totálně do 10 let každá shnily, i když jsme dělali, co se dalo. NA druhou stranuty krásné prázdninové zážitky, kdy rodiče seděli vpředu a na zadních sedadlech co se nás děcek vešlo :-)
D69a22v36i89d 68H63o28l77m76a81n
Jojo. Bez vystříkání dutin a podvozku to prostě nešlo. Když jsem po 27 letech 100vku prodával, tak pravý práh byl naprosto původní a levý vyvařený jen v malé zadní části.
M67i49c38h95a52e56l 81K47o50n33e60č17n82ý
Měl jsem dvě a nedám na ně dopustit, jen kdyby to tak nerezlo, líp to topilo a nekazil se tomu pořád startér, ten byl tak často v řiti , že jsem jich měl několik opravenejch a výměnu jsem zvládal pod 10 minut . Teď mám Ford Galaxy a blbou baterku jsem měnil asi hodinu.
J90o29s62e97f 37V68e82s55e59l82ý
No a kdy jste ji řídil naposledy? Možná, kdybyste se svezl, tak byste už o tom Fordu neřekl křivé slovo. Zpětně si to člověk neuvědomuje, ale sednout do takového auta je celkem kulturní šok.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Referent/ka odboru výstavby a územního rozhodování
Městská část Praha 18
Praha
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč