Dvoudveřové embéčko, které patří k nejkrásnějším poválečným škodovkám, debutovala v březnu 1966 na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Sériová výroba se rozběhla v říjnu stejného roku. Vznikla pouze v 2 517 kusech, většina z nich zamířila na export, do dnešní doby se jich dochovalo minimum. „K vozu je dochován původní technický průkaz, SPZ jsou uloženy v depozitu,“ uvádí AAA Auto, které má tuto perlu v nabídce.
„Škodovky, ale i ostatní auta z bývalého východního bloku, jsou mezi zákazníky Mototechny Classic prakticky nežádanější komoditou,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. „Vůz z roku 1967 dosud najezdil něco málo přes 80 tisíc kilometrů, prošel pečlivou renovací a jeho cena je 1 800 000 Kč,“ doplňuje a upozorňuje na skvěle zachovalé sedačky.
Investice do veteránaJak na to Přehledný manuál pro začínající veteránisty od trabanta k ferrari najdete zde. |
MBXo vycházelo z čtyřdveřové Škody 1000 MB, která se chlubila tehdy velmi moderní samonosnou karoserií a motorem uloženým za poháněnou zadní nápravou (více o embéčku čtěte zde).
Unikátní řešení středních sloupků končících v polovině karoserie pod linií zasklení vozu se ukázalo jako problematické. Do auta teklo, karoserie se kroutila, takže se i špatně zavíraly dveře. Proto se každý automobil musel v Kvasinách dodělávat ručně. To výrobu samozřejmě prodlužovalo a zdražovalo.
Vzácnou Škodu 1000 MBX nafotil společně se stejně zbarvenou Škodou 1100 MB, které jsou obě ozdobami nabídky Mototechny Classic, fotograf iDNES.cz Lukáš Hron.
Vstup do muzea zdarmaDo Škoda Muzea v Mladé Boleslavi Mladoboleslavská automobilka v letošním roce slaví 125. výročí a oslavují ho speciální výstavou S tradicí do budoucnosti. Díky iDNES Premium můžete získat k zakoupené vstupence další zdarma. Při nákupu individuální vstupenky do ŠKODA Muzeum předložte iDNES Premium kód a dostanete druhou vstupenku v hodnotě 80 Kč zdarma. Kód získáte zde. |