Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Prohlédněte si unikátní český roadster

aktualizováno 
Pokud máte rádi automobilové rarity a k tomu navíc ryze českého původu, měli byste pořádně zbystřit. Ve Vysokém Mýtě se tento víkend objevila Škoda 440 Karosa. Je to ojedinělý roadster, který málem zmizel v propadlišti dějin.

Škoda 440 Karosa | foto: Petr Broulík, 5plus2.cz

Fotogalerie

Škoda 440 Karosa z roku 1956 je prototyp vyrobený ve Vysokém Mýtě, který se však později nevyráběl. Světlo světa spatřil jediný exemplář, se kterým jezdil ředitel Karosy.

Ten s tímto unikátem v roce 1960 v Praze boural a původně se rozhodlo, že auto sešrotují a půjde do stoupy. Nicméně jeden z otců Š 440, konstruktér Josef Nalezenec, se domluvil s ředitelem Karosy, že nabourané auto odkoupí.

O vzácný automobil přišel Josef Nalezenec na počátku 70. let. Vůz vystřídal dva majitele a nakonec skončil mezi vraky na zahradě jednoho z domů v Pardubicích.

Škoda 440 Karosa

Vdovu po původním majiteli přesvědčili až dva noví majitelé, kteří se rozhodli vůz zrenovovat. Vůz později koupil Pavel Kalina z Hradce Králové a po generálce celého podvozku se objevuje v nově otevřeném Muzeu karosářství ve Vysokém Mýtě. Celý příběh unikátního vozu si můžete přečíst zde.

Škoda 440 Karosa

Technické parametry

Dvoudveřový 2+2místný roadster, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1 089 cm³, vrtání 68,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,0, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 29 kW (40 koní) při 4 200 ot/min, točivý moment 70 Nm při 2 800 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2 400 mm, rozchod kol 1 210/1 250 mm, vnější rozměry: délka 4 070 mm, šířka 1 600 mm, výška 1 320 mm, hmotnost 850 kg, maximální rychlost 120 km/h.

zdroj: auta5p.eu

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.