Rapid je ve vzpomínkách škodováků dvoudveřový kočkolap. Kupátko z osmdesátých let a jeho veleslavný předchůdce 110 R inspirovali učně Škody Auto ke stavbě originálního konceptu na základech soudobého rodinného modelu Rapid.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rapid je ve vzpomínkách škodováků dvoudveřový kočkolap. Kupátko z osmdesátých let a jeho veleslavný předchůdce 110 R inspirovali učně Škody Auto ke stavbě originálního konceptu na základech soudobého rodinného modelu Rapid.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Za základ jim posloužil Rapid Spaceback, který dostal splývavou střechu zakončenou netradičním víkem kufru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vzniklo tak netradičně tvarované dvoudveřové kupé.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sloupky B byly přesazeny vzad, sloupky C jsou více skloněné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Víko kufru je minimalistické.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Střecha se svažuje dříve, zatímco linie hrany oken za dveřmi roste.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Atero začalo vznikat na konci roku 2015, dokončeno bylo před několika dny.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Studentskou přestavbu rapidu ozdobila osmnáctipalcová kola s pneumatikami 225/35 ze Škody Octavie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Černé třídveřové kupé s celkovou délkou 4,3 metru má pod kapotou turbobenzinový motor 1,4 TSI (92 kW/125 k).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto stavěl tým učňů 1700 hodin. Mezi tvůrci jsou čtyři mladé dámy a 22 mladých mužů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Povrchové díly karoserie doznaly zásadních změn, například kapota dostala větrací otvory.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Světlomety atera využívají technologie LED a červeného podsvícení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stavba atera vyšla přibližně na milion korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér je pětimístný, jako u standardního spacebacku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zcela nové je víko kufru ozdobené červeným křídlem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přední nárazník dostal velký otvor pro vstup chladicího vzduchu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V zadním nárazníku jsou integrovány velké koncovky výfuku, ty pocházejí z Octavie RS.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kufr obsadila audiosoustava, celkem má auto 14 reproduktorů o výkonu 1 800 Wattů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Za předními koly najdeme ručně děrované brzdové kotouče s vnitřním chlazením.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Upravené jsou i zadní skupinové svítilny.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Osmnáctipalcová kola z Octavie RS obouvají pneumatiky 225/35.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Temně černý lak oživují červené doplňky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na pohled se to nepozná, ale dveře jsou prodloužené.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Atero
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Design vybírali tvůrci z desítek návrhů. Nakonec se rozhodli, že postaví kupé.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz