Diskuze

Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc

Mladoboleslavská Škoda Auto oznámila, že Bernhard Maier po téměř pěti letech v čele společnosti opustí k 31. červenci 2020 pozici předsedy představenstva. Stal se obětí mocenského boje v koncernu Volkswagen, uvedl německý deník Handelsblatt.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

pokud jim vadilo, že zatápěl vw, tak z něj mohli udělat šéfa vw (značky, ne koncernu):-)

0 0
možnosti

"... a svými maržemi překonávala i prémiové Audi..." ;-D;-D

2 0
možnosti

papír snese všechno ;-D

0 0
možnosti

U těch údajů si myslím, že je potřeba rozlišovat: úspěch Škody je růst prodejů, tržeb, dobře prodejné modely.

Co beru s rezervou, je zisk a z něho odvozené údaje, včetně marže - lepší než Audi. To může být lepší management, ale nemůže to být prostě jen dopad nižší daně z příjmů právnických osob v ČR? Koncern je centralizovaný, na různých místech vznikají náklady na vývoj na marketing atd., že kterých mají užitek všechny značky. Tyhle centrální náklady se musí rozpočítat do účetnictví jednotlivých společností. A tam je to na úvaze: samozřejmě to musí být odůvodněné a prokazatelné finančáku. Ale v rámci té odůvodněnosti je vždy určitý prostor pro volnou úvahu. A finanční ředitel koncernu - byť to nikdy nepřiznà - bude rád vidět, když co nejvíc zisku bude vycházet tam, kde je co nejméně daní.

0 0
možnosti

V principu zhruba tak. Jen to není zakopané v dani ale v těch vnitrokoncernových nastavení obchodů (tedy kdo co za kolik od koho kupuje), které je skutečně nastaven nyní tak, aby ve škodě zůstával větší zisk než by odpovídalo - to má svůj dobrý důvod po dieselgate.

V praxi to funguje tak že věci které vyvíjí/vyrábí škodovka (menší dsg, mpi motory atd) prodává dalším značkám za více peněz, naopak sama nakupuje jiné komponenty za méně. To samé modely co vyrábí pro další značky - ať už seat v provozech ČR a nebo třeba VW jinde ve světě - opět nastaveno výhodně pro škodovku. Samozřejmě se nejedná o drastické rozdíly, ale v tom objemu produkce se to projeví.

Na druhou stranu česká media si zvykla opakovat mantru o marži, přitom realita je taková že škodovka dělá cca 10% produkce koncernu a zhruba tolika se podílí i na zisku. Žádné zlaté vejce na kterém stojí koncern, prostě 10% zisku, a to ještě po těch zvýhodněních...

1 0
možnosti

J81i44ř50í 22N91ě63m62e57c

10. 7. 2020 12:20

Také se přikláním k názoru, že si vedení v DE začalo uvědomovat, že jim Škodovka v prodejích a oblíbenosti v mnoha západních zemích dost přerůstá přes hlavu a že se mnozí majitelé značek VW a Audi přeorientovali na levnější, ale přitom neméně kvalitní Škodu - mnozí zákazníci si přestali hrát na "značkové snobství" a ale nakupovali podle recenzí a ceny a tam Škoda rozhodně drtí nejen Passat, ale už i Audi. A to se bossům v Německu asi moc nelíbílo. I když je Škoda v jejich stáji, přece jen daní v ČR a taky jde o, že ubírá na prestiži VW a Audi - zejména nová Octavia, která se opravdu hodně povedla. Ono už se vedení koncernu nechalo minulý rok slyšet, že by chtěli marketingově Škodu přesunout pro segment východních trhů jakožto levnou značku, která by se snažila sebrat část trhu Dacii.. Čili jinými slovy - nechceme, aby Češi vyráběli lepší auta, než my v Německu. A ještě jednou se zopakuji: to, že Škoda patří VW group nic neznamená, pokud jde o národní zájmy koncernu, zvlášť v této extrémní době... A v takových situacích je košile bližší kabátu.

.

2 0
možnosti

Kdepak, v tom problém vůbec není. VW si drží stabilně několikanásobné prodeje než Škoda (dlouhodobě více jak 5x násobek), tam se žádné ohrožení opravdu nekoná, to jsou zpravidla jen takové mediální pokusy vzbudil dojem že škoda vw ohrožuje - absolutně neohrožuje, prodeje to dokládají vcelku jasně. Audi z premium segmentu do toho nelze míchat vůbec, tam kde se nejvíc potkávají (segment D) stojí na zcela odlišné technice a cílí to na zcela jinou zákaznickou skupinu. Proto se také audi tak dobře daří - nemá v koncernu konkurenci.

Směřování jednotlivých značek koncernu je pak základní kámen jeho funkčnosti, nedává smysl pouštět škodu blíž k VW když to nutně znamená že ztrácí zákazníky těch spodních pater. Můžeme si myslet co chceme, faktem je že tuhle diverzifikaci porftoflia má koncern zmáklou dobře - proto jsou největší na světě.

2 0
možnosti

J48a65n 39D89l71o70u63h84ý

10. 7. 2020 11:47

5 let a clanek jak kdyby tam vladnul pul stoleti :-D omg!

0 0
možnosti

Ten se neztratí, spíš doufám, že náhrada bude minimálně stejně tak dobrá

2 0
možnosti

Ono to neni zase tak horke. VW je velmi rad, ze se skode dari, ze ma vysokou marzi a vydelava hodne penez. Kdo pri smyslech by rad nebyl. A jak, pri sdileni stejne techniky, si nemuzou lezt do zeli? S tim se pocita, ale kdyz nekdo nechce golf, je tu jeste scala, octavia, leon, a3. Lepe si vybrat z nich, nez treba japonce, ze.

U maiera slo dozajista o osobni spory, v koncernu probihaji vselijake trenice neustale. Plus souboj rodin.

5 0
možnosti

No ono to hlavně není zrovna v poloze že by VW byl velmi rád - VW to tak nastavil, umožnil, prot to tak je, to neni překvapení. Ta diverzifikace portfolia a další vnitrokoncernové věci jsou skutečně nastavené dlouhodobě nějak, s tím tyto personální změny nemohou souviset, problém bude opravdu jinde jak zmiňujete.

2 0
možnosti

Ale no tak, jejich firma, jejich šéf. My jsme si šéfa ČR, sro také nejlépe nevybrali.

0 0
možnosti

To nedava smysl . Mas 4 deti a to nejslabsi zacne najednou prevysovat ostatni .... a ty ho potrestas???. Spis si kohouti nesedli , to se stava i u nas ve skladu na šroubarnĕ

0 0
možnosti

Ne najednou, růst škody byla dlouhodobá strategie VW, proto nastavila i vnitropodnikové transfery tak aby škoda vydělávala více, jen účetní záležitost.

0 0
možnosti

P26e22t40r 39P81o26l78á50k

9. 7. 2020 19:55

“Podle Handelsblattu Maier doplatil na přílišné sebevědomí, protože Škoda svými vozy až příliš zatápěla klíčové značce VW, rostl jí i obrat a svými maržemi překonávala i prémiové Audi, což vedení koncernu neslo nelibě.”

Tohle genialne podtrhuje nemeckou povahu - vydelavas nam plno penez, jsi uspesny, ale dovolil sis narusit nemeckou dominanci a postaveni Nemcu (tady nemeckych znacek) jako nejchytrejsiho a nejschopnejsiho naroda, ktery by mely vsechny ostatni narody slepe nasledovat, drzet hubu a krok a maximalne tak soupat nohama, takze... VYPADNI!

11 8
možnosti

Blbost. Takhle se chová každá velká firma. I česká.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...