Diskuze
Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc
Děkujeme za pochopení.
R83a77d24o24s43l19a27v 32J63a74n89ý32r
pokud jim vadilo, že zatápěl vw, tak z něj mohli udělat šéfa vw (značky, ne koncernu)
V43i31l98é39m 93P14ř56í49h89o91d24a
"... a svými maržemi překonávala i prémiové Audi..."
D39a67n82i42e10l 13T41o85m85e15k
U těch údajů si myslím, že je potřeba rozlišovat: úspěch Škody je růst prodejů, tržeb, dobře prodejné modely.
Co beru s rezervou, je zisk a z něho odvozené údaje, včetně marže - lepší než Audi. To může být lepší management, ale nemůže to být prostě jen dopad nižší daně z příjmů právnických osob v ČR? Koncern je centralizovaný, na různých místech vznikají náklady na vývoj na marketing atd., že kterých mají užitek všechny značky. Tyhle centrální náklady se musí rozpočítat do účetnictví jednotlivých společností. A tam je to na úvaze: samozřejmě to musí být odůvodněné a prokazatelné finančáku. Ale v rámci té odůvodněnosti je vždy určitý prostor pro volnou úvahu. A finanční ředitel koncernu - byť to nikdy nepřiznà - bude rád vidět, když co nejvíc zisku bude vycházet tam, kde je co nejméně daní.
P76e98t16r 81Č60e19r42m92á11k
V principu zhruba tak. Jen to není zakopané v dani ale v těch vnitrokoncernových nastavení obchodů (tedy kdo co za kolik od koho kupuje), které je skutečně nastaven nyní tak, aby ve škodě zůstával větší zisk než by odpovídalo - to má svůj dobrý důvod po dieselgate.
V praxi to funguje tak že věci které vyvíjí/vyrábí škodovka (menší dsg, mpi motory atd) prodává dalším značkám za více peněz, naopak sama nakupuje jiné komponenty za méně. To samé modely co vyrábí pro další značky - ať už seat v provozech ČR a nebo třeba VW jinde ve světě - opět nastaveno výhodně pro škodovku. Samozřejmě se nejedná o drastické rozdíly, ale v tom objemu produkce se to projeví.
Na druhou stranu česká media si zvykla opakovat mantru o marži, přitom realita je taková že škodovka dělá cca 10% produkce koncernu a zhruba tolika se podílí i na zisku. Žádné zlaté vejce na kterém stojí koncern, prostě 10% zisku, a to ještě po těch zvýhodněních...
J81i44ř50í 22N91ě63m62e57c
Také se přikláním k názoru, že si vedení v DE začalo uvědomovat, že jim Škodovka v prodejích a oblíbenosti v mnoha západních zemích dost přerůstá přes hlavu a že se mnozí majitelé značek VW a Audi přeorientovali na levnější, ale přitom neméně kvalitní Škodu - mnozí zákazníci si přestali hrát na "značkové snobství" a ale nakupovali podle recenzí a ceny a tam Škoda rozhodně drtí nejen Passat, ale už i Audi. A to se bossům v Německu asi moc nelíbílo. I když je Škoda v jejich stáji, přece jen daní v ČR a taky jde o, že ubírá na prestiži VW a Audi - zejména nová Octavia, která se opravdu hodně povedla. Ono už se vedení koncernu nechalo minulý rok slyšet, že by chtěli marketingově Škodu přesunout pro segment východních trhů jakožto levnou značku, která by se snažila sebrat část trhu Dacii.. Čili jinými slovy - nechceme, aby Češi vyráběli lepší auta, než my v Německu. A ještě jednou se zopakuji: to, že Škoda patří VW group nic neznamená, pokud jde o národní zájmy koncernu, zvlášť v této extrémní době... A v takových situacích je košile bližší kabátu.
.
P39e12t75r 27Č11e82r85m92á75k
Kdepak, v tom problém vůbec není. VW si drží stabilně několikanásobné prodeje než Škoda (dlouhodobě více jak 5x násobek), tam se žádné ohrožení opravdu nekoná, to jsou zpravidla jen takové mediální pokusy vzbudil dojem že škoda vw ohrožuje - absolutně neohrožuje, prodeje to dokládají vcelku jasně. Audi z premium segmentu do toho nelze míchat vůbec, tam kde se nejvíc potkávají (segment D) stojí na zcela odlišné technice a cílí to na zcela jinou zákaznickou skupinu. Proto se také audi tak dobře daří - nemá v koncernu konkurenci.
Směřování jednotlivých značek koncernu je pak základní kámen jeho funkčnosti, nedává smysl pouštět škodu blíž k VW když to nutně znamená že ztrácí zákazníky těch spodních pater. Můžeme si myslet co chceme, faktem je že tuhle diverzifikaci porftoflia má koncern zmáklou dobře - proto jsou největší na světě.
J48a65n 39D89l71o70u63h84ý
5 let a clanek jak kdyby tam vladnul pul stoleti :-D omg!
P24e25t54r 83Š53v96e17j21k59a20r
Ten se neztratí, spíš doufám, že náhrada bude minimálně stejně tak dobrá
F68r87a54n89t78i46š55e12k 83L19u87p74í25n29e87k
Ono to neni zase tak horke. VW je velmi rad, ze se skode dari, ze ma vysokou marzi a vydelava hodne penez. Kdo pri smyslech by rad nebyl. A jak, pri sdileni stejne techniky, si nemuzou lezt do zeli? S tim se pocita, ale kdyz nekdo nechce golf, je tu jeste scala, octavia, leon, a3. Lepe si vybrat z nich, nez treba japonce, ze.
U maiera slo dozajista o osobni spory, v koncernu probihaji vselijake trenice neustale. Plus souboj rodin.
P83e69t76r 63Č20e19r73m86á37k
No ono to hlavně není zrovna v poloze že by VW byl velmi rád - VW to tak nastavil, umožnil, prot to tak je, to neni překvapení. Ta diverzifikace portfolia a další vnitrokoncernové věci jsou skutečně nastavené dlouhodobě nějak, s tím tyto personální změny nemohou souviset, problém bude opravdu jinde jak zmiňujete.
L77a47d17i72s84l14a68v 15D50v72o27ř15á31k
Ale no tak, jejich firma, jejich šéf. My jsme si šéfa ČR, sro také nejlépe nevybrali.
L58i85b91o44r 69P86e53t95r48á98š
To nedava smysl . Mas 4 deti a to nejslabsi zacne najednou prevysovat ostatni .... a ty ho potrestas???. Spis si kohouti nesedli , to se stava i u nas ve skladu na šroubarnĕ
P95e68t37r 40Č57e49r10m93á11k
Ne najednou, růst škody byla dlouhodobá strategie VW, proto nastavila i vnitropodnikové transfery tak aby škoda vydělávala více, jen účetní záležitost.
P26e22t40r 39P81o26l78á50k
“Podle Handelsblattu Maier doplatil na přílišné sebevědomí, protože Škoda svými vozy až příliš zatápěla klíčové značce VW, rostl jí i obrat a svými maržemi překonávala i prémiové Audi, což vedení koncernu neslo nelibě.”
Tohle genialne podtrhuje nemeckou povahu - vydelavas nam plno penez, jsi uspesny, ale dovolil sis narusit nemeckou dominanci a postaveni Nemcu (tady nemeckych znacek) jako nejchytrejsiho a nejschopnejsiho naroda, ktery by mely vsechny ostatni narody slepe nasledovat, drzet hubu a krok a maximalne tak soupat nohama, takze... VYPADNI!
P82e33t52r 12H81o62c21h89m70a75n
Blbost. Takhle se chová každá velká firma. I česká.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Kancelářské prostory 50 m2, administrativní budova Malešice
Počernická, Praha 10 - Strašnice
17 630 Kč/měsíc