Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto dokončuje vývoj motoru na bázi benzinu a alkoholu

  16:42aktualizováno  16:42
Automobilka Škoda Auto dokončuje vývoj motoru na alternativní pohon v podobě směsi benzinu a alkoholu.
Škoda Auto, Roomster

Škoda Auto, Roomster | foto: Ondřej Littera

Měla by jej začít nabízet začátkem příštího roku a začne jej dodávat zatím na švédský trh, kde jsou pro takové alternativy vhodné podmínky.

Připravuje i motory na zemní plyn, ale jejich vývoj potrvá ještě minimálně rok. Novinářům to dnes řekl člen představenstva zodpovědný za technický vývoj Harald Ludanek.

Motory na paliva s příměsí alkoholu mají podle něho šanci na úspěch především v zemích, kde lze alkohol vyrábět z obnovitelných zdrojů, jako je vodní či sluneční energie či při pálení slámy z cukrové třtiny jako například v Brazílii. Tento agregát proto podle Ludanka zůstane vyhrazen zřejmě jen pro několik zemí.

Automobily s motory na bioetanol vyrábí například automobilka Ford, ale také Volvo, Fiat, Saab či Volkswagen. Na alkohol či jeho kombinaci s benzinem tak jezdí například Ford Focus nebo Volvo S50. V Evropě se tyto vozy uplatňují právě ve Švédsku, kde je bioetanol k dostání u více než 300 čerpacích stanic za cenu o čtvrtinu nižší než benzin.

Ostatní evropské země zvažují spíše cestu přidávání malého množství biolihu do benzinu. EU požaduje, aby se v roce 2010 na celkové spotřebě pohonných hmot regenerativní paliva podílela 5,75 procenta.

Zavádění motorů na zemní plyn bude podle Ludanka záležet i na zájmu trhu, hospodárnosti celého projektu i například kvalitní síti patřičně vybavených čerpacích stanic v tuzemsku.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.