První elektromobil Škoda přijde na trh ale až v roce 2020. O rok dříve se ale představí plug-in hybridní pohon v Superbu. Ten se bude montovat v Kvasinách, ale v mladoboleslavském závodě se od roku 2019 budou vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in-hybridní vozy několika značek koncernu Volkswagen.
Škoda v tiskové zprávě neupřesnila, o které komponenty půjde, iDNES.cz ale z dobře ověřených zdrojů uvnitř automobilky zjistil, že půjde o montáž a testování baterií a řídicích jednotek pro baterie. Řídicí jednotka je klíčovým komponentem pro baterie, protože nesleduje jen stav nabití, ale i toky energie a napětí.
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E |
V roce 2020 přibude k plug-in hybridu Superb první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu Auto Shanghai automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.
Informace Škodovky přišla chvíli poté, co mateřský koncern Volkswagen oznámil, že do roku 2022 investuje 34 miliard eur do vývoje elektrické mobility, autonomních technologií a digitalizace.
„Budoucnost značky Škoda bude elektrická,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier. „Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkům nabídneme pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ dodal.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, Alžírsku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.