- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli něco Indie v dopravě potřebuje, tak je to jednoduchý, praktický, bezemisní a levný elektrický tuk-tuk, tdedy spíše bzuk-bzuk. S tímhle Škoda moc neuspěje.
Špecifikom indickej povahy je, že oni čas vnímajú (či skôr nevnímajú) úplne inak ako my. Indovia sa nestresujú kvôli pár minútam či hodinám. V podstate oni sa kvôli času nestresujú vôbec.
Rád by som vedel, ako si s tým koncern Volkswagen, kde všetko funguje systémom Just-In-Time, poradili...
Lidi v Indii na motorkách jezdí hlavně proto, protože tam je normální, že na tříproudé silnici je jezdí v pěti pruzích, červená se bere jako doporučení dát přednost, musíte se vyhýbat kravám a tuktukům atd. A na to by vás auto moc omezovalo a zpomalovalo. Jestli chce někdo nakopnout trh s auty v Indii, musí se zbavit Indů.
Neviem, či si pamätáte, resp. ste niekedy videli zábery z mestskej dopravy v Číne z 80. rokov? Tisíce či desaťtisíce bicyklov, medzitým autobusy a osobné autá vo vlastníctve štátu, motorky žiadne.
A dnes? Ročný predaj viac než 20 miliónov áut. Najväčší automobilový trh na svete.
Tu je jedno také video. Ale to je z Pekingu - tam mali už vtedy široké cesty. V menších mestách to bývalo ďaleko horšie.
A tu je trochu novšie video - z roku 1994
Škodovka tam nemá ani nejmensi šanci. Kdo tam byl, ví že v Indii vládne u aut Suzuki, případně jiní Japonci. Západní značky jsou spíše mercedes apod jako prestižní záležitost pro ultrabohaté. Na WW nebo škodovku prakticky nenarazíte, je to 1 z 1000. Co jsem se bavil s místními na téma Škoda, říkali že je to drahé a hlavně to má drahý servis. Ani o tom neuvažují. Oni potřebují tuk-tuk nebo něco s obrovskym odpružením na ty jejich silnice
Tak udělat dobře prodejné auto pro Indii je opravdu oříšek. Musí být dosti levné a přitom vypadat k světu. Na nějaké vlastenectví ke značce tam může každá automobilka rovnou zapomenout. Třeba Tata Nano bylo levné, ale naprosto nevzhledný křáp, ve kterém se styděl jezdit i ten největší chudák a dávali přednost raději něčemu dvoustopému. To je i důvod, proč tam Jawa zabodovala. Trefila se nejen cenou, ale i jednoduchostí a vzhledem. U Škodovky jsem silně skeptický, protože nemá Indům co nabídnout za pro ně přijatelnou cenu, i kdyby to všechno oholila až na kost.
je jich jak hadů ...pokud chtěj v dohledný době prodávat nějakých 200-250 tisíc aut ročně, tak je to reálný