Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda bude poprvé vyrábět diesely, chystají se nové silné 1,2

  17:31aktualizováno  17:31
Výroba motorů v mladoboleslavské Škodě Auto podstatně vzroste a do výroby se dostanou další typy. Uvádí to týdeník Ekonom v čísle, které vyjde ve čtvrtek.

Ilustrační foto | foto: Ondřej LitteraMF DNES

Zatímco nyní firma vyrábí základní tříválcové motory pro malá auta, jako je Fabia, tentokrát půjde o špičkové agregáty využitelné ve vozech kategorie Octavia. Část motorů budou odebírat také ostatní značky koncernu VW.

Příprava nové výroby má být zahájena co nejrychleji, v roce 2009 by podle ekonomického týdeníku mohla jet sériová výroba.

Podle neoficiálních informací by mohlo jít o dva typy motorů, jeden zážehový a druhý vznětový. Pokud jde o diesel, jeho případná montáž by patrně začala později a má být utajena do poslední chvíle. Šlo by totiž o historický průlom - Škoda dosud vždy odebírala naftové motory z jiných závodů skupiny VW, uvedl Ekonom.

Technické parametry nových motorů nejsou známy. Podle všeho má jít o čtyřválce s relativně nízkým objemem, které budou mít díky vyspělé technologii stejný výkon jako současné motory s podstatně větším objemem válců.

V případě benzinového motoru se mluví o 1,2 litru; agregát by dosahoval lepších parametrů než současné motory o objemu 1,6 litru.

Podle nepotvrzených informací by nové motory měly dostat přeplňování. Turbomotor 1,2 litru by se údajně měl stát základním motorem pro koncernového příbuzného škodovek VW Passat.

Za snižováním objemu motorů stojí úsilí výrobců o snižování emisí. Evropská unie chce zavést přísné emisní limity. Návrh Evropské komise, která chce do roku 2012 snížit emise kysličníku uhličitého u automobilů až na úroveň 120 gramů na kilometr, je podle mnohých výrobců nerealistický.

V případě eventuálního dieselového motoru Ekonom připomíná zprávu časopisu Automobilwoche, podle níž se má ve škodovkách objevit čtyřválec o objemu 1,6 litru se systémem Common Rail.

Letos Škoda vyrobí asi 250 000 motorů, v budoucnu by jich měl být dvojnásobek.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.