Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda by ráda korunu rychle pohřbila

  12:00aktualizováno  12:00
Nejvýznamnější tuzemský exportér by uvítal vstup země do Evropské unie a zavedení jednotné evropské měny co nejdříve. Podle mluvčího firmy Milana Smutného by se tím pro firmu snížila ekonomická rizika spojená především s příliš silnou korunou. Na tu si škodováci stěžují nejvíce.

Tento týden varoval Čechy před silným kurzem měny i předseda dozorčí rady mladoboleslavské automobilky Detlef Wittig. "V důsledku posilování koruny je pro výrobce, jako je škodovka, leckdy levnější dovážet součástky ze zahraničí, než je
kupovat od místních firem," uvedl Wittig. "Z hlediska české ekonomiky je silná koruna jednoznačně záporným faktorem. Pokud jde o budoucnost českého hospodářství, je to velmi kritický problém a příslušná místa by se měla pokusit jej řešit," dodal.

Vztek šéfů automobilky je oprávněný, vždyť v loňském roce firma vyvezla 82 procent produkce. Výsledek je úspěchem, jelikož se škodováci museli potýkat za poslední rok s devítiprocentním posílením koruny vůči euru.

"Tohoto výsledku bychom nemohli docílit, kdyby jsme již dnes nesplňovali základní standardy EU," zdůrazňuje připravenost na vstup do Unie tiskový mluvčí. Škoda Auto loni jako první automobilka z koncernu Volkswagen získala certifikát kvality a ekologie ISO 9001 (2000) a ISO 14001.

Situací v Evropské unii se zabývají ve firmě marketingoví pracovníci. Zároveň Škoda Auto využívá služeb koncernu Volkswagen, který má v Bruselu přímé zastoupení. Pracovníky, kteří by se výhradně zabývali otázkami Evropské unie, automobilka nemá. Má ale manažery, kteří mají v popisu práce naplňování norem v oblasti financí, certifikátů, ekologie i zaměstnanosti.

Připravenost na tvrdé podmínky evropského trhu potvrzuje i to, že nejméně jeden světový jazyk ovládá ve firmě přibližně čtvrtina z celkového počtu 24 tisíc zaměstnanců. Dalších 1800 lidí v současnosti navštěvuje firemní jazykové kursy.

Škoda Auto loni zvýšila celosvětový prodej vozidel o 6,2 procenta na 462.321 vozů. Výsledky finančního hospodaření zatím nejsou známy, firma je oznámí ve čtvrtek na tiskové konferenci.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Nová čínská škoda v plné parádě: Kamiq představili ambasádě v Pekingu

Škoda představila na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV pro...

Potvrzeno. Nové městské SUV ze škodovky určené pouze pro čínský trh ponese název Kamiq. Automobilka Škoda Auto jej v...

Najdete na iDNES.cz