Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda by ráda korunu rychle pohřbila

  12:00aktualizováno  12:00
Nejvýznamnější tuzemský exportér by uvítal vstup země do Evropské unie a zavedení jednotné evropské měny co nejdříve. Podle mluvčího firmy Milana Smutného by se tím pro firmu snížila ekonomická rizika spojená především s příliš silnou korunou. Na tu si škodováci stěžují nejvíce.

Tento týden varoval Čechy před silným kurzem měny i předseda dozorčí rady mladoboleslavské automobilky Detlef Wittig. "V důsledku posilování koruny je pro výrobce, jako je škodovka, leckdy levnější dovážet součástky ze zahraničí, než je
kupovat od místních firem," uvedl Wittig. "Z hlediska české ekonomiky je silná koruna jednoznačně záporným faktorem. Pokud jde o budoucnost českého hospodářství, je to velmi kritický problém a příslušná místa by se měla pokusit jej řešit," dodal.

Vztek šéfů automobilky je oprávněný, vždyť v loňském roce firma vyvezla 82 procent produkce. Výsledek je úspěchem, jelikož se škodováci museli potýkat za poslední rok s devítiprocentním posílením koruny vůči euru.

"Tohoto výsledku bychom nemohli docílit, kdyby jsme již dnes nesplňovali základní standardy EU," zdůrazňuje připravenost na vstup do Unie tiskový mluvčí. Škoda Auto loni jako první automobilka z koncernu Volkswagen získala certifikát kvality a ekologie ISO 9001 (2000) a ISO 14001.

Situací v Evropské unii se zabývají ve firmě marketingoví pracovníci. Zároveň Škoda Auto využívá služeb koncernu Volkswagen, který má v Bruselu přímé zastoupení. Pracovníky, kteří by se výhradně zabývali otázkami Evropské unie, automobilka nemá. Má ale manažery, kteří mají v popisu práce naplňování norem v oblasti financí, certifikátů, ekologie i zaměstnanosti.

Připravenost na tvrdé podmínky evropského trhu potvrzuje i to, že nejméně jeden světový jazyk ovládá ve firmě přibližně čtvrtina z celkového počtu 24 tisíc zaměstnanců. Dalších 1800 lidí v současnosti navštěvuje firemní jazykové kursy.

Škoda Auto loni zvýšila celosvětový prodej vozidel o 6,2 procenta na 462.321 vozů. Výsledky finančního hospodaření zatím nejsou známy, firma je oznámí ve čtvrtek na tiskové konferenci.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.