Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda plánuje jména nových modelů. Vrátí se možná rapid i popular

aktualizováno 
Škoda Auto se po nových názvech typu yeti či roomster začne víc vracet k původním jménům svých aut. Ve hře je především rapid a popular.

Škoda začala koncem ledna montovat roomstery ve Vrchlabí | foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka už nechala u Úřadu průmyslového vlastnictví tento týden zapsat pětici nových ochranných známek pro své vozy, které mohou naznačit, jak se budou nové modely z produkce automobilky jmenovat. Kromě Škody Rapid také Hero (zřejmě pro čínský či indický trh), Vivia, Viva a Alldrive. Už loni si firma znovu registrovala název Popular. Auto se stejným označením vyráběla automobilka v třicátých a čtyřicátých letech.

"Nebudeme to komentovat," řekl mluvčí Rudolf Dreithaler. Jasné je, že ne všechny názvy nakonec automobilka použije, pro jistotu si registruje víc možných variant.

Šéf komunikace automobilky Peik Von Bestenbostel už ale v lednu na setkání s novináři naznačil, že historických názvů se můžeme u Škody znovu dočkat. Při dotazu na jméno nové nejmenší škodovky uvedl, že bude vycházet z tradic značky. "Je logické, že se automobilky v takových případech obracejí do historie," uvedl Von Bestenbostel. V historii ale automobilka nikdy nedělala tak malé auto.

Škoda si loni registrovala i další nové názvy, které vypadají spíše jako názvy pro malý městský vůz, což je škodovka, která poprvé vyjede na podzim. Jde například o jména Towny, Citico nebo Citigo.

Jména pro nové škodovky

Jména, která si Škoda zaregistrovala u Úřadu průmyslového vlastnictví od 1.1.2010

SKODA POPULAR
SMOOV'
CITICO
CITIGO
JOYSTAR
TAUNY
SKODA GO
TOWNY
CIVIA
ALLDRIVE
HERO
VIVIA
VIVA
SKODA RAPID 

O názvu Popular se mluvilo už dříve v souvislosti s autem A-Entry, které je označované jako "velké levné auto", cenově mezi fabií a octavií. Automobilka už jeho vývoj prakticky dokončila a pomalu chystá závádění do výroby, s autem vyjede na začátku příštího roku. Pro jeho označení se ale mezi zaměstnanci Škody Auto mluví i o návratu ke jménu Felicia.

Škoda zřejmě ale myslí vážně své plány na oživení sportovního kupé. Nasvědčuje tomu právě název Škoda Rapid, stejné auto vyráběla v 80. letech. Před pěti lety firma ukázala koncept vozu joyster, nakonec ho ale nechala v šuplících. Teď se projekt znovu oživuje.

Automobilka své plány, ale zatím bez jmen představila ve středu a ve čtvrtek svým dealerům. Akce byla přísně utajovaná, pořadatelé odebírali všechny fotoaparáty i mobily a dealeři museli podepsat závazek mlčenlivosti pod pokutou čtvrt milionu korun. MF DNES se ale přesto podařilo získat ze setkání několik informací. "Z té akce jsem byl velmi nadšen, je vidět, že automobilka ví, co chce," uvedl jeden z prodejců.

Škoda v O2 aréně ukázala své nové logo, které nakonec neprošlo tak zásadní změnou, jak ukazovaly některé uniklé návrhy. Svým způsobem se vrací ke starší verzi, jen bude více plastičtější. Definitivně mizí z loga nápis Škoda Auto, zelená je světlejší, v některých verzích zcela zmizí. Proměnou prochází celá vizuální tvář Škody. Firma ji sice důsledně tají, sama ale zapomněla na jeden detail: nový font nápisů Škoda umístila na webové stránky dealerské konference.

Stránky webové prezentace dealerské konference Škody s novým fontem písma

Stránky webové prezentace dealerské konference Škody s novým fontem písma

Dealeři už ví, jak budou vypadat tři novinky, které automobilka chystá. Kromě malého vozu a auta A-Entry ukázala automobilka také facelift superbu. Zákazníci si auta budou vybírat také ve zcela nových showroomech: ty už nebudou jako dosud kulaté, ale do obdélníku. Kvůli prezentaci automobilka ve středu obsadila jednu ze skladových hal u ruzyňského letiště a vystavěla v něm vlastní "autosalon".

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.