Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový superb se představí v březnu 2015 v Ženevě

  18:10aktualizováno  18:10
Peking (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nová generace nejvyššího modelu mladoboleslavské automobilky se oficiálně představí příští rok na autosalonu v Ženevě, který otevírá brány vždy první březnový týden. V předvečer otevření pekingského autosalonu to prozradil šéf mladoboleslavské značky Winfried Vahland.

Šéf představenstva Škoda Auto Winfried Vahland představil 19. dubna v předvečer zahájení mezinárodního autosalonu v Pekingu Číně novou Škodu Octavii. | foto: ČTK

Třetí generace Škody Superb se představí v příštím roce. Dorazit mají opět dvě karosářské varianty: sedan (nebo spíše liftback s velkým víkem kufru) a kombík. Nová manažerská škodovka má dostat odvážnější tvary. Podle informací ze zákulisí ale přijde provedení s tříprostorovou karoserií (sedan) o zajímavě řešené víko kufru s dvěma možnostmi otevření (twindoor).

Může se hodit

Hledáte nové auto a Škoda Superb by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji na Automodul.cz.

Škoda Auto na pekingském autosalonu představí v čínské premiéře třetí generaci octavie. Podle Vahlanda je to stěžejní model značky. Pro čínský trh designéři obohatili vzhled o chromové doplňky. Šéf automobilky pro česká media uvedl, že se pro Čínu nechystá provedení s prodlouženým rozvorem.

"Octavia je v této podobě prostorná dostatečně," vysvětlil. Takové verze nabízejí díky vysoké poptávce automobilky na čínském trhu stále častěji. Podle Vahlanda nedorazí do Číny ani kombíkové provedení. Na tamním trhu Škoda nabízí v tomto provedení jen model superb. Ve vozovém parku Číňanů ovšem převládají sedany.

V uplynulých dnech Škoda uvedla na čínský trh hatchbackovou podobu rapidu, verzi Spaceback. Na pekingský autosalon Škoda nedovezla koncept Vision C, který byl před měsícem a půl jednou z hvězd ženevského autosalonu. Vahland to vysvětluje tak, že značka chce upoutat pozornost hlavně na novou octavii.

Zopakoval ale, že čtyřdveřové kupé Vision C naznačuje designové pojetí nové fabie, která se představí letos, a superbu. "Hlavně podobu superbu," dodal v Pekingu Vahland. To slibuje, že by se podoba nové generace vlajkové lodi nemusela od výrazně tvarovaného konceptu příliš vzdálit.

Jméno Snowman není vůbec jisté

Šéf české značky ještě naznačil, že Škoda intenzivně pracuje na velkém SUV, které se má zařadit v nabídce automobilky nad model Yeti. "Jsme kousíček od konečného potvrzení. Chybí jen málo," řekl. Vývojáři a designéři nyní pracují na prototypech SUV.

Jméno Snowman, o kterém se pro nový mohutný model spekuluje, je podle Vahlanda výmyslem médií. "Ale je to hezký pracovní název," dodal pobaveně. Prozradil ale, že i název yeti byl u úspěšného modelu značky, který se v Číně nabízí i v prodlouženém provedení, původně pouze pracovní.

Koncern Volkswagen, který značku Škoda vlastní, v loňském roce prodal v Číně 3,3 milionu aut. Z toho bylo necelých 230 tisíc škodovek. V Číně se v loňském roce prodalo přes dvacet milionů aut.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.