Citigo dostává do ceníku novou barvu, jmenuje se zelená kiwi.

Citigo dostává do ceníku novou barvu, jmenuje se zelená kiwi. | foto: Škoda Auto

Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

  • 34
Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče, nárazníky, mlhové světlomety a zadní svítilny. Úpravy jsou ovšem jen mírné. Pod kapotou zůstávají atmosferické litrové tříválce.

Malá škodovka, vyráběná v bratislavské továrně koncernu VW, zůstává v nabídce ve tří a pětidveřovém provedení. Faceliftovaná podoba bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě začátkem března.

Díky novým nárazníkům narostlo Citigo o 34 mm do délky na 3 597 mm, ostatní míry (včetně 251lirového kufru) zůstaly zachovány. Příď designéři lehce přemodelovali. Nové jsou kapota, maska chladiče, nárazník a pozměněná mlhová světla.

Škoda Citigo
Škoda Citigo

Škoda Citigo: modré provedení ukazuje podobu před facliftem

„Přední světlomety jsou vybavené LED světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří. Při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé, nebo levé mlhové světlo,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Škoda Citigo

Záď ve vyšších výbavách vylepšují zatmavené skupinové svítilny. Pro nejvyšší výbavu Style bude možné pořídit střechu a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě.

Úprav se dočkal také interiér: „Sdružený přístrojový panel s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a je k dispozici ve dvou různých verzích,“ popisuje Řehák.

Pod kapotou zůstává vše při starém. Citigo tedy nedostalo po vzoru svého dvojčete Volkswagenu UP! (třetím identickým modelem je Seat Mii) přeplňovaný litrový benzinový tříválec TSI s výkonem 90 koní a chystá se i 115koňové GTI.

Nejmenší škodovka zůstává u provedení motoru bez turba. Agregát 1,0 MPI je k mání ve třech verzích.

Základní provedení má výkon 44 kW (60 k), výkonnější verze má o 15 koní (11 KW) více. Maximum točivého momentu je v obou případech 95 Nm. Třetí verze nese označení 1,0 G-TEC. Tříválec upravený pro bivalentní pohon má výkon 50 kW (68 k) a 90 Nm a jezdí kromě benzinu také na zemní plyn (test čtěte zde).

„Inovovaný model Citigo bude v České republice možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017,“ uzavírá Štěpán Řehák.