Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citigo pro Wörthersee: škodovčí škvrně s obrovským křídlem mezi tunery

  10:30aktualizováno  11:39
Škoda se letos opět chystá na obří tuningový sraz k rakouskému jezeru Wörthersee. Ze srazu, kam se původně sjížděly hlavně volkswageny a nejraději ty ve verzích GTI, si koncern VW udělal svou parádní promenádu. Tento víkend budou výfuky pod Alpami halasit už po jedenatřicáté.

Škoda Citigo Rallye | foto: Škoda

"Svou velikostí patří tento sraz k největším a nejvýznamnějším akcím svého druhu na světě. Jako třetí největší značka koncernu Volkswagen představí také Škoda svým fanouškům modelové novinky," říká Bernd Abel ze Škody Auto. Organizátoři letošního již 31. ročníku Setkání GTI očekávají 120 000 návštěvníků.

Škoda si k Wörthersee připravila studie na základech nejmenších škodovek. Dorazí tak Citigo Rallye s velkým křídlem na zádi a "nafouklými" blatníky. Podobu rallyového dorostu odhaluje jediná uveřejněná skica.

Citigo má pět dveří

Jak jezdí malá škodovka čtěte zde

"Design modelu 'Škoda Citigo Rally' čerpá z dynamiky soutěžních vozů Škoda. Při pohledu zpředu vůz zaujme masivním předním nárazníkem a spojlerem s velkoryse pojatým nasávacím otvorem. Zádi vozu dominuje centrálně umístěna koncovka výfuku a přítlačné křídlo," popisuje bláznivý koncept stojící na osmnáctipalcových kolech Bernd Abel.

Fotogalerie

Prozatím tajný je vzhled druhého konceptu Citigo DJ Car. "Jeho záď se za B-sloupky rozšiřuje, aby uvnitř vozu vzniklo otevřené pódium pro DJ," prozrazuje Vítězslav Pelc ze Škody.

Malá obec Reifnitz se bude otřásat zvukem odladěných výfuků a výkonných zvukových aparatur. Volit se opět bude také miss srazu, která pak nafotí kalendář na příští rok.

Chybět nebudou ani oba tovární soutěžní jezdci Jan Kopecký a Juho Hänninen, kteří vyráží z Prahy ve středu s celou kolonou na spanilou jízdu do předhůří rakouských Alp

"Říká se, že nejlepší pohled na Wörthersee je ze sedadla řidiče," říká Jan Kopecký. "Proto jsem rád, že v letošním roce budu moci legendární atmosféru u jezera Wörthersee zažít osobně."

Nabroušené seaty

K Wörthersee dorazí i šest seatů, které vyšly z dílny vývojářů automobilky.

Dorazí závodní pohárové vozy Ibiza SC Trophy a Leon Super Copa a maličký mii se představí ve verzi FR. Nejdůležitější je Ibiza CUPRA Concept. Studii blízkou sériové výrobě pohání přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 132 kW (180 k).

Tuning pro mii

Originální převlek si pro tuningový sraz připravilo i dvojče citiga. Městský Seat Mii dostal červené lakování, které doplní černé doplňky na podbězích kol, upravený spoiler a černá 16" kola z lehké slitiny. Červená a černá je také v interiéru. Sportovní sedadla dostala monogram FR.

Pro závodníky

Ibiza SC Trophy vychází nyní z nové generace Ibizy a pod kapotou má motor 1,4 TSI o výkonu 132 kW (180 k) v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG, kterou řidič řadí pádly pod volantem. Maximální trakci zaručuje samosvorný diferenciál. Motor má upravenou olejovou vanu, brzdová soustava byla zesílena a závodní podvozek dostal 18" kola ve výrazně rozšířených podbězích. Seat Sport nabízí Ibizu SC Trophy jako sportovní náčiní pro začínající amatérské jezdce za 31 500 eur bez daně.

Seat Leon Super Copa

Seat Leon Super Copa

Na dvojnásobek (63 000 eur bez daně) přijde Leon Super Copa. Seat vyrobil již více než 250 těchto vozů odvozených ze závodních verzí pro WTCC. Pohárový vůz je poháněn motorem 2.0 TSI z modelu Leon CUPRA R, jehož výkon byl zvýšen na 221 kW (300 k). Maximální točivý moment 340 N.m je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG a mechanického samosvorného diferenciálu na přední kola.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.