Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen bude snižovat náklady, Škoda Citigo je v ohrožení

  15:00aktualizováno  15:00
Německý koncern Volkswagen jde systematicky za cílem stát se největším výrobcem aut na světě. Kvůli nízkým výnosům ovšem musí přikročit k radikálním škrtům a racionalizaci. Mezi prvními "na ráně" může být trio z Bratislavy.

Škoda Citigo Monte Carlo | foto: Škoda Auto

Nejmenší škodovka se jako jediný v Evropě prodávaný model značky nevyrábí v Česku. Citigo vyjíždí společně s Volkswagenem Up! a Seatem Mii z bratislavské továrny koncernu VW.

Velmi povedená trojčata, která se liší jen pozměněným designem, se však neprodávají tak, jak by si vedení koncernu představovalo, píše renomovaný britský automagazín Autocar.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a chcete si ho najít ze široké nabídky značek a modelů? Najděte si ho v klidu domova na Automodul.cz.

Volkswagenu totiž i přes růst prodejů a obratu klesají výnosy. Mainstreamové automobilky Toyota a Hyundai podle Autocaru vydělávají kolem osmi procent, Volkswagen v první polovině letošního roku klesl pod dvě procenta.

Mohou za to mimo jiné vysoké výrobní náklady. To bylo podle všeho důvodem okamžitého odvolání šéfa výroby celého koncernu Michaela Machta. Oslavovaná modulární platforma MQB pro hlavní modely s pohonem předních kol s vysokou úrovní flexibility a sdílení komponent používaná napříč koncernem totiž podle všeho nepřinesla slibovanou úsporu nákladů. Právě na její zavedení do výroby Macht dohlížel. MQB začaly značky VW používat před dvěma lety (používají ji mimo jiné VW Golf a Škoda Octavia) a Macht byl na svém místě čtyři roky, když do funkce přišel z managementu značky Porsche. Místo musel opustit po spočítání ekonomických výsledků koncernu za druhé čtvrtletí letoška.

Škrty za 140 miliard

Generální ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn chce do roku 2017 ušetřit pět miliard eur (skoro 140 miliard korun). Winterkorn podle listu Braunschweiger Zeitung uvedl, že Volkswagen musí přezkoumat náklady na všech úrovních, aby zajistil udržení ziskovosti při výrobě osobních aut (více zde).

To bude podle Autocaru znamenat konec pro málo profitabilní modely. Nástupce tak podle automagazínu nedostanou úzkoprofilové modely jako kabriolet Volkswagen Eos a sportovní kupé Scirocco. Prvního se loni prodalo 7 651, druhého 23 400 kusů. Oba jsou velmi atypické a mají jen malou zákaznickou základnu.

Podle Autocaru by se škrty mohly dotknout i trojčat z Bratislavy. Draze vyvinutá platforma pro malá auta NSF se nevyplácí, protože fabrika ročně vyrobí méně než 200 tisíc malých volkswagenů, škodovek a seatů. Původní plány byly ambicióznější.

Racionalizace se zaměří i na vysoce výdělečné značky koncernu, kterými jsou Audi a Porsche. Zrovna u Audi začíná modelová řada zastarávat. Zpoždění, které nabrala nová generace velkého SUV Q7, vykompenzovali zákazníci na čínském trhu, kde tak model nabral druhý dech. Věkovitý důležitý model A4 se snad dočká nástupce ještě letos.

Volkswagen chce v nejbližších letech vytlačit Toyotu z pozice světové jedničky v objemech prodejů. Spekulace o tom, že by si k tomu německý koncern pomohl převzetím nově vzniklého koncernu Fiat-Chrysler, obě strany odmítají (více zde).





Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.