Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Změna plánu: první plně elektrická škodovka bude příští rok citigo

  11:30aktualizováno  11:30
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Elektromobilita je pro koncern VW jedním z hlavních témat dneška. Velký třesk má nastat v roce 2020, řekl pro iDNES.cz Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen. Tento trend drží i Škoda, titul prvního plně elektrického modelu ovšem připadne nečekaně nejmenšímu (a přeci jen trochu okrajovému) modelu značky, trpasličímu citigu.

Škoda Citigo | foto: Škoda Auto

Na autosalonu v Ženevě to pro iDNES.cz prozradil Luboš Vlček, šéf českého zastoupení Škody.

Příští rok dorazí hybridní superb, to je jisté (podrobnosti zde). První škodovka s elektrifikovaným pohonem dostane hybridní soustrojí benzinového motoru spolupracujícího s elektromotorem.

V roce 2020 měla vyjet podle dosavadních prohlášení zástupců značky první elektrická škodovka. Měl to být velký crossover, jehož vzhled naznačila loňská studie VisionE.

Fotogalerie

Že se ovšem plány změnily a citigo ho předběhne, potvrdil také Christian Strube pro britský magazín Autocar. Verzi na baterky mají už dvojčata nejmenší škodovky Seat Mii (verze e-Mii) a Volkswagen Up (provedení e-UP).

Malá městská škodovka má nabídnout dojezd až 300 kilometrů na jedno nabití. Je to zajímavý zvrat. Citigo není stěžejním modelem značky a je jediným evropským modelem Škody, který se nevyrábí v Česku. Model se začátkem loňského roku dočkal faceliftu po pěti letech (čtěte podrobnosti). Jak dlouhou kariéru má ještě před sebou, není zatím jasné. Tyto nejmenší modely koncernu Volkswagen jsou podle neoficiálních informací velmi drahé na výrobu, vzhledem k tomu, že byly úplně nově vyvinuté a vydělávají automobilkám jen velmi málo, budou muset ve výrobě přežít pravděpodobně ještě dlouho (možná se dočkají ještě několika větších faceliftů), aby se náklady na vývoj zaplatily.

Na druhou stranu tyto malé vozy potřebují mít značky koncernu VW v nabídce a prodávat je, protože díky malooobejmovým motorům s nízkou normovanou spotřebou snižují flotilový průměr automobilek požadovaný evropskými předpisy.

I to je pravděpodobně důvod, proč elektrické citigo míří do nabídky tak „překotně“, čím dřív začne snižovat svými nulovými emisemi flotilové emise Škody, tím líp.

V roce 2020 dorazí další elektromobil, který Strube označil jako „hlavní“. Bude to čistě elektrický model postavený na speciální platformě MEB, kterou vyvinul koncern Volkswagen pro auta do zásuvky.

Do roku 2025 má Škoda nabídnout podle Autocaru až deset elektrifikovaných modelů, šest z nich bude výhradně elektrických, další čtyři mají být hybridy. Některé z nich by mohly dostat unikátní systém pohonu všech kol, u kterého přední kola roztáčí benzinový motor upravený na spalování CNG a na zadní nápravě je nezávisle pracující elektromotor. Toto řešení, které vymysleli konstruktéři v Mladé Boleslavi, teď automobilka prezentuje na autosalonu v Ženevě v konceptu Vision X (jak plynový hybrid funguje, čtěte zde).

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Změny STK a značky pro elektrovozy. Do sněmovny jde novela silničního zákona

Tesla X

Motoristé zřejmě budou moci žádat pro vozidla na elektrický nebo vodíkový pohon o zvláštní registrační značky označené...

Sprintující kolosy: závody trucků jsou náramná podívaná

Závody trucků na Hungaroringu

Maďarský okruh Hungaroring hostil v půli června druhý podnik evropského šampionátu FIA European Truck Racing...

Američané hledají, kde a jak těžit lithium, aby nebyli závislí na Číně

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta

Těžařské společnosti se snaží prudce zvyšovat těžbu lithia ve Spojených státech. V zemi, která je třetím největším...

Najdete na iDNES.cz