Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia 1.4 (44 kW) předčí dražší sestru

aktualizováno 
Nejlevnější Škoda Fabia - model s motorem 1.4 o výkonu 44 kilowattů za 259 400 korun - v testu MF DNES překvapila: při měření v nezávislé zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) předčila ve zrychlení i v pružnosti Škodu Fabia 1.4 s výkonem 50kilowattů, už tradičně kritizovanou pro lenost. Stejně příznivě pro levnější model vyzněla také spotřeba.

Výsledky měření v ÚSMD ukázaly, že nejlevnější fabia zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině o půldruhé vteřiny dřív než její dražší a papírově výkonnější sestra s padesátikilowattovým motorem. Stejně tak při akceleraci ve vyšších rychlostech je méně výkonný model hbitější než dražší vůz.

Právě slabý a žíznivý motor 1.4 o výkonu 50 kilowattů byl dosud největší slabinou fabie proti konkurenci, kterou v ostatních parametrech mladoboleslavský automobil často překonává. Vždyť oproti jiným malým vozům je nová škodovka prostornější a má jeden z nejlepších podvozků, který zaručuje jak komfort, tak bezpečnost.

Ani výbava fabie není horší, když v základní ceně nenabízí méně než konkurenti. Posilovač řízení, airbag řidiče, ve dvou směrech stavitelný volant, dostatek odkládacích míst a pohodlná sedadla - to jsou hlavní prvky výbavy, které řidič ocení. Kufr Škody Fabia je dobře přístupný, ale s 260 litry objemu představuje ve třídě jen průměr.

Více nabízí Fiat Punto (297 litrů), Škoda Felicia (272) i Opel Corsa (280), naopak o něco méně prostoru pro zavazadla má Peugeot 206 (245), Volkswagen Polo (245), Renault Clio (255), Ford Fiesta (250) i Seat Ibiza (250). Svižnější motor 1.4 (44 kW) tedy dotáhl fabii i v posledním kritizovaném ohledu na dohled konkurentů. Podle výsledků z ÚSMD dává zmíněný pohon mladoboleslavskému vozu srovnatelnou pružnost jako motor 1.2 (44 kW) Fiatu Punto nebo agregát 1.2 (44 kW) Renaultu Clio.

Za těmito vozy dosud Fabia 1.4 (50 kW) výrazně ve schopnosti pružného zrychlení zaostávala. Oproti nové a levnější verzi se její motor pomaleji vytáčel. Také měření spotřeby paliva přineslo na testovacím okruhu nejslabší fabii lepší výsledek, než na téže trase měla před časem padesátikilowattová verze: s průměrem 5,9 litru benzinu na 100 kilometrů byl model 1.4 (44 kW) o půl litru střídmější než Fabia 1.4 (50 kW). Ale zahraniční konkurence brala ještě o dalšího až půl litru paliva méně.

Čtyřiačtyřicetikilowattový motor se v testu představil jako poměrně tichý. Větší hluk pronikal do kabiny až v nejvyšších otáčkách, které však při běžné jízdě přijdou jen málokdy k uplatnění. Řazení rychlostí je tužší než u německého motoru 1.4 16V (74 kW). Nejlevnější Škodu Fabia za 259 400 korun nabízí automobilka pouze v jedné výbavě, ke které nedává možnost dokoupení nejdůležitějších doplňků, například dalších tří airbagů či ABS. Prostě stupně výbav Classic, Comfort a Elegance výrobce u nejlevnějšího modelu zcela vypustil. Ve srovnání s verzí Classic chybějí základní fabii tónovaná skla, anténa a čtyři reproduktory. Ani za příplatek se v ceníku nejlacinější fabie neobjevily boční ochranné lišty.

Měření MF DNES

Model Škoda Fabia 1.4 (44 kW) 1.4 (50 kW) 1.4 (74 kW) 1.9 SDI (47 kW)
Zrychlení 0-100 km/h (s) 17,4 18,8 13,2 17,8
Zrychlení 0-400 m (s) 20,3 21,0 18,8 20,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)
Brzdná dráha z 80 km/h (m)



17,4 18,8 13,2 17,8
20,3 21,0 18,8 20,7
13,2 15,0 13,1 15,2
36,7 38,2 27,2 41,2
30,7 32,6 32,0 29,7

Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér

Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 7

Podvozek

Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: min 1, max 10


Autor:



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...



Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...

Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

(Ilustrační snímek)

Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV...

Další z rubriky

Mercedes-Benz X: terénní pick-up s japonským původem

Mercedes-Benz X

Novou třídou X vstupuje stuttgartská automobilka do segmentu terénních pick-upů, kde dosud neměla svého zástupce....

Už jsme jeli v nové Dacii Duster. Je víc nóbl a vyžehlí rozbitou cestu

Dacia Duster

Neříkejte jí low-cost, nezaslouží si to. Dacia je fenoménem na dnešním trhu aut a jejím vlajkonošem je Duster. Laciné...

Nové Polo v testu: Je tak dobré, že konkuruje Jeho Veličenstvu Golfu

Volkswagen Polo

Polo je (staro)novým idolem kategorie malých vozů – podle nás to nejlepší, co můžete v této třídě koupit. A za slušné...

Najdete na iDNES.cz