Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia 1.4 (44 kW) předčí dražší sestru

aktualizováno 
Nejlevnější Škoda Fabia - model s motorem 1.4 o výkonu 44 kilowattů za 259 400 korun - v testu MF DNES překvapila: při měření v nezávislé zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) předčila ve zrychlení i v pružnosti Škodu Fabia 1.4 s výkonem 50kilowattů, už tradičně kritizovanou pro lenost. Stejně příznivě pro levnější model vyzněla také spotřeba.

Výsledky měření v ÚSMD ukázaly, že nejlevnější fabia zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině o půldruhé vteřiny dřív než její dražší a papírově výkonnější sestra s padesátikilowattovým motorem. Stejně tak při akceleraci ve vyšších rychlostech je méně výkonný model hbitější než dražší vůz.

Právě slabý a žíznivý motor 1.4 o výkonu 50 kilowattů byl dosud největší slabinou fabie proti konkurenci, kterou v ostatních parametrech mladoboleslavský automobil často překonává. Vždyť oproti jiným malým vozům je nová škodovka prostornější a má jeden z nejlepších podvozků, který zaručuje jak komfort, tak bezpečnost.

Ani výbava fabie není horší, když v základní ceně nenabízí méně než konkurenti. Posilovač řízení, airbag řidiče, ve dvou směrech stavitelný volant, dostatek odkládacích míst a pohodlná sedadla - to jsou hlavní prvky výbavy, které řidič ocení. Kufr Škody Fabia je dobře přístupný, ale s 260 litry objemu představuje ve třídě jen průměr.

Více nabízí Fiat Punto (297 litrů), Škoda Felicia (272) i Opel Corsa (280), naopak o něco méně prostoru pro zavazadla má Peugeot 206 (245), Volkswagen Polo (245), Renault Clio (255), Ford Fiesta (250) i Seat Ibiza (250). Svižnější motor 1.4 (44 kW) tedy dotáhl fabii i v posledním kritizovaném ohledu na dohled konkurentů. Podle výsledků z ÚSMD dává zmíněný pohon mladoboleslavskému vozu srovnatelnou pružnost jako motor 1.2 (44 kW) Fiatu Punto nebo agregát 1.2 (44 kW) Renaultu Clio.

Za těmito vozy dosud Fabia 1.4 (50 kW) výrazně ve schopnosti pružného zrychlení zaostávala. Oproti nové a levnější verzi se její motor pomaleji vytáčel. Také měření spotřeby paliva přineslo na testovacím okruhu nejslabší fabii lepší výsledek, než na téže trase měla před časem padesátikilowattová verze: s průměrem 5,9 litru benzinu na 100 kilometrů byl model 1.4 (44 kW) o půl litru střídmější než Fabia 1.4 (50 kW). Ale zahraniční konkurence brala ještě o dalšího až půl litru paliva méně.

Čtyřiačtyřicetikilowattový motor se v testu představil jako poměrně tichý. Větší hluk pronikal do kabiny až v nejvyšších otáčkách, které však při běžné jízdě přijdou jen málokdy k uplatnění. Řazení rychlostí je tužší než u německého motoru 1.4 16V (74 kW). Nejlevnější Škodu Fabia za 259 400 korun nabízí automobilka pouze v jedné výbavě, ke které nedává možnost dokoupení nejdůležitějších doplňků, například dalších tří airbagů či ABS. Prostě stupně výbav Classic, Comfort a Elegance výrobce u nejlevnějšího modelu zcela vypustil. Ve srovnání s verzí Classic chybějí základní fabii tónovaná skla, anténa a čtyři reproduktory. Ani za příplatek se v ceníku nejlacinější fabie neobjevily boční ochranné lišty.

Měření MF DNES

Model Škoda Fabia 1.4 (44 kW) 1.4 (50 kW) 1.4 (74 kW) 1.9 SDI (47 kW)
Zrychlení 0-100 km/h (s) 17,4 18,8 13,2 17,8
Zrychlení 0-400 m (s) 20,3 21,0 18,8 20,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)
Brzdná dráha z 80 km/h (m)



17,4 18,8 13,2 17,8
20,3 21,0 18,8 20,7
13,2 15,0 13,1 15,2
36,7 38,2 27,2 41,2
30,7 32,6 32,0 29,7

Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér

Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 7

Podvozek

Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: min 1, max 10


Autor:



Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

První jízda v Seatu Arona: katalánská novinka se povedla

Seat Arona

Martorell je pupkem španělského autoprůmyslu, ve městě čtyřicet kilometrů vzdáleném od Barcelony sídlí Seat. Značka...

Ojetý Ford C-Max je dobrá volba, vyhněte se dieselu

Ford C-Max

Vozy první generace Fordu C-Max se dnes prodávají i za ceny pod 50 tisíc korun. Za málo peněz tak můžete mít poměrně...

Oranžové bentley za deset milionů: jako byste řídili vesmírnou loď

Bentley Mulsanne Speed

Velké limuzíny Bentley byly vždy neobyčejnými vozy. Takovou kombinaci luxusu, královského vnitřního prostoru a až...



Najdete na iDNES.cz