Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia 1.4 (44 kW) předčí dražší sestru

aktualizováno 
Nejlevnější Škoda Fabia - model s motorem 1.4 o výkonu 44 kilowattů za 259 400 korun - v testu MF DNES překvapila: při měření v nezávislé zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) předčila ve zrychlení i v pružnosti Škodu Fabia 1.4 s výkonem 50kilowattů, už tradičně kritizovanou pro lenost. Stejně příznivě pro levnější model vyzněla také spotřeba.

Výsledky měření v ÚSMD ukázaly, že nejlevnější fabia zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině o půldruhé vteřiny dřív než její dražší a papírově výkonnější sestra s padesátikilowattovým motorem. Stejně tak při akceleraci ve vyšších rychlostech je méně výkonný model hbitější než dražší vůz.

Právě slabý a žíznivý motor 1.4 o výkonu 50 kilowattů byl dosud největší slabinou fabie proti konkurenci, kterou v ostatních parametrech mladoboleslavský automobil často překonává. Vždyť oproti jiným malým vozům je nová škodovka prostornější a má jeden z nejlepších podvozků, který zaručuje jak komfort, tak bezpečnost.

Ani výbava fabie není horší, když v základní ceně nenabízí méně než konkurenti. Posilovač řízení, airbag řidiče, ve dvou směrech stavitelný volant, dostatek odkládacích míst a pohodlná sedadla - to jsou hlavní prvky výbavy, které řidič ocení. Kufr Škody Fabia je dobře přístupný, ale s 260 litry objemu představuje ve třídě jen průměr.

Více nabízí Fiat Punto (297 litrů), Škoda Felicia (272) i Opel Corsa (280), naopak o něco méně prostoru pro zavazadla má Peugeot 206 (245), Volkswagen Polo (245), Renault Clio (255), Ford Fiesta (250) i Seat Ibiza (250). Svižnější motor 1.4 (44 kW) tedy dotáhl fabii i v posledním kritizovaném ohledu na dohled konkurentů. Podle výsledků z ÚSMD dává zmíněný pohon mladoboleslavskému vozu srovnatelnou pružnost jako motor 1.2 (44 kW) Fiatu Punto nebo agregát 1.2 (44 kW) Renaultu Clio.

Za těmito vozy dosud Fabia 1.4 (50 kW) výrazně ve schopnosti pružného zrychlení zaostávala. Oproti nové a levnější verzi se její motor pomaleji vytáčel. Také měření spotřeby paliva přineslo na testovacím okruhu nejslabší fabii lepší výsledek, než na téže trase měla před časem padesátikilowattová verze: s průměrem 5,9 litru benzinu na 100 kilometrů byl model 1.4 (44 kW) o půl litru střídmější než Fabia 1.4 (50 kW). Ale zahraniční konkurence brala ještě o dalšího až půl litru paliva méně.

Čtyřiačtyřicetikilowattový motor se v testu představil jako poměrně tichý. Větší hluk pronikal do kabiny až v nejvyšších otáčkách, které však při běžné jízdě přijdou jen málokdy k uplatnění. Řazení rychlostí je tužší než u německého motoru 1.4 16V (74 kW). Nejlevnější Škodu Fabia za 259 400 korun nabízí automobilka pouze v jedné výbavě, ke které nedává možnost dokoupení nejdůležitějších doplňků, například dalších tří airbagů či ABS. Prostě stupně výbav Classic, Comfort a Elegance výrobce u nejlevnějšího modelu zcela vypustil. Ve srovnání s verzí Classic chybějí základní fabii tónovaná skla, anténa a čtyři reproduktory. Ani za příplatek se v ceníku nejlacinější fabie neobjevily boční ochranné lišty.

Měření MF DNES

Model Škoda Fabia 1.4 (44 kW) 1.4 (50 kW) 1.4 (74 kW) 1.9 SDI (47 kW)
Zrychlení 0-100 km/h (s) 17,4 18,8 13,2 17,8
Zrychlení 0-400 m (s) 20,3 21,0 18,8 20,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)
Brzdná dráha z 80 km/h (m)



17,4 18,8 13,2 17,8
20,3 21,0 18,8 20,7
13,2 15,0 13,1 15,2
36,7 38,2 27,2 41,2
30,7 32,6 32,0 29,7

Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér

Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 7

Podvozek

Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: min 1, max 10


Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.