Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová fabia dorazí příští rok. Bude širší a nižší

  17:49aktualizováno  17:49
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Mladoboleslavská značka Škoda v příštím roce uvede na trh novou generaci modelu Fabia. Bude širší a nižší než nynější verze a s novou řadou úsporných motorů. Na ženevském autosalonu to uvedl člen představenstva Škody pro technický vývoj Frank Welsch.

Stávající generace fabie bývá kritizována za disproporčnost. Je hodně úzká a moc vysoká. | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

"Nová fabia nebude módní vůz, ale auto s jednolitým designem a hladkými liniemi, které znáte z rapidu nebo nové octavie. U fabie se možná ještě rozvinou," uvedl Welsch.

Nová fabia bude opět ve dvou karosářských variantách, tedy jako krátký hatchback a prostornější kombi. Hatchback by se měl délkou vejít pod čtyři metry. Nabídne lepší aerodynamické vlastnosti a asistenční systémy, které dosud fabia neměla. Objeví se v ní například systém nouzového brzdění a také možnost propojení multimediálního systému s chytrým mobilním telefonem.

Fabia by se podle informací iDNES.cz měla představit ve statické premiéře ještě letos těsně před koncem roku. Zahájení prodejů by mělo být hned začátkem roku 2014. Stejný harmonogram zvolila Škodovka už v případě nové octavie, jejíž kombíková varianta má v Ženevě v těchto dnech premiéru.

Fabia je druhým nejprodávanějším modelem automobilky po octavii, ale loni její prodeje klesly o desetinu na 240 500 aut.

Třetí generaci nejprodávanější octavie v provedení combi dnes Škoda představila v Ženevě. Během letošního roku ještě uvede na trh sportovní Octavii RS.

Škoda také podle Welsche připravuje větší terénní vůz SUV k nynějšímu modelu Yeti. Zvažovaný model s až sedmi místy a třemi řadami sedadel vyjede až po roce 2014.

Yeti se ještě letos dočká modernizace, stejně jako superb. Oba faceliftované modely by se měly představit na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem letos na podzim.

Ještě před nimi přijde nová karosářská verze modelu Rapid pod označením spaceback.

Autoři: ,




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.