Nová Škoda Fabia Combi je hezčí než krátká, zaujme tenké víko kufru

  12:03aktualizováno  16:27
Třetí generace Škody Fabia v provedení Combi se začne prodávat v Česku a Německu 23. ledna. Další trhy budou následovat během několika týdnů. Dealeři už nabírají objednávky několik dnů. Redakce iDNES.cz testovala novou verzi třetí generace fabie na prvních seznamovacích jízdách pořádaných automobilkou na jihu Francie.

Vyrábět se začala v závodě v Mladé Boleslavi v polovině prosince. „V současnosti evidujeme více než 1 500 objednávek,“ řekl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Škoda Fabia by pro vás byla tím pravým? Vyberte si z nabídky více než 1400 vozů na Automodul.cz.

Nový škodovácký kombík je praktičtější a podle mnohých i hezčí než základní hatchback. Do kufru naloží pod roletku až 530 litrů nákladu, maximální objem při sklopení zadních opěradel je 1 395 litrů, to už je měřeno při naložení až po střechu. Výška nákladové hrany klesla oproti předchůdkyni o 2,6 cm na 61,1 centimetru.

Combi může být narozdíl od hatchbacku na přání vybaveno dvojitou podlahou kufru, která ji zarovná s nákladovou hranou a sklopenými opěradly zadních sedadel.

Fotogalerie

O dvě stě litrů větší kufr v porovnání s krátkou verzí je za příplatek deset tisíc, základní cena je 262 900 korun za provedení s benzinovým litrovým atmosferickým tříválcem s výkonem 75 koní spojeným s pětistupňovým manuálem.

Redakce iDNES.cz na místě vyzkoušela provedení s motorem 1,4 TDi 66 kW.

Nafťák se povedl

„Dieselový tříválec se povedl. Ve stokilometrové rychlosti je nečekaně tichý. Ochotně táhne od nízkých otáček až do 4 tisíc ot./min,“ hlásí redaktoři iDNES.cz.

Motor má spíš hlubší hlas a není tak drnčivý jako předchůdce stejného jména a označení (1,4 TDI). Dieselový hlas pracující v tříválcovém taktu slyšíte v nízkých rychlostech i v nové fabii, ale není tak ostrý. Na rozpohybování tunové fabie má provedení s 66 kilowatty sil dost. „Hlavně se s ním dá jezdit i v nízkých otáčkách, což u předchůdce nešlo, využitelné otáčky jsou mezi patnácti sty a čtyřmi tisíci, počítejte ale s turboefektem - razantním zátahem při záběru turbodmychadla,“ vysvětluje redaktor, který s fabiemi a roomsterem s předchozím motorem 1,4 TDI najel tisíce kilometrů.

„Oficiální udávaná spotřeba je 3,4 litru, v kopcích a sepentinách kolem Nice na francouzské riviéře jsme jezdili s pětilitrovou spotřebou, při pojížďkách po městě a na okreskách to bylo ještě o půl litru míň,“ hlásí testovací posádka.

Prodloužená fabia má hezky komfortní podvozek jako hatchback, na nerovnostech se zdá o trochu plavnější. Větší a hmotnější záď kombíku je při opravdu ostrých průjezdech zatáček cítit. „Kombík je ale hlavně mnohem hezčí,“ říká rezolutně testovací posádka a chválí celkové odhlučnění vozu.

Na připlatkových sedmnáctipalcových kolech vypadá fabia ještě lépe. Škoda pro fabii nabízí dnes - alespoň podle tvrzení automobilek - žádané možnosti „personalizace“, tedy přizpůsobení vzhledu podle chuti. V ceníku pro kombík tak budou třeba střešní ližiny ve dvou provedeních (stříbrném a černém), na výběr jsou různé barvy ráfků kol a další doplňky.

Víko kufru spoří kila a přidává litry

Na tvary hatchbacku navázali designéři delšího provedení s citem. Okno víka kufru je stejně jako u krátké verze hodně skloněné.

Víko je však samozřejmě jiné, stejně tak zadní světla. Ta jsou na pohled stejná s hatchbackovými, ale jsou o kousek menší, aby nezužovala vstup do kufru.

Testovací jezdci si všimli, že kvůli úspoře místa (a také hmotnosti) je víko kufru nezvykle tenké. Madlo zavírání je řešeno klasickým škodováckým gumovým „tykadlem“, které trčí.

Řidič si také všiml, že v poloze za volantem občas zavadí levým kolenem o páčku, kterou se uvolňuje mechanismus nastavování volantu.

Z auta je velmi slušný výhled i šikmo vzad, což bývá velká bolest moderních aut, nevadí ani relativně úzké vnitřní zpětné zrcátko.

Stejně jako krátká verze Fabie je i Combi postaveno na koncernové modulární platformě MQB. Proti předchůdci je o jeden centimetr delší, o 0,9 centimetru širší a o 3,1 centimetru nižší. Hmotnost vozu klesla až o 61 kilogramů a začíná na 1 004 kilogramech.

Interiér vozu narostl jak do šířky (plus 21 mm), tak do délky (plus 8 mm).

Poprvé je u modelu k mání za příplatek panoramatická střecha. Po ohlasech zákazníků na chybějící možnost objednat zabudovanou navigaci u hatchbacku bude mít kombík klasický navigační systém Amundsen v rámci volitelné výbavy.

Palubní systém také umožňuje ovládání aplikaci z mobilního telefonu na displeji vozu nebo stahování provozních údajů z auta do chytrého telefonu.

Fabia Combi bude vybavena celkem šesti motory plnícími nejnovější emisní normu Euro 6. Nejvýkonnější tříválcový diesel 1,4 TDI nabízí 105 koní, u benzinových agregátů je vrchol 110 koní. V druhé polovině roku přijde verze Greenline s udávanou spotřebou 3,1 litru na 100 km.

Škoda vyrábí Fabii Combi od roku 2000. Za tu dobu dodala zákazníkům více než 1,1 milionu aut. Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škody za Octavií.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Američtí dinosauři v Evropě. Mají archaický osmiválec a moderní techniku

RAM 1500

Díky švédské firmě KWA nyní na evropské trhy přijíždí pátá generace osmiválcového pickupu RAM 1500. S kompletním...

Citroën C5 Aircross je parádní rodinné MPV maskované za SUV

Citroën C5 Aircross

Písmeno S ve zkratce SUV znamená „sportovní“, nejnovější citroën patřící do této dnes nejrychleji se vyvíjející...

Peugeot 508 SW nehoní litry ani centimetry a nejlepší je zase s dieselem

Peugeot 508 SW

Pokud vám jde o maximální objem kufru, tak pro vás Peugeot 508 SW není tou pravou volbou. Toto auto totiž musíte zvolit...

Najdete na iDNES.cz