Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Fabia Combi pod drobnohledem. Na premiéře byl špion

  11:24aktualizováno  11:24
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nenápadný chlapík z Asie s foťákem na krku a batohem na zádech obhlíží novou kombíkovou fabii, právě ji představili na autosalonu v Paříži. Do velkých desek cosi poznamenává a fotí, vypadá jako většina novinářů, kteří první dva dny okupují pařížské výstaviště.

Jozef Kabaň popisuje a ukazuje na fabii souhru ploch a tvarů. Asiat v bílé košili za zády šéfdesignéra značky mezitím obchází auto a vytahuje z kapsy malou destičku, přikládá ji k víku kufru a pak ke střeše. 

Nová Fabia Combi a šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.

Je to magnet, špion zkouší, jestli má nová škodovka díly karoserie z ocelového plechu. Konstruktéři značky totiž zapracovali výrazně na snižování hmotnosti nového modelu, 980 kilo základní verze je velmi dobrá hodnota. Hmotnost pod tunu mívají auta o velikost menší, a třeba opěvované duo lehkonohých puristických sporťáků Subaru BRZ/Toyota GT86 váží přes 1 200 kilogramů. Snižování hmotnosti je totiž nejlepší cestou k úsporám paliva a emisí, a ten mladý muž zkouší, jestli nemá fabie díly z plastu nebo hliníku.

Fotogalerie

Monitorování konkurence na autosalonech je vcelku obvyklé, často bývají na autosalonech k vidění návštěvníci s metrem. Dopodrobna proměřují vystavené exponáty, fotí technologické detaily, zkoumají spáry a technická řešení, nakukují pod podvozek a vše zaznamenávají do podrobných tabulek.

Škodováky tajemný chlapík v bílé košili nechává klidnými.

Jozef Kabaň zatím zvesela popisuje novinku. Je na ni pyšný, při představování kombíkové fabie uznale pokyvoval hlavou předseda představenstva koncernu VW Ferdinand Piëch i šéf Martin Winterkorn.

„Hatchback má sportovnější, nervóznější vzhled,“ popisuje Kabaň pro iDNES.cz, kombík je podle něj elegantnější. Kterou verzi má raději? Nakonec to z něj dostaneme. Vybral by si kombíka. „Lépe na něm vyniknou křivky, má velké čisté plochy,“ popisuje.

Nová Škoda Fabia Combi

Nejraději má Kabaň na fabii dobře vyvážené proporce. „Je to dospělé auto,“ říká. Na kombíku se mu hodně zamlouvá bílá barva, na krátkém provedení se mu líbí pestré barvy.

Fabia Combi má v Paříži světovou premiéru, do prodeje dorazí po novém roce. O příplatku za prodloužené provedení oproti základnímu hatchbacku se teprve rozhodne. U předchůdkyně to bylo 15 tisíc korun. Základní provedení nové fabie startuje na 235 tisících.  





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.