Nová tvář Škody Fabia odhalena. Pod kapotou má jen tříválcové benziny

  8:00aktualizováno  8:00
Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety. Na výběr budou čtyři zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.

Faceliftovaná příď Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Nejvíce designéři modifikovali přední část vozu. Fabia dostává v krátkém hatchbackovém i prodlouženém kombíkovém provedení nově tvarovaná světla a mlhovky, přepracovaná je maska chladiče. „Poprvé je v modelové řadě Fabia využita diodová světelná technika pro přední světlomety i zadní skupinové svítilny,“ doplňuje Pavel Jína ze Škody Auto.

Hlavní změnou je přepracovaná příď, která působí subtilnějším a zakulacenějším dojmem. Auto má nově kapotu více protaženou dopředu dolů, takže celkově příď vozu působí nižším dojmem. O něco se zmenšila přední světla, mají trochu komplikovanější tvar a pod nimi je ostrý prolis. Sklopenější a užší než nyní je maska chladiče. Přemodelovaný je také nárazník.

Faceliftovaná Škoda Fabia
Faceliftovaná Škoda Fabia

Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude podle Jíny pro fabii hatchback poprvé možné objednat s průměrem až 18 palců. „Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel,“ dodává.

Škoda loni změnila po dlouhých letech šéfdesignéra, stylistické oddělení mladoboleslavské automobilky nyní vede Oliver Stefani, facelift Fabie ovšem vznikl ještě pod vedením jeho předchůdce Jozefa Kabaně.

Fotogalerie

Zmenší se nabídka motorů, Fabia se tak letos definitivně loučí s dieselovými motory, které v autech tohoto formátu kvůli vysoké ceně kupuje minimum zákazníků. Na výběr bude ze čtyř benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 l. Základní provedení motorů jsou atmosfericky plněné. Agregáty MPI s nepřímým vstřikováním paliva budou k mání ve výkonových verzích se 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Dva motory TSI vybavené přeplňováním a přímým vstřikováním benzinu do válců nabídnou nejvyšší výkon 70 kW (95 k), a 81 kW (110 k). Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Novinkou v nabídce Fabie bude hlídač mrtvého úhlu, který upozorňuje řidiče na zezadu rychle se přibližující vozidlo. Další nový systém monitoruje, co se děje za vozidlem a varuje před kolizí při couvání. „Další nově dostupnou funkcí je Light Assist, která automaticky přepíná z dálkových na potkávací světla, jakmile systém detekuje protijedoucí vozidlo, a usnadňuje řidiči jízdu v noci, aniž by hrozilo oslnění ostatních účastníků provoz,“ popisuje Pavel Jína.

Fabia dostává také nový multimediání infotainment s 6,5palcovým displejem, který nabídne různé on-line služby systému Škoda Connect. Navigační systém umí pracovat s informacemi o dopravní situaci v reálném čase.

Inovace se dočkala dnes už legendární škrabka na led ve víčku palivové nádrže, která nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Fabia může nově mít USB porty pro cestující na zadních sedadlech.

Od roku 1999 Škoda prodala více než čtyři miliony fabií po celém světě, současná třetí generace modelu od své premiéry v roce 2014 překonala hranici půl milionu prodaných vozů. V současnosti je třetím nejprodávanějším modelem značky. „Hlavními trhy pro model Škoda Fabia s karoserií hatchback jsou Německo, Velká Británie a Polsko, pro model Combi jsou cílovými zeměmi především Německo, Česká republika a Polsko,“ upřesňuje Silke Rosskothenová ze Škody Auto.

Nová generace Fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku obohatí malý crossover, který značka představí v roce 2019. Jeho podobu naznačí koncept, který automobilka společně s inovovanou Fabií představí na autosalonu v Ženevě za necelý měsíc (více o studii Vision X čtěte zde).

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nádherný koncept vzpomíná na krásné peugeoty

Peugeot e-Legend

Dost pravděpodobně to bude poslední autosalon v Paříži. Tradiční a asi nejslavnější autopřehlídka světa otevře letos...

Nástupce Škody Rapid se představuje, tajné už je jen jméno

Skica konceptu Škoda Vision RS

Zatím je to Vision RS, tak Škoda označuje své koncepty poslední roky. Do měsíce však bude venku jméno finálního...

VIDEO: První ochutnávka nového BMW 3. Už se vyrábí

Maskované BMW řady 3 při testech na okruhu Nürburgring

Svět šílí po SUV a s ním i BMW. Nejslavnějším modelem mnichovské značky však stále je řada 3. Klasický sedan a už...

Najdete na iDNES.cz