Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová tvář Škody Fabia odhalena. Pod kapotou má jen tříválcové benziny

  8:00aktualizováno  8:00
Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety. Na výběr budou čtyři zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.

Faceliftovaná příď Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Nejvíce designéři modifikovali přední část vozu. Fabia dostává v krátkém hatchbackovém i prodlouženém kombíkovém provedení nově tvarovaná světla a mlhovky, přepracovaná je maska chladiče. „Poprvé je v modelové řadě Fabia využita diodová světelná technika pro přední světlomety i zadní skupinové svítilny,“ doplňuje Pavel Jína ze Škody Auto.

Hlavní změnou je přepracovaná příď, která působí subtilnějším a zakulacenějším dojmem. Auto má nově kapotu více protaženou dopředu dolů, takže celkově příď vozu působí nižším dojmem. O něco se zmenšila přední světla, mají trochu komplikovanější tvar a pod nimi je ostrý prolis. Sklopenější a užší než nyní je maska chladiče. Přemodelovaný je také nárazník.

Faceliftovaná Škoda Fabia
Faceliftovaná Škoda Fabia

Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude podle Jíny pro fabii hatchback poprvé možné objednat s průměrem až 18 palců. „Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel,“ dodává.

Škoda loni změnila po dlouhých letech šéfdesignéra, stylistické oddělení mladoboleslavské automobilky nyní vede Oliver Stefani, facelift Fabie ovšem vznikl ještě pod vedením jeho předchůdce Jozefa Kabaně.

Fotogalerie

Zmenší se nabídka motorů, Fabia se tak letos definitivně loučí s dieselovými motory, které v autech tohoto formátu kvůli vysoké ceně kupuje minimum zákazníků. Na výběr bude ze čtyř benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 l. Základní provedení motorů jsou atmosfericky plněné. Agregáty MPI s nepřímým vstřikováním paliva budou k mání ve výkonových verzích se 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Dva motory TSI vybavené přeplňováním a přímým vstřikováním benzinu do válců nabídnou nejvyšší výkon 70 kW (95 k), a 81 kW (110 k). Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Novinkou v nabídce Fabie bude hlídač mrtvého úhlu, který upozorňuje řidiče na zezadu rychle se přibližující vozidlo. Další nový systém monitoruje, co se děje za vozidlem a varuje před kolizí při couvání. „Další nově dostupnou funkcí je Light Assist, která automaticky přepíná z dálkových na potkávací světla, jakmile systém detekuje protijedoucí vozidlo, a usnadňuje řidiči jízdu v noci, aniž by hrozilo oslnění ostatních účastníků provoz,“ popisuje Pavel Jína.

Fabia dostává také nový multimediání infotainment s 6,5palcovým displejem, který nabídne různé on-line služby systému Škoda Connect. Navigační systém umí pracovat s informacemi o dopravní situaci v reálném čase.

Inovace se dočkala dnes už legendární škrabka na led ve víčku palivové nádrže, která nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Fabia může nově mít USB porty pro cestující na zadních sedadlech.

Od roku 1999 Škoda prodala více než čtyři miliony fabií po celém světě, současná třetí generace modelu od své premiéry v roce 2014 překonala hranici půl milionu prodaných vozů. V současnosti je třetím nejprodávanějším modelem značky. „Hlavními trhy pro model Škoda Fabia s karoserií hatchback jsou Německo, Velká Británie a Polsko, pro model Combi jsou cílovými zeměmi především Německo, Česká republika a Polsko,“ upřesňuje Silke Rosskothenová ze Škody Auto.

Nová generace Fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku obohatí malý crossover, který značka představí v roce 2019. Jeho podobu naznačí koncept, který automobilka společně s inovovanou Fabií představí na autosalonu v Ženevě za necelý měsíc (více o studii Vision X čtěte zde).



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Mercedes-Benz EQC

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz