Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia hatchback končí v prosinci. Nová ještě letos?

  11:50aktualizováno  11:50
Podle interní zprávy, kterou mladoboleslavská automobilka rozeslala koncem května svým dealerům, je na prosinec letošního roku naplánováno ukončení výroby krátké fabie. Dočkáme se nové malé škodovky ještě na letošním podzimním autosalonu v Paříži?

Podoba nové fabie podle magazínu Autodesign & styling | foto: Autodesign & styling

V těchto dnech začínají dealeři škodovky nabízet fabie a octavie nesoucí označení "modelový rok 2007".
 
V materiálu, který je určen pouze pro interní potřebu, je v části věnované fabii výrazné upozornění: "V prosinci 2006 bude ukončena výroba modelu Škoda Fabia s karoserií hatchback."
 
Oddělení komunikace Škody Auto ovšem na dotaz k ukončení výroby krátké fabie odpovídá: "Rozhodně k tomu není žádný důvod."
 
Letos představila mladoboleslavská automobilka už jednu velkou novinku. Velkoprostorový roomster se představil v březnu na autosalonu v Ženevě, výroba začala ve Vrchlabí koncem března a právě dnešek je prvním dnem prodeje nové rodinné škodovky. Více... 

popisek Nová škodovka v testu
Roomster: Prostorný nejen jménem 

Stejný časový plán připravila škodovka i pro novou fabii v roce 2007, říkaly do nynějška dobře informované zdroje. 

Ukončení výroby krátké fabie v prosinci letošního roku by ovšem mohlo znamenat uspíšení uvedení nového modelu. Dealeři se shodují, že v případě, že si zákazník nevybere některý ze skladových vozů, je čekací lhůta na fabii 3-6 týdnů.

Není tedy pravděpodobné, že by škodovka našla kapacity na předzásobení se fabiemi na půl roku dopředu.

Prosincové zastavení produkce fabií se dotkne jen nejžádanější verze s pěti dveřmi neboli tak zvaného hatchbacku. Kombík poběží dále, otázkou je budoucnost sedanu, o němž německý magazín Auto Bild začátkem letošního roku napsal, že se prodává příliš špatně na to, aby dostal nástupce. Spíše jej nahradí třídveřová fabia.

Nepotvrzené informace hovoří o tom, že Škoda uvažuje o pokračování výroby stávající fabie pro méně náročné zákazníky, stejně jako ponechala ve výrobě "starou" octavii.
 
Stará fabia jako konkurent loganu?
Italský deník La Repubblica přinesl v úterý informaci, že Volkswagen uvažuje využít kapacity nové továrny v ruském městě Kaluga jihovýchodně od Moskvy, kde se budou vyrábět také Škody Octavia, k výrobě nízkonákladového vozu pro místní trhy s cenou pod 10 tisíc euro. Laciné auto má být reakcí na úspěšnou Dacii Logan. Ročně má novou fabriku opouštět na 150 000 vozů. Více zde...
 
Pokud chce mladoboleslavská automobilka zvýšit tempo uvádění nových modelů, je možné, že na Ženevský autosalon přichystá premiéru nové fabie kombi. Půlroční odstup jednoho autosalonu mezi uvedením jednotlivých karosářských verzí zvolila Škoda už v případě nové octavie.
 
Téměř všichni malí konkurenti fabie inovovali, v Mladé Boleslavi se proto snaží srovnat krok s konkurencí a uspíšit uvedení nového modelu. Na trhu již jsou novinky: Nástupce oblíbeného  Peugeotu 206, nový Fiat Punto, Renault Clio nebo Suzuki Swift. V nejbližších dnech se představí nový Opel Corsa.
 
Modelový rok 2007
Co dalšího připravila Škoda pro nový modelový rok? Fabia dostane standardně do všech verzí ABS. Výbavu octavie obohatí automatická aktivace varovných světel při prudkém brzdění, dvojité sluneční clony a vyhřívání zadních sedadel. Nejrychlejší sériová škodovka všech dob - Octavia RS - dostane dvě nové barvy laků (bíla "Candy") a dravé červené lakování brzdových třmenů. Kromě toho dostanou škodovky nové výbavy, laky, kola z lehkých slitin apod.
 
Pro léto fabia posílí
Pro nejmenší škodovku připravili v Boleslavi posílený motor 1,4. Ke stávajícím 55 kilowattům benzinového agregátu přibydou 4 kilowatty (podle dealerského manuálu nebude v hatchbacku, ale jen v kombíku a sedanu).  Naftový agregát 1,9 TDI pro octavii pak dostane filtr pevných částic. Pod kapotu octavie RS se nově podívá dvoulitrový vznětový motor TDI se 125 kilowatty výkonu (170 koní).

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.