Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia kombi nemá ve své třídě konkurenci

aktualizováno 
Malý vůz kategorie kombi prodává na tuzemském trhu pouze Škoda v podobě felicie a nově i fabie, z ostatních značek nabízejí moderní malé kombi jen Volkswagen a Seat -
v případě pola a cordoby jde o identický vůz s různým logem na přídi. Cenově bude fabii konkurovat také Opel s Astrou Classic caravan, která je sice generačně starším a o třídu větším modelem než nové škodovácké kombi, ale stojí zhruba stejně. Ostatní kombíky na zdejším trhu, například Ford Focus, Renault Mégane či Škoda Octavia, jsou z kategorie nižší střední třídy a jejich cena začíná zhruba o sto tisíc korun výše než v případě Fabie kombi. Ještě přinejmenším po celý rok 2001 budou prodejci škodovek nabízet i Felicii kombi, která pravděpodobně bude díky velkému prostoru pro posádku i zavazadla, a hlavně díky nižší ceně největším konkurentem nové Fabii kombi. Ta se na pařížském autosalonu představila jako opravdový menší bratr octavie. To znamená, že kufr obepíná čalounění ze stejných materiálů, na podlaze jsou pomocná kovová oka a nad zavazadly lze přetáhnout stejnou roletu jako v octavii. Motorová nabídka pro Fabii kombi je chudší než u krátké verze. Chybí základní benzinový motor 1.4 s výkonem 44 kilowattů. Zájemci o nové kombi tak mohou volit mezi benzinovými motory 1.4 (50 kW), 1.4 (55 kW), 1.4 (74 kW), 2.0 (85 kW) a naftovými 1.9 SDI (47 kW) a 1.9 TDI (74 kW). Rozdíl v ceně mezi krátkou Fabií 1.4 (50 kW) a novou prodlouženou verzí je přesně třicetitisícový, u ostatních výbav a motorů má být zhruba ve stejné výši. Kompletní ceník Fabie kombi automobilka na výstavišti v Paříži nezveřejnila. V doplňkové výbavě fabie se objeví také bezpečnostní systém ESP, který výrazně zvyšuje bezpečnost vozu tím, že předchází smyku. Škoda jej bude nabízet k dvoulitrovému motoru. Pod hlavičkou mimořádné výbavy se u Fabie kombi objeví i výstražný systém pro parkování, který řidiče pípáním upozorňuje na blížící se kontakt s jiným vozem.

Ceny Fabie kombi a konkurentů

Model Cena (Kč) Objem kufru 1)

Škoda Fabia kombi 1.4 (50 kW) 309 900 426/1225
Škoda Octavia kombi 1.6 (55 kW) 409 900 548/1512
Škoda Felicia kombi 1.3 (50 kW) 279 900 445/1365
Opel Astra Classic kombi 1.4 (44 kW) 319 900 500/1630 VW
Polo kombi 1.4 (44 kW) 359 800 390/1250
Seat Cordoba kombi 1.4 (44 kW) 344 300 390/1250

Poznámka: 1) druhý údaj po sklopení zadních sedadel
Pramen: MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.