náhledy
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Tohle auto do provozu „nastoupilo“ od ledna 2006, vychází to na více než 100 tisíc km, tedy asi 8,5 tisíce kilometrů měsíčně.
Autor: Škoda Auto
Z výčtu servisních zásahů lze vyčíst, že ta původní vydržela neuvěřitelných téměř 900 tisíc kilometrů (stejně jako převodovka).
Autor: Škoda Auto
Svou roli hrálo také to, že auto jezdilo celou dobu do značkového servisu a byly mu dopřávány originální náhradní díly.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Třeba řízení včetně posilovače je stále původní stejně jako všechny karosářské díly, výfuk i čalounění interiéru.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Motor 1.9 TDI o výkonu 74 kW totiž nejenže jede „jak z praku“ i po takové porci kilometrů, ale průměrně se spokojí s pěti litry nafty na 100 kilometrů. Při městském poskakování nám pak vytáhl z nádrže o litr a půl více.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia první generace robustní auto, které je při správné údržbě snad nesmrtelné. Toto je důkaz. Nenápadná modrá fabia, kterých stále jezdí v provozu desítky tisíc, na pohled rozhodně nevypadá, že má najeto přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Pracovala ve speditérské firmě jako servisní a asistenční vozidlo. Jezdila tak po celé Evropě, většinou dlouhé štreky po dálnici. A to dělalo dobře motoru, převodovce i spojce, která se mimochodem měnila v 900 tisících kilometrech.
Autor: Škoda Auto
Výfuk je stále původní.
Autor: Škoda Auto
Silentbloky zadního uložení předních ramen jsou tady už vyměněné za odolnější modifikovaný díl. U první generace Fabie se totiž ty původní poměrně rychle vymačkají, je to jedna z nejčastějších závad.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Ta modrá fabia za svou karíéru spotřebovala mimo jiné přes 220 litrů oleje, devět sad předních brzdových destiček nebo čtyři autobaterie.
Autor: Škoda Auto
Motor 1.9 TDI o výkonu 74 kW jede jak utržený. Silný turbodiesel s fabií vždy pořádně cvičil, motor tohoto kousku ovšem nechal předchozí majitel ještě načipovat. Na životnosti se to očividně neprojevilo.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Je vidět, že se jezdilo po dálnicích a ne po Praze, není totiž rozvrzané, a podle interiéru by nájezd neodhadl ani protřelý šejdíř z bazaru, ten by tachometr stočil na stopadesát tisíc kilometrů a šup s fabií do světa.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Auto jezdilo celou dobu na výměny olejů v prodlouženém intervalu 30 tisíc kilometrů. Jenže v případě této fabie to znamenalo výměnu každé ani ne čtyři měsíce.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Speciální aplikace ukáže celkový nájezd na displeji mobilního telefonu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
A kolik že má přesně najeto? Originální tachometr už nám to nepoví, ty ve škodovkách od firmy VAG totiž ukazují do hodnoty 999 999 km, následně místo milionu zobrazí jen čárky, protože jsou pouze šestimístné. Kilometry se však dále zapisují do řídicích jednotek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sedačka řidiče má mírně potrhanou bočnici a je prosezená, ale ne tak, jak bychom čekali.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Originální vestavěnou navigaci si do fabie ve své době hned tak někdo nekupoval.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda Fabia
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Největším problémem rekordní fabie je rez. Koroze hlodá na klasických místech, v napojení prahů na blatníky, na hraně kapoty, kde kamínky otloukly lak, ale hlavně na podlaze. Na dvou místech prostrčím dovnitř prst. Za to asi může někdo ze servismanů, který nasadil zvedák na špatné místo
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda Fabia
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda Fabia
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
„Na motoru se toho už dělalo dost, podle záznamů bylo kvůli vyteklému oleji po nehodě nutné vyměnit klikovou hřídel včetně ojnic, na druhou stranu výbrus válců nikdo nedělal, takže o generálce bych nemluvil,“ říká pražský mechanik Petr Turnovský, v jehož servisu jsme rekordmana prohlíželi.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz