Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia přišla z kosmetiky

  16:40aktualizováno  16:40
K novému účesu lze přirovnat změny, se kterými přicházi na trh nejmenší škodovka v novém modelovém provedení pro rok 2005. Proměnou patrnou na první pohled je tvar předního nárazníku a pak interiér.

Je již tradicí, že mladoboleslavská automobilka Škoda Auto uvádí na trh své vozy v modernizovaném provedení pro nový modelový rok po skončení celozávodní dovolené.

Letos konkrétně datum startu výroby občerstvené fabie padlo na pondělí 9. srpna. Ode dneška budou výrobu opouštět fabie (které jsou na trhu mimo jiné šestým rokem, a už se tedy určitě těší na své pokračovatele) s některými změnami.

Nejvýrazněji se na nové podobě podílí jiný přední nárazník. Od dosavadního se liší tvarem včetně otvorů pro vstup vzduchu ve spodní části. V krajních otvorech bylo vytvořeno místo pro kruhové mlhové světlomety.

Upravena byla maska chladiče, změny jsou patrné na lamelách krycí mřížky. Změny se dotkly i zadních skupinových světel. K oživení vzhledu má přispět i kosmetická úprava v podobě nové nabídky velkoplošných krytů kol, případně nových kol z lehkých slitin. Rozšířena byla i škála barev.

PATRNÁ ZMĚNA: Na první pohled je zjevná proměna podoby předního nárazníku

FABIA ODZADU: I když změna koncových světel je jen drobným detailem, bude asi nejčitelnějším rozeznávacím znakem starších a nových modelů


V interiéru vozu je jiná přístrojová deska (jsou také použity nové, kvalitnější materiály, zatím běžně používané spíše ve vozech vyšších tříd), nový tvar dostal volant.

Jiná je barevná nabídka materiálů vnitřku vozu s možností volby z několika barevných provedení, upravena byla nabídka výbav. Konečně se také i u nejlevnějších verzí objevuje třetí hlavová opěrka s tříbodovým bezpečnostním pásem vzadu uprostřed. V nabídce mimořádných výbav je mimo jiné i navigační systém, který umí komunikovat v češtině.

Doporučená prodejní cena vozů v provedení 2005 začíná od 224 900 Kč za krátký hatchback Fabia Junior 1,2/40 kW.

Nejvýrazněji se na nové podobě podílí jiný přední nárazník. Od dosavadního se liší tvarem včetně otvorů pro vstup vzduchu ve spodní části. V krajních otvorech bylo vytvořeno místo pro kruhové mlhové světlomety.

Změny se dotkly i zadních skupinových světel.

Letos start výroby občerstvené fabie padl na 9. srpna. Od toho dne budou výrobu opouštět fabie (které jsou na trhu mimo jiné šestým rokem, a už se tedy určitě těší na své pokračovatele) s některými změnami.

Je již tradicí, že mladoboleslavská automobilka Škoda Auto uvádí na trh své vozy v modernizovaném provedení pro nový modelový rok po skončení celozávodní dovolené.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Ilustrační snímek

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů...

Najdete na iDNES.cz