Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nový rallyový speciál Škody. Fabia R5 má 4x4 a 279 koní

  18:25aktualizováno  18:25
Škoda Fabia R5 je novou zbraní rallyového týmu české značky. Nový speciál dostal prvního dubna homologaci od Světové automobilové federace FIA. Závodit má stejně jako předchůdkyně v mistrovství světa i asijsko-pacifickém šampionátu.

Fotogalerie

R5 navazuje na fabii třetí generace, technicky je to ovšem výrazně změněné auto. Šéf týmu Michal Hrabánek věří, že model R5 úspěšně nahradí vůz kategorie S2000, který byl z pohledu mladoboleslavské automobilky nejúspěšnějším závodním vozem v historii značky. Od roku 2009 získal téměř 50 národních a mezinárodních titulů.

Na vývoji, který byl završen homologací speciálu, se podílela i čtveřice jezdců továrního týmu Škody. Vedle továrních jezdců Jana Kopeckého a Esapekky Lappiho z Finska to byli i Belgičan Freddy Loix a Raimund Baumschlager z Rakouska. Společně najezdili kolem 10 000 km na různých površích v Evropě. Vývoj trval 15 měsíců.

Škoda Fabia R5

Vůz kategorie R5 má podle pravidel FIA motor 1,6 turbo. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a nápravy McPherson. Hmotnost činí podle předpisů minimálně 1 230 kg.

Nový vůz zamíří do kategorie WRC-2 mistrovství světa FIA v rally (WRC) a do mezinárodního mistrovství České republiky v rally (MMČR). V průběhu sezony se objeví také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC).

ŠKODA Fabia R 5 v číslech

  • délka: 3 994 mm
  • max. šířka: 1 820 mm
  • min. hmotnost: 1 230 kg
  • karoserie fabie 3. generace upravena pro pohon 4x4
  • ochranný rám
  • motor: přeplňovaný čtyřválec 1 620 cm3, přímé vstřikování paliva
  • max. výkon: 205 kW/279 koní při 4 750 ot./min
  • max. točivý moment: 420 Nm při 4 750 ot./min
  • hnací ústrojí: 4x4
  • převodovka: 5-rychlostní manuální sekvenční řazení
  • mechanické nápravové diferenciály (přední, zadní)
  • nápravy McPherson vpředu, vzadu
  • brzdové kotouče: asfalt Ø 355 mm / šířka 32 mm, šotolina Ø 300 mm / šířka 32 mm
  • speciální palivová nádrž objem 82,5 l
  • spotřeba paliva 0,6 l/km
  • ráfky: asfalt 8‘x18‘ – min. hmotnost 8,9 kg, šotolina 7‘x15‘ – min. hmotnost 8,6 kg



Nejčtenější

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...



Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se...

Další z rubriky

Odečet bodů za kurz smyku potřebuje revizi, efektivitu nikdo nesleduje

O víkendu odstartoval na polygonech v Česku bezplatný projekt Jedu s dobou...

Jedním ze způsobů, jak si nechat odmazat trestné body za spáchané dopravní přestupky, je absolvovat kurz bezpečné...

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

Ilustrační snímek

Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se...

Jak přežít cestu s dětmi? Mimina chytře oblečte, puberťákům dovolte mobil

Cestování s dětmi v autě

Jako by nestačilo, že vám trasu na dovolenou kříží silničáři a méně zdatní šoféři, vy si vyslance pekla vezete i na...

Najdete na iDNES.cz