Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nový rallyový speciál Škody. Fabia R5 má 4x4 a 279 koní

  18:25aktualizováno  18:25
Škoda Fabia R5 je novou zbraní rallyového týmu české značky. Nový speciál dostal prvního dubna homologaci od Světové automobilové federace FIA. Závodit má stejně jako předchůdkyně v mistrovství světa i asijsko-pacifickém šampionátu.

Fotogalerie

R5 navazuje na fabii třetí generace, technicky je to ovšem výrazně změněné auto. Šéf týmu Michal Hrabánek věří, že model R5 úspěšně nahradí vůz kategorie S2000, který byl z pohledu mladoboleslavské automobilky nejúspěšnějším závodním vozem v historii značky. Od roku 2009 získal téměř 50 národních a mezinárodních titulů.

Na vývoji, který byl završen homologací speciálu, se podílela i čtveřice jezdců továrního týmu Škody. Vedle továrních jezdců Jana Kopeckého a Esapekky Lappiho z Finska to byli i Belgičan Freddy Loix a Raimund Baumschlager z Rakouska. Společně najezdili kolem 10 000 km na různých površích v Evropě. Vývoj trval 15 měsíců.

Škoda Fabia R5

Vůz kategorie R5 má podle pravidel FIA motor 1,6 turbo. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a nápravy McPherson. Hmotnost činí podle předpisů minimálně 1 230 kg.

Nový vůz zamíří do kategorie WRC-2 mistrovství světa FIA v rally (WRC) a do mezinárodního mistrovství České republiky v rally (MMČR). V průběhu sezony se objeví také v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC).

ŠKODA Fabia R 5 v číslech

  • délka: 3 994 mm
  • max. šířka: 1 820 mm
  • min. hmotnost: 1 230 kg
  • karoserie fabie 3. generace upravena pro pohon 4x4
  • ochranný rám
  • motor: přeplňovaný čtyřválec 1 620 cm3, přímé vstřikování paliva
  • max. výkon: 205 kW/279 koní při 4 750 ot./min
  • max. točivý moment: 420 Nm při 4 750 ot./min
  • hnací ústrojí: 4x4
  • převodovka: 5-rychlostní manuální sekvenční řazení
  • mechanické nápravové diferenciály (přední, zadní)
  • nápravy McPherson vpředu, vzadu
  • brzdové kotouče: asfalt Ø 355 mm / šířka 32 mm, šotolina Ø 300 mm / šířka 32 mm
  • speciální palivová nádrž objem 82,5 l
  • spotřeba paliva 0,6 l/km
  • ráfky: asfalt 8‘x18‘ – min. hmotnost 8,9 kg, šotolina 7‘x15‘ – min. hmotnost 8,6 kg




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Test letních gum: české pláště z Číny srovnali se zavedenými značkami

Test letních pneumatik 2018

České pneumatiky s čínským rodným listem Tomket za sebou mají první nezávislý test. Značku, která sází na nízkou cenu,...

Další z rubriky

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

I v roce 2040 bude v Německu většina aut na spalovací motor

(Ilustrační snímek)

Ještě v roce 2040 budou v Německu navzdory současnému boomu alternativních pohonů jezdit dvě třetiny aut na spalovací...

Najdete na iDNES.cz