Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia RS bude tankovat benzin

  14:05aktualizováno  14:05
"Stará" Fabia RS byla v kategorii nabroušených malých hatchbacků tak trochu exotem. Oproti všem zvyklostem se o její pohon staral naftový motor. V nové generaci má podle britského magazínu Autocar být všechno jinak. Nové "eReSo" dostane benzinovou jedna-čtyřku.

Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Nejrychlejší fabia, jejíž označení RS ti, kterým nafta nevoní, vykládali jako "Rychlé Saze", dostane nástupce. Ovšem pro sportovně laděné auto netradiční turbodiesel nahradí benzinový motor a bude také přeplňovaný. Stará Fabia RS byla hlavně rychlé než sportovní náčiní. Nová už bude lepším soupeřem Opelu Corsa OPC nebo Renaultu Clio RS.

Pod kapotu nové Fabie RS se má totiž dostat přeplňovaný motor 1,4 TSI. "Máme možnost dostat se až na 174 koní, prozatím jsme ještě nerozhodli, jaký bude mít výkon," nechal se slyšet Reinhard Jung, šéf škodovky.

Motor, který patří k tomu nejlepšímu, co v poslední době motoráři Volkswagenu vymysleli, je ve svých vyšších výkonových verzích přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem. Malé TSIčko - ovšem bez kompresoru - najdeme ale třeba i pod kapotou nového superbu. Test nové Škody Superb si přečtěte zde

Český "hot hatch", jak se podobně laděným malým autům říká, by měl podle Jungových odhadů vyrazit na silnice do dvou let. Přečtěte si, jak jezdí VW Golf se 170koňovým motorem 1,4 TSI 

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.