Diskuze

Škoda Fabia RS by se mohla vrátit jako elektromobil

Koncern Volkswagen podle informací britského automagazínu Autocar uvažuje, že mezi prvními elektromobily, které uvede v nejbližších letech na trh, by mohly být dynamické verze stávajících sériových aut, mimo jiné Škoda Fabia RS.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Elektromobil naráží na fyzikální zákony, tedy na to, že díky atomové hmotnosti není principiálně možné uskladnit větší množství elektrické energie, než doposavad. Výhodnější je v tomto případě uskladnění chemické energie, protože polovinu vlastně uskladnit nemusíme, neboť tím zdrojem je atmosférický kyslík, který je zdarma. V baterii musí být redukční i oxidační činidlo zároveň, což hmotnost navyšuje. Využití elektřiny k pohonu coby masového prostředku bude možné pouze při radikální změně koncepce masového automobilismu směrem k subtilnějším prostředkům.

0 1
možnosti
JZ

J88i53ř15í 32Z35ý81k64a

4. 11. 2017 8:49

a proto se za poslední 3 roky kapacita baterií zdvojnásobila a to při zachování rozměrů a plus mínus i hmotnosti.

1 0
možnosti
JH

Dejte mi +, kdo je schopen se svým stávajícím jističem dobít alespoň 100 kW baterii dobít přes noc, tedy za 8 hodin, aby mu potom vydržela alespoň 5 hodin provozu. Ostatní dejte - .

2 0
možnosti
JS

a proč by měla baterie vydržet "5 hodin v provozu"? Kdo jezdí každý den 500 km?

Jinak můj jistič, který je zcela standardní 400V/3x25A (17kW) to zvládne naprosto bez problémů.

2 1
možnosti
VP

Já jsem asi zvláštní, ale raději bych ve Fábii viděl 1,8 atmosféru v benzínu, bez turba a dalších prkotin... Tyto "elektroverze" budou stejně jen kupovat státní podniky pod heslem "chráníme přírodu"...

0 3
možnosti
JS

atmo 1,8 je v koncernu utopie už asi 10 let

a nějakých 150 koní by byl v "RS" hodně velký krok zpět, když minulá verze jich měla 180. ;-)

2 0
možnosti
JP

Elektromobily jsou slepá větev vývoje.

I když se bude baterka dobíjet 10 minut a vydrží 500km normální jízdy v zimě a na dálnici bude u každé benzínky dostatek dobíjecích stanic, budou elektromobily stále tak ekologické, jako je ekologická výroba el. energie. Ceny potřebných surovin na výrobu baterií prudce stoupnou, protože jich bude nedostatek a ceny energií také stoupnou, protože bude mnohem vyšší poptávka. Nakonec vyjde kilometr na stejné, ne-li vyšší peníze než u spalovacího motoru, nehledě na to, že bude i dražší elektrika doma a ve firmách.

Věřím spíše, že budoucnost automobilizmu je vodíkový pohon což je svým způsobem také elektro pohon. Ale na natankování stačí 2 minuty bez vysokého příkonu elektriky a odpadem je zase jen voda. Náklady na výrobu vodíku jsou nepochybně také vysoké, ale jen na několika místech na světě a ne v každé ulici, na každé benzínce...

1 3
možnosti
MK

No problem s vyrobou vodiku, pokud ho nebudete "vyrabet" ze zemniho plynu, je v tom, ze znamena cca trojnasobnou spotrebu energie oproti nebijeni baterek....

2 0
možnosti
MK

Elektroauto bych si nikdy nekoupil už jen proto, jak je neustále protěžováno a jak je mi neustále předhazováno. Spalovací motory jsou čím dál víc diskriminovány, jen aby mohl být středem pozornosti tenhle nedotažený paskvil. Kdyby to byl takový zázrak, jak je pořád dokola "omíláno", tak už by dávno byl na čele statistik prodejnosti.

0 2
možnosti
JS

Ano, dokud budeš preferovat otraveni svoje, svych deti a vsech okolo, budes preferovat ten nepřekonatelný spalovak a elektromotor se do cela prodeju nikdy nedostane.

1 1
možnosti
TR

Jsem pro, když to bude 2x levnější než benzínová, a baterky vydrží náš mráz a vydrží x let A ujede to alespoň 150km na nabití. Na ježdění do práce a na nákup super. Obácám se ale že patrametry budou všechny horší než normální auto a cena 2x-3x větší...

0 1
možnosti
VO

V57í39t 97O39ž13a56n49a

3. 11. 2017 14:52

Až na tu cenu dnešní elektromobil vše splňuje.

Ale nechápu, proč by měla být nová technologie 2x levnější než ta stávající.

1 0
možnosti
JB

Bože, běžte s tím Elektro šílenstvím do zašel. Zvlášť RS to má být prostě auto, nebo nějaký dobíjecí cosi....

2 3
možnosti
JB

Do zadele.

.. Prostě auto, NE nějaký...

Omlouvám se, spousta preklepu. To bylo z toho, jak rychle mi roste tlak, jen co si přečtu nadpis takoveho článku

3 0
možnosti
ŠH

svet sa zbláznil a zelení plánovači zvláštRvRvRvRv

6 1
možnosti
RM

všechny zásadní věci co pamatuji se na trh dostaly tak nějak přirozenou cestou, byl o to velký zájem (např. počítač, mobil, chytrej mobil atd.)přišlo to na trh a začalo se to prostě dobře prodávat. O ničem se tak zásadně nepsalo dopředu tak jako o elektroautech, a to jeden z důvodu proč masivnímu nástupu elektroaut nevěřím.

2 2
možnosti
JS

Já tedy už čekám na schopné elektroauto s dojezdem minimálně 400km a cenou pod milion už delší dobu. Jakmile bude, tak jdu do toho. A jsem přesvědčen, že takových je nás víc. Ale zatím nic takového nevidím. Za osm let už ale budu moc starej....:-(

3 1
možnosti
Foto

A jak bude dlouhá prodlužovačka ?

Jistě koncern WV má momentálně ohromné problémy s emisemy. Jak CO2, tak NOx. Za oboje bude platit slušnou gardu na pokutách.

1 1
možnosti
PH

P57e39t70r 19H65o90r87á28k

2. 11. 2017 19:44

koncovka emi ami

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!