Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Fabia s novým motorem má být úspornější

aktualizováno 
- Škodu Fabii s novým motorem 1.4 o výkonu 44 kilowattů (60 koní) představila mladoboleslavská automobilka na autosalonu v Ženevě. "Předpokládám, že z nabídky fabií bude vůz nejžádanější na českém trhu, kde bude stát 259 400 korun," říká šéf techniky a vývoje Škody Auto Wilfried Bockelmann.
Je novinka reakcí na kritiku padesátikilowattového motoru, který neoplývá ani dynamikou, ani příznivou spotřebou?

Ne, například v Německu se padesátikilowattový motor prodává velmi dobře. Spíše reagujeme na skutečnost, že chystaná Fabia 1.0 je slabá v kombinaci s posilovačem řízení. Proto ji nabídneme bez posilovače, zatímco k novému motoru servořízení bude.

Bude novinka lépe akcelerovat a brát méně benzinu než kritizovaný motor?

Vůz by měl mít podobnou dynamiku jako verze 1.4 (50 kW), protože má zhruba stejný točivý moment. Spotřeba by však mohla být o něco nižší - odhaduji o dvě až tři desetiny litru na sto kilometrů.

Na podzim zřejmě představíte další Škody Fabie, kombi a sedan. Budou motory pro novinky stejné jako pro pětidveřové vozy?

Ano, nabídka motorů pro fabii už je kompletní.

Dostane Škoda Octavia turbodieselový motor druhé generace, fungující na principu čerpadlo-tryska?

Zatím ne. A pokud ano, tak až za čas. Zatím je zájem o naftové octavie v Evropě obrovský. Prodáváme zhruba padesát procent benzinových a stejně dieselových vozů.

V Ženevě představujete také Octavii 4x4 s benzinovým dvoulitrem. Bude se nabídka motorů pro čtyřkolku dále rozšiřovat?

Nikoliv. Nyní do Octavie 4x4 dodáváme turbodiesel, benzinový pohon jsme přidali i kvůli Švýcarsku, kde je o benzinové vozy s pohonem všech kol zájem.

Nepočítá Škoda Auto pro budoucnost i s Fabií 4x4?

Soudím, že o takové auto by nebyl zájem. Zatím o Fabii 4x4 neuvažujeme.
Autor:




Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.