Je novinka reakcí na kritiku padesátikilowattového motoru, který neoplývá ani dynamikou, ani příznivou spotřebou?
Ne, například v Německu se padesátikilowattový motor prodává velmi dobře. Spíše reagujeme na skutečnost, že chystaná Fabia 1.0 je slabá v kombinaci s posilovačem řízení. Proto ji nabídneme bez posilovače, zatímco k novému motoru servořízení bude.
Bude novinka lépe akcelerovat a brát méně benzinu než kritizovaný motor?
Vůz by měl mít podobnou dynamiku jako verze 1.4 (50 kW), protože má zhruba stejný točivý moment. Spotřeba by však mohla být o něco nižší - odhaduji o dvě až tři desetiny litru na sto kilometrů.
Na podzim zřejmě představíte další Škody Fabie, kombi a sedan. Budou motory pro novinky stejné jako pro pětidveřové vozy?
Ano, nabídka motorů pro fabii už je kompletní.
Dostane Škoda Octavia turbodieselový motor druhé generace, fungující na principu čerpadlo-tryska?
Zatím ne. A pokud ano, tak až za čas. Zatím je zájem o naftové octavie v Evropě obrovský. Prodáváme zhruba padesát procent benzinových a stejně dieselových vozů.
V Ženevě představujete také Octavii 4x4 s benzinovým dvoulitrem. Bude se nabídka motorů pro čtyřkolku dále rozšiřovat?
Nikoliv. Nyní do Octavie 4x4 dodáváme turbodiesel, benzinový pohon jsme přidali i kvůli Švýcarsku, kde je o benzinové vozy s pohonem všech kol zájem.
Nepočítá Škoda Auto pro budoucnost i s Fabií 4x4?
Soudím, že o takové auto by nebyl zájem. Zatím o Fabii 4x4 neuvažujeme.
- středa 8. března 2000