Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos slaví třicet let od představení, vidí investiční příležitost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R27o12m73a67n 65K30o57z35e44l

26. 9. 2017 20:15

Mám jeden z posledních kusů z roku 1994, pro zajímavost původní cena byla cca 196 tisíc. Za 5 let jsem se ani nedotkl baterky (ani jednou ji nebylo potřeba dobít), v létě spotřeba 6,1 l a celkově naprostá spokojenost..i když na nové auto bych dávno měl, tak si ještě počkám.

0 0
možnosti
MN

Tak až budete mít nehodu (ne že jí zaviníte, ale až Vás někdo sestřelí) tak Vám přeji hodně štěstí - budete ho potřebovat.....

2 2
možnosti
LM

V rámci východního bloku v konkurenci té doby cca (1989 - 1992) - Oltcita, Trabanta, Wartburga a Žigulíka (snad kromě Samary) to bylo super auto. Ale zase v porovnání s VW Golf III, BMW 3 e36 nebo třeba i Opel Astra nebo Renault 19 to byl podprůměr...

0 0
možnosti

Favorit vyjel v roce 87, jeho současníci tedy byly golf mk II a kadett a pod, za kterými sice i tak pochopitelně v mnoha aspektech zaostával, ale zas tak velký průšvih jak by se na první pohled zdálo to nebyl. Třeba o standardní pětistupňové převodovce nebo zavěšení porsche si mohl golf nechat jenom zdát.

3 0
možnosti
MK

Těch zlepšení bylo 548 a jedna vlaječka redaktorovi zbyla.

1 0
možnosti
JN

Byl to hroznej krám už tenkrát. Motor dobrej, brzdy taky, ale ten zbytek. Zatejkání, koroze, poruchy elektroinstalace, topení. Navíjecí pásy, jejichž ukotvení u sloupku bylo ze žvejkavho materiálu a upadávalo to. Ještě že jsem s tím neboural.

Jednou za jízdy přestalo fungovat topení, dveře přimrzly a já se nemohl dostat ven.

Forman byl takovej plaváček - ve 120km/h se auto stávalo neovladatelným.

Jo, nostalgie. Brrr. :)

10 4
možnosti

Favorita jsme měli a neměli jsme žádné výraznější potíže. Po koupi zatékalo předním sklem. Jediné potíže snad byly s nastavováním sklonu světel.

4 0
možnosti

M25a93r48e80k 87Š49o80r94f

26. 9. 2017 6:53

Mám 18 let staré BMW coupé (E46) a udělat se na tom dá svépomocí skoro všechno, když nepočítám klempířinu. I počítačová diagnostika na autě z roku 1999 je velice primitivní a jde dělat samodomo se softwarem za pár set korun. Nemusí se jednat nutně o komunistickej vergl, aby se v tom mohl člověk hrabat. Tohle se začalo lámat až zhruba 15 let po Favoritu, kdy tak od roku 2005 přestává být jednoduché sahat do aut právě díky softwarové ochraně elektronických jednotek.

0 0
možnosti
LM

chtelo by to porovnat s E30 .. to je souputnik Facka .. z toho bude taky uz jen hromada srotu

0 0
možnosti
JW

J33a61r67e64k 39W81o98l18f

26. 9. 2017 6:35

Omlouvám se všem nostalgikům, ale to auto je strašný...

7 5
možnosti
VF

Je to krám, ve své době to bylo zajímavé auto, ale dnes....

2 4
možnosti
LH

Největší problém Favoritů a Felícií je koroze karoserie. Jinak jsou to nezmary

18 1
možnosti

Jsou to nezmaři, dokud s tím nenabouráte, pač bezpečnost 0.

1 2
možnosti
JN

Od této modernizace se také dají okna zadních bočních dveří stáhnout zcela dolů, což dříve nebylo možné ...Omyl, stahnout uplne dolu nešla u puvodniho favorita přední okna, protože tam soudruzi nejak museli nabastlit stahování ze stopetek. Než se jim to podarilo vyřešit, byl socialismus fuč. LS zadní okna nestahovalo vůbec.

3 2
možnosti

LS že okna nestahovalo vůbec? Ale notak.... ��

3 0
možnosti
LG

Jo, jo.

Bejvávalo, když se půl roku starý prodával dráž než nový, protože nový nebyl k sehnání. Moje posední Škodovka a doufám, že už navždy.

1 0
možnosti
MJ

Děda jezdí ve Favoritu dodnes, je to nezničitelné auto. Před pěti lety jsem ale kupoval své první (nové) auto a i v kategorii low-end je jízdní komfort naprosto neporovnatelný :) Sice asi šel opravovat... na tom svém si neopravím nic... ale rozhodně bych neměnil.

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...