Diskuze
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte
Děkujeme za pochopení.
J48a34n 27K19o26n72v78a69l68i16n12k35a
Na počátku tisíciletí jsem měl své první auto - Ford Fiesta z roku 94. Dost často jsem v té době jezdil i Favoritem, kterého jsem si půjčoval od tchána. Dodnes si pamatuji, jak byla Fiesta proti favoritu svižná (taky "jednatrojka"), pohodlná a měla využitelější kufr. Sorry jako, ale Favorit byl křáp už jako nový.
M54i97c84h71a88l 88N17a29j42m22a96n
Některé varianty byly zajímavé (sedan, osobní verze furgonu). Ale je logické že se nedostaly do výroby, firma v porevoluční době upadala a byla ráda, že žije.
Zajímavý byl také návrh modernizovaného favoritu na kterém se pracovalo od roku 1989 a v roce vznikla dokonce maketa ve velikosti 1:1, jednalo se právě o variantu sedan a nesla označení Felicia 13 LS.
M30a29r25t31i51n 40P92r81a90v23d85a
Škoda v porevoluční době během roku získala silného partnera, který do ní masivně investoval (především energoblok). Upadala maximálně pár měsíců, ještě jako státní podnik, co jí po amnestii zmizeli zaměstnanci a povolaní vojáci se ještě nestačili zaučit.
J10a31n 18D29l11o31u82h51ý
Meli jsme toho vyblite zeleneho s bezovym interierem. Po 7 letech to bylo shnile do srotu. Auto stalavo vzdy venku a jezdilo cely rok. Forman vydrzel temer 2x tak dlouho
L64u20k59á69š 65S25e61d59l12á29č90e14k
Venku shnije každé auto. Cokoliv je lepší, pokud to nestojí na dešti a vodě.
J22a82r52o58m54í47r 64K70r42á28l
První Favorit nebylo v té době špatné auto. Dokonce snesl srovnání s Golfem II 1,3. Problém byl, že zůstal technicky v 80. letech.
O41l22d83ř49i79c69h 15O97l59e70š
On ten Golf taky nebyl nic moc.
J19i77ř19í 69E54r65b35e78n
Škoda, že se nedostalo do výroby ani kupé typu 783, ani prodloužená "sanitní" verze typu 786. První by bylo více než důstojným nástupcem Rapida a druhé více než potřebnou náhradou stařičké dvanáctsettrojky. Ostatně se to mělo vyrábět ve stejných závodech (Kvasiny a Trnava).
Jenže fabrika měla na přelomu 80. a 90. let potíží víc než dost, další stamiliony před-inflačních korun na nové lisovací a svařovací linky už prostě nezbyly. Taktak, že se podařilo dostat do výroby formana a pikap.
L80u86k48á65š 69S56e83d27l79á53č46e67k
Pamatuji Favorit s motorem o obsahu 1500 na závodním okruhu v Havířově. Byla to někdy první polovina devadesátých let. Řídil ho tehdy Břetislav Enge, otec Tomáše Engeho. Poláci tam tehdy se svým velmi výkonným Porsche 911 Carrera po prohře nad tímto Favoritem neúspěšně podávali protest proti nedovoleným úpravám. Nemohli pochopit, že je dokáže porážet Favorit, auto z východního bloku. Tohle jsem viděl a zažil na vlastní oči. Byla to krásná podívaná. Byl to tam tenkrát jeden z posledních závodů na Havířovském okruhu, který přestal odpovídat stále se zpřísňujícím se náročným požadavkům pro závodní okruhy.
J57a80n 75D81l88o96u30h41ý
Skoda Forman mel mit puvodne karburatorou 1.6 se 75kW !!! To by i tenkrat byla naprosta pecka!!!
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...