Diskuze
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte
Děkujeme za pochopení.
J95a45n 43K64o50n21v13a73l90i97n96k50a
Na počátku tisíciletí jsem měl své první auto - Ford Fiesta z roku 94. Dost často jsem v té době jezdil i Favoritem, kterého jsem si půjčoval od tchána. Dodnes si pamatuji, jak byla Fiesta proti favoritu svižná (taky "jednatrojka"), pohodlná a měla využitelější kufr. Sorry jako, ale Favorit byl křáp už jako nový.
M50i34c53h48a73l 40N74a29j94m26a47n
Některé varianty byly zajímavé (sedan, osobní verze furgonu). Ale je logické že se nedostaly do výroby, firma v porevoluční době upadala a byla ráda, že žije.
Zajímavý byl také návrh modernizovaného favoritu na kterém se pracovalo od roku 1989 a v roce vznikla dokonce maketa ve velikosti 1:1, jednalo se právě o variantu sedan a nesla označení Felicia 13 LS.
M89a70r31t27i82n 16P57r90a66v24d31a
Škoda v porevoluční době během roku získala silného partnera, který do ní masivně investoval (především energoblok). Upadala maximálně pár měsíců, ještě jako státní podnik, co jí po amnestii zmizeli zaměstnanci a povolaní vojáci se ještě nestačili zaučit.
J39a14n 31D13l18o35u49h56ý
Meli jsme toho vyblite zeleneho s bezovym interierem. Po 7 letech to bylo shnile do srotu. Auto stalavo vzdy venku a jezdilo cely rok. Forman vydrzel temer 2x tak dlouho
L52u20k10á62š 30S72e66d57l53á28č52e68k
Venku shnije každé auto. Cokoliv je lepší, pokud to nestojí na dešti a vodě.
J76a78r96o53m92í28r 92K30r66á42l
První Favorit nebylo v té době špatné auto. Dokonce snesl srovnání s Golfem II 1,3. Problém byl, že zůstal technicky v 80. letech.
J73i37ř89í 18E10r54b25e57n
Škoda, že se nedostalo do výroby ani kupé typu 783, ani prodloužená "sanitní" verze typu 786. První by bylo více než důstojným nástupcem Rapida a druhé více než potřebnou náhradou stařičké dvanáctsettrojky. Ostatně se to mělo vyrábět ve stejných závodech (Kvasiny a Trnava).
Jenže fabrika měla na přelomu 80. a 90. let potíží víc než dost, další stamiliony před-inflačních korun na nové lisovací a svařovací linky už prostě nezbyly. Taktak, že se podařilo dostat do výroby formana a pikap.
L14u71k24á55š 54S60e17d77l19á88č42e28k
Pamatuji Favorit s motorem o obsahu 1500 na závodním okruhu v Havířově. Byla to někdy první polovina devadesátých let. Řídil ho tehdy Břetislav Enge, otec Tomáše Engeho. Poláci tam tehdy se svým velmi výkonným Porsche 911 Carrera po prohře nad tímto Favoritem neúspěšně podávali protest proti nedovoleným úpravám. Nemohli pochopit, že je dokáže porážet Favorit, auto z východního bloku. Tohle jsem viděl a zažil na vlastní oči. Byla to krásná podívaná. Byl to tam tenkrát jeden z posledních závodů na Havířovském okruhu, který přestal odpovídat stále se zpřísňujícím se náročným požadavkům pro závodní okruhy.
J88a19n 12D69l36o12u77h28ý
Skoda Forman mel mit puvodne karburatorou 1.6 se 75kW !!! To by i tenkrat byla naprosta pecka!!!
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...