Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

  8:00aktualizováno  8:00
Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Na start 43. ročníku Rally Bohemia, která se jede 2. a 3. července, nastoupí Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem s černým vozem Fabia R5. Toto zvláštní temné lakování je připomínkou 35. výročí vzniku kultovního československého hororu Upír z Feratu.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“, typ 724

Rallyovou fabii převlečenou za upíra čeká v osmi rychlostních zkouškách 153 ostrých kilometrů. Film natočený na motivy povídky Josefa Nesvadby „Upír po dvaceti letech“ se představil v roce 1981. Jan Kopecký, který v českém rallyovém mistrovství letos suverénně vede, je o rok mladší.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“ díky hororu získala v tehdejším Československu kultovní postavení, černý prototyp tehdy navrhl český umělec Theodor Pištěk.

Auto bude možné v době kolem konání Rally Bohemia vidět v mladoboleslavském muzeu značky. Navíc se bude v pátek (od 19 hodin) před začátkem rally film promítat.

Škoda R5 a Škoda Ferat

Rally Bohemia

Rally Bohemia se od prvního ročníku v roce 1974 až do ročníku 1985 jmenovala Rally Škoda. Značka uvedla tuto rally v život, aby za extrémních podmínek testovala kvalitu a výdrž svých modelů. První rally měla 1 800 km a rychlostní zkoušky byly rozděleny po celém území tehdejšího Československa. Zúčastnilo se jí tehdy 152 posádek, z toho 72 zahraničních.

Aktuální zpravodajství z letošního ročníku Rally Bohemia sledujte zde





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.