Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

  8:00aktualizováno  8:00
Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Na start 43. ročníku Rally Bohemia, která se jede 2. a 3. července, nastoupí Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem s černým vozem Fabia R5. Toto zvláštní temné lakování je připomínkou 35. výročí vzniku kultovního československého hororu Upír z Feratu.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“, typ 724

Rallyovou fabii převlečenou za upíra čeká v osmi rychlostních zkouškách 153 ostrých kilometrů. Film natočený na motivy povídky Josefa Nesvadby „Upír po dvaceti letech“ se představil v roce 1981. Jan Kopecký, který v českém rallyovém mistrovství letos suverénně vede, je o rok mladší.

Škoda 110 Super Sport „Ferat“ díky hororu získala v tehdejším Československu kultovní postavení, černý prototyp tehdy navrhl český umělec Theodor Pištěk.

Auto bude možné v době kolem konání Rally Bohemia vidět v mladoboleslavském muzeu značky. Navíc se bude v pátek (od 19 hodin) před začátkem rally film promítat.

Škoda R5 a Škoda Ferat

Rally Bohemia

Rally Bohemia se od prvního ročníku v roce 1974 až do ročníku 1985 jmenovala Rally Škoda. Značka uvedla tuto rally v život, aby za extrémních podmínek testovala kvalitu a výdrž svých modelů. První rally měla 1 800 km a rychlostní zkoušky byly rozděleny po celém území tehdejšího Československa. Zúčastnilo se jí tehdy 152 posádek, z toho 72 zahraničních.

Aktuální zpravodajství z letošního ročníku Rally Bohemia sledujte zde




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Další z rubriky

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Nápady Evropské komise ohrozí automobilky. Snížení emisí bude drahé

Měření emisí v reálném provozu

Evropský autoprůmysl podrobil kritice návrhy Evropské komise na snižování emisí. Upozorňuje, že stanovené cíle bude...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.