Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Joyster se vrací, má se představit za dva roky

  8:30aktualizováno  8:30
Mladoboleslavská automobilka zažívá tučná léta, Škoda proto prý opět uvažuje o oživení projektu sportovního joysteru. Koncem loňského roku novým šéfem automobilky odepsaný koncept se opět vrací na přetřes, alespoň podle renomovaného autoserveru Caradisiac.

Škoda Joyster | foto: Repro iDNES.cz/caradisiac.com

Podle informací francouzského serveru se malé sportovní škodovky dočkáme za dva roky, představit by se měla na tradičním březnovém autosalonu v Ženevě 2010.

Caradisiac přichází se spekulacemi o nové škodovce dva roky po premiéře joysteru v Paříži. Pod Eiffelovkou se tehdy říkalo, že žlutý koncept má cestu do sériové výroby skoro jistou.

Škodovácké vedení podle všeho s joysterem počítalo, ale s novým kapitánem Škody Reinhardem Jungem vzaly věci obrácený směr. V Mladé Boleslavi se rozhodli využít možností nově vyvíjené modelové řady Volkswagenu UP! a joyster uložit do muzea.

Malý a levný model UP podle všeho dostane i znak Škody. Podle posledních informací se ovšem musí rozloučit s motorem uloženým vzadu a pohonem zadních kol. Více o projektu VW UP!

Podle serveru Caradisiac ale joysteru konec není. Bude mít 3,6 metru, škodováci ho postaví na zkrácených základech VW Polo (neupřesňují, zda stávající, nebo připravované nové generace) a pochlubí se s ním za dva roky. V roce 2011 dokonce dorazí v ostré verzi RS, ovšem s turbodieselem, jak má Škodovka ve zvyku.

Joyster bude na půl cesty mezi hatchbackem a kombíkem, pojetím karoserie se tedy přiblíží k autu typu shooting-brake, který před nedávnem oprášil Volkswagen v případě nového scirocca. Interiér bude přísně čtyřmístný.

Třídveřová škodovka pro mladé a pohyb po přeplněných městech bude mít 3,6 metru délky. Základní cenu Caradisiac odhaduje na 9 tisíc eur.

Joyster by měl dostat přeplňované motory TSI. Pouze turbodmychadlem osazené benzinové motory (VW vyrábí i verze 1,4 s kompresorem a turbodmychadlem) budou nabízet výkony až 105 koní. Základem má být známá jedna-čtyřka, kterou známe z fabie, s výkonem 86 koní, chybět by neměla ani 1,6. Později prý dorazí i menší 1,2 TSI. Turbodiesely budou reprezentovat 1,4 TDI (80 koní) a 1,9 TDI (105 koní). Rychlé "eReSo" dostane vznětový dvoulitr s výkonem 140 koní.

Uvidíme, zda se informace serveru Caradisiac potvrdí. Ve škodovce se nyní teší na pařížský autosalon, kde se už za dva měsíce představí faceliftovaná octavia a především lehký terénní yeti. Velká očekávání vyvolává kombíkový superb, který by měl dorazit příští rok.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.