Studentská auta s Mladé Boleslavi vznikají v projektu AZUBI. Letošní studii navrhlo 23 žáků podnikového učiliště. „SUV s otevřenou karoserií je už pátým vozem z dílen Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi,“ uvádí Pavel Jina z tiskového oddělení automobilky.
Kabriolet vychází ze sériové verze Škody Karoq. Délka vozu se nemění, když činí 4382 milimetrů, stejná zůstala i šířka (1811 mm) a rozvor (2638 mm). Díky tlumičům převzatým z Octavie RS se snížila světlá výška vozu.
„Designová fáze tvorby nového žákovského vozu začala v říjnu 2017. Stejně jako v předchozích letech měli hned od začátku zúčastnění studenti podporu odborníků z oblastí technického vývoje, designu, výroby, stejně tak jako od jejich vyučujících,“ popisuje Jína.
Poté, co byl v lednu 2018 dokončen a potvrzen design vozu, byla zahájena fáze výroby. Začátkem června bude nová studie představena veřejnosti.
Kromě odstranění střechy bylo nutno upravit dveře. Auto ovšem zůstalo čtyřdveřové, to je u kabrioletů výjimka. Kompletně přepracována byla zadní část vozu včetně pátých dveří, které museli žáci nově navrhnout a vyrobit. Vzhledem ke změnám na karoserii musel být upraven i výfukový systém. Nového tvarování se dočkaly i sloupky A a B. Výrazné změny budou k vidění na předním i zadním nárazníku.
„Nepřehlédnutelnými detaily jsou upravené blinkry nebo podsvícené kliky dveří. Za tmy se na vozovku z předního a zadního nárazníku promítá logo ŠKODA,“ vypočítává Pavel Jína.
Nový kabriolet, který vznikne v jediném exempláři, má pod kapotou čtyřválcový motor 1,5 TSI.
Studenti auto ještě dodělávají. Prozatím ještě nemá jejich nejnovější výtvor jméno.
Učiliště Škody v Mladé Boleslavi, založené už v roce 1927, nabízí mladým lidem tří a čtyřleté studium technických oborů, ukončené výučním listem nebo maturitou. V současné době se v denním studiu vzdělává více než 900 studentů.