Škoda bude vyrábět SUV Karoq také v Německu

  11:00aktualizováno  11:00
Škoda Auto přesune část výroby sportovně-užitkového modelu Karoq do Německa, aby tak uspokojila rostoucí poptávku. Výroba v Osnabrücku na severozápadě Německa má začít koncem letošního roku a pokračovat bude příští rok. Přesun má být pouze dočasný a hlavní část výroby modelu Karoq zůstane v Česku.

Škdoa Karoq | foto: Škoda

V závodě v Osnabrücku se nyní vyrábí SUV Porsche Cayenne a také se zde lakují karoserie Fabie. Podle plánu by se zde měly modely Karoq lakovat a montovat. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na prohlášení české automobilky.

„Kapacita našich závodů je zcela využitá. Nyní diskutujeme o formě, zvažujeme například i restrukturalizaci některých procesů v rámci továren, část produkce navíc nyní budeme vyrábět v německém Osnabrücku, kde již dnes lakujeme naše Fabie,“ prohlásil šéf značky Bernhard Maier na autosalonu v Pekingu minulý týden.

Podle Maiera potřebuje Škoda v Evropě investovat do navýšení kapacit výroby. Vedení automobilky nyní zvažuje různé alternativy. Jasno má být během tří až čtyř měsíců. „Nelze vyloučit ani investici do zcela nového závodu mimo Českou republiku, řekl letos začátkem března Bernhard Maier pro německý ekonomický deník Handelsblatt.

Automobilka Škoda se za téměř 30 let, kdy je součástí Volkswagenu, stala jedním z hlavních pohonů zisku celé automobilové skupiny. V provozní marži, tedy podílu provozního zisku na tržbách, překonala dokonce luxusní značku Audi díky levnější pracovní síle a modulárním platformám Volkswagenu, které snižují náklady. Příznivá hodnocení vozů Škoda a ziskovost divize však také způsobují napětí ve skupině, protože značka VW naopak bojuje s vysokými náklady kvůli skandálu s emisemi naftových motorů.

Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk meziročně o 5,3 procenta na 437 milionů eur (11,2 miliardy korun). Tržby vzrostly o 4,9 procenta na 4,5 miliardy eur (115,2 miliardy korun). Odbyt automobilky stoupl o 11,7 procenta na rekordních 316 700 vozů.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Najdete na iDNES.cz