Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost bez řidiče

  11:54aktualizováno  12:44
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Přesně v poledne představila v autosalonové premiéře ve Frankfurtu Škoda Auto svou letošní nejdůležitější novinku. SUV jménem Karoq vstoupí do prodeje v Česku v půlce října. Druhým lákadlem české značky je koncept elektrického SUV Vision E, který naznačuje, jak by mohl vypadat sériový elektromobil od Škody, který má vyjet v roce 2020.

Koncern Volkswagem, kterého je Škoda součástí, oznamuje na autosalonu ve Frankfurtu ofenzívu na poli elektromobility. Prezentace české značky se nese v podobném duchu.

„Pro značku Škoda se již brzy elektromobilita stane nedílnou součástí každodenního života. V globální růstové strategii podniku hrají elektromobily klíčovou roli. Do roku 2025 bude mít Škoda v nabídce kromě plug-in hybridů i pět čistě elektricky poháněných vozů. Pak bude mít každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky plug-in-hybridní nebo čistě elektrický pohon,“ uvedli zástupci značky na autosalonu.

„Jedním ze čtyř pilířů naší Strategie 2025 je elektrifikace. Již pro modelový rok 2019 uvedeme na trh model Superb s plug-in hybridním pohonem. V roce 2020 bude poté následovat náš první čistě elektrický model. Ve Frankfurtu prezentujeme studii Vision E, která dává konkrétní představu, jak by první elektrický model mohl vypadat,“ upřesňuje předseda představenstva značky Bernhard Maier.

Současně bude Škoda na základě modulární stavebnice pro elektrifikaci vyvíjet další elektromobily. Tento vývoj probíhá paralelně se zaváděním dalších stupňů automatizovaného řízení do sériové výroby. „V budoucnu bude řidič moci svému vozu svěřit stále více úkolů. Elektromobily značky disponují odpovídající základní architekturou, potřebnou k tomu, aby tyto ve střednědobém a dlouhodobém horizontu použitelné funkce mohly být integrovány do palubní elektroniky,“ uvádí Škoda.

Vision E tak nabízí automatizované řízení úrovně 3, to znamená, že je schopen jezdit zcela samostatně, ovšem pod dohledem řidiče. Ve srovnání s provedením prezentovaným na světové premiéře v Šanghaji byla příď konceptu zmodernizována, úprav se dočkal také infotainment vozu (podrobnosti zde).

Škoda Karoq v předvečer zahájení frankfurtského autosalonu

Škoda Karoq v předvečer zahájení frankfurtského autosalonu

Automobilka na frankfurtském autosalonu oznámila také ceny speciálních verzí modelu Kodiaq. Provedení Scout a Sportline atakují jeden milion korun. Prodávat se začnou 15. září.

Kodiaq v terénní úpravě Scout začíná s cenou na 863 900 Kč, tedy 170 000 Kč nad základní cenou modelu Kodiaq. Ve vrcholném provedení s dvoulitrovým TDI (140 kW) a automatem DSG je základní cena Scoutu 1,019 milionu korun.

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq SportLine

Škoda Kodiaq SportLine

Sportline má základní cenu 871 900 Kč a nejvyšší verze bude stát 1,027 milionu Kč. Dosud byla nejvyšší cena modelu Kodiaq 966 900 Kč za vůz s motorem 2,0 TDI v nejvyšším výbavovém stupni Style.

„Model Škoda Kodiaq je již od uvedení na trh v roce 2016 velmi úspěšný. K dnešnímu dni evidujeme v České republice téměř 8 500 přijatých objednávek, přičemž více než 4 500 vozů již našlo majitele,“ uvedl ředitel Škody pro ČR Luboš Vlček.





Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.