Zakryjete pravý zadní couvací senzor a rychle rukou ucuknete. „Když máte klíč od auta vybaveného bezklíčkovým odemykáním vozu v kapse, auto se otevře a vyklopí se páté dveře,“ popisuje čtenář iDNES.cz, který chce zůstat v anonymitě. Tuto podivnost reklamoval dvakrát v servisu, ten auto ovšem vrátil s tím, že to samé dělají všechna tato auta, tedy Karoq s Atecou.
Takto netradičně lze otevřít auta s takzvaným virtuálním pedálem, u kterých odemknete a otevřete víko kufru tím, že mávnete špičkou nohy pod zadním nárazníkem.
Čtenáři iDNES.cz servis odpověděl, že se jedná o vlastnost vozidla, nikoliv chybu. Nejmenovaný dealer Škody tuto funkci zkusil po oslovení redakce vyvolat také u modelu Karoq a kufr se otevřít podařilo. Stejně tak samotné automobilce, která teď zkoumá, kde je chyba.
Toto nestandardní chování vozu pravděpodobně způsobuje umístění kabelového svazku v prostoru za nárazníkem. Štěpán Řehák, mluvčí Škody Auto, tvrdí, že se tato funkce objevuje pouze u malého počtu vozů Karoq a probíhá analýza vozu.
„Nejedná se o funkci, která by měla vliv na bezpečnost a funguje, jen když je majitel vozu s klíčkem v bezprostřední blízkosti,“ komentuje Řehák pro iDNES.cz. Až původ nechtěné funkce aut odhalí, dá vše do pořádku.
Podle nepotvrzených informací redakce se jedná spíše o konstrukční chybu: pod zadním nárazníkem mají být umístěné dvě řídicí jednotky - jedna pro couvací senzor a druhá pro virtuální pedál, které se spolu „dohadují“. Jednotky potřebují navzájem „odstínit“, ale v prostoru pod nárazníkem je tam na takovou úpravu málo prostoru.