„Diskutovali jsme o jednotlivých informacích, které jsou klíčové pro zaměstnance. Dozvěděli jsme se podrobnosti o náběhu, školeních a produkci modelu Škoda Karoq,“ citoval Trend vyjádření odborů po jejich schůzce s vedením firmy.
„Faktem stále zůstává, že bratislavský závod Volkswagen Slovakia se uchází o výrobu nových modelů, aby zajistil produktové portfolio a zaměstnanost do budoucna. O přidělení nové výroby dosud nebylo rozhodnuto,“ uvedla Makayová.
Karoq patří k velmi úspěšným modelům značky. Auto se představilo v roce 2017, výroba běží od července toho roku. Nejprve se začal vyrábět společně se svým dvojčetem Seatem Atecou v závodě v Kvasinách, od ledna 2018 vyjíždí také z mladoboleslavského závodu automobilky. V roce 2018 dodala Škoda zákazníkům 115 700 kusů tohoto modelu, letos v září oslavila čtvrtmiliontý vyrobený karoq.
Bratislavská továrna Volkswagenu má s výrobou SUV zkušenosti. Loni tvořily přes 60 procent její produkce, mezi nimi byly vozy Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 a Porsche Cayenne.
Pokud by slovenská továrna německé automobilky začala vyrábět SUV Karoq, byl by to její další model značky Škoda. V rámci produkce malých městských vozidel závod už nyní montuje elektrický vůz Škoda Citigo iV.
Podle slovenských médií je bratislavský závod Volkswagenu ve hře také o výrobu nového modelu Volkswagnu Passat, který koncern plánoval montovat v Turecku. Rozhodnutí o výstavbě tureckého závodu však odložil.
Letos bratislavská továrna koncernu Volkswagen poprvé po deseti letech oznámila redukci pracovních míst. Na začátku letošního roku zaměstnával závod kolem čtrnácti tisíc lidí, k propuštění tří tisíc z nich došlo letos poprvé od roku 2009, kdy svět trápila ekonomická krize. Více čtěte zde.
Jaroslav Povšík, šéf odborářů Škody Auto, o bratislavské továrně před půl rokem uvedl, že je to „závod bez budoucího výrobního programu a s převisem personálu“.