Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvasinská továrna nestíhá. Škoda bude vyrábět Karoq i v Boleslavi

  9:19aktualizováno  9:19
Kvasinská továrna automobilky Škoda je maximálně vytížená. Značka z ní udělala fabriku specializovanou na SUV, nyní ovšem nestačí jejich obrovskému boomu. Nové SUV Karoq, které v nabídce Škody nahrazuje model Yeti, se tak bude vyrábět také v Mladé Boleslavi.

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě Kvasiny (26.7.2017). | foto: Archiv Škoda Auto

Škoda má problém s výrobní kapacitou v Kvasinách na Rychnovsku už dlouhou dobu. Doplácí na to také Seat, jehož SUV jménem Ateca, které je vlastně dvojčetem Škody Karoq, od počátku brzdí dlouhé dodací lhůty. Podle Filipa Stoulila, mluvčího českého zastoupení španělské značky, je nyní čekací doba na nově objednané auto rok.

Když v roce 2014 vedení koncernu VW rozhodlo, že se první SUV španělské značky Seat Ateca bude vyrábět v Česku, byli v Mladé Boleslavi pyšní a kromě expanze fabriky mluvili o přijetí několika set nových lidí, jenže v aktuální situaci na trhu práce je potíž nové lidi sehnat (více čtěte zde). Problémy s dlouhými čekacími lhůtami na modely vyráběné v Kvasinách řeší Škoda dlouhodobě. Kromě SUV Karoq a Ateca se v Kvasinách ještě vyrábí druhé SUV značky Škoda Kodiaq a také vlajková loď, model Superb.

Škoda začala Karoq vyrábět v Kvasinách na Rychnovsku na konci července, oficiální zahájení prodeje je naplánované na podzim, už dnes se ovšem dají auta objednávat. Zahájení sériové výroby Karoqa v Mladé Boleslavi je plánováno na začátek příštího roku.

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě Kvasiny (26.7.2017).

„Těší nás, že nový vůz Škoda Karoq se zákazníkům líbí. Jeho výroba v Kvasinách se již úspěšně rozběhla. Pro úplné uspokojení vysoké poptávky tak najde Karoq svůj druhý domov v Mladé Boleslavi po boku dalšího dlouhodobě úspěšného modelu Octavia,“ řekl vedoucí výroby vozů Škoda Auto Marek Jancák.

K potřebné úpravě výrobních hal v Mladé Boleslavi využila automobilka celozávodní dovolenou, která se uskutečnila v červenci. Produkce modelu Rapid byla přesunuta na druhou montážní linku, která zároveň zajišťuje výrobu vozů Fabia a Rapid Spaceback. Uvolněnou kapacitu v montážní hale tak může automobilka využít k výrobě modelu Karoq.

Předprodej modelu Karoq firma zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější aktuálně nabízená varianta zatím stojí 529 900 korun a má motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou.

Fotogalerie

V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzinové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus (více o cenách nové škodovky čtěte zde).

Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1 630 litrů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Mercedes Sprinter 313 CDi MAXI
Mercedes Sprinter 313 CDi MAXI

r.v. 2011, naj. 251 000 km, diesel
277 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.