Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velká škodovka do přírody se má jmenovat Kodiak

  16:45aktualizováno  16:45
Sedmimístné SUV, jehož výroba bude probíhat v Kvasinách, se podle informací německého magazínu Auto Bild bude jmenovat Kodiak. Nový model Škody se představí na podzim 2016, prototypy teď testují na českých silnicích.

Prototyp Škody Kodiak | foto: Michal Řejhapro iDNES.cz

Prozatím se autu neoficiálně říkalo Snowman (sněhulák), při vývoji se v automobilce operuje s kódovým označením A Plus. iDNES.cz zjistil, že si automobilka letos v dubnu u Úřadu průmyslového vlastnictví zaregistrovala nová jména, která by mohla k novince pasovat. Jsou to slova Iron, Airon, Aratan a Funstar. Podle nejnovějších informací Auto Bildu má auto vozit jméno Kodiak.

Kodiak

Ostrov a jeho medvěd

Medvěd kodiak, medvěd hnědý kodiak nebo jen jednoduše kodiak (Ursus arctos middendorffi), je největší poddruh medvěda hnědého rozšířený pouze na ostrově Kodiak u jižního pobřeží Aljašky.

Kodiak je druhý největší ostrov USA ležící východně od poloostrova Aljaška. Žije zde zhruba třináct tisíc obyvatel.

Zdroj: wikipedia

Nové SUV je prvním modelem nové strategie značky, kterou Škoda potvrdila při oznámení zrušení projektu nové generace roomsteru. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV,“ řekl mluvčí firmy Vítězslav Pelc začátkem prosince.

Na autosalonu ve Frankfurtu letos v září se v zákulisí mluvilo až o čtyřech modelech Škody patřící do dnes módní kategorie aut typu SUV a jejich odvozenin (crossover). Představit by se mělo jakési pseudoterénní kupé určené primárně pro asijský trh a také nový yeti. V delším časovém horizontu, pravděpodobně v roce 2018, by se mohl objevit ještě další terénní vůz, malý crossover o velikosti fabie (více čtěte zde).

Auto Bild potvrzuje, že nový větší bratr Škody Yeti vyjede na prodloužené platformě nového Volkswagenu Tiguan. Jde o modulární platformu MQB, kterou používají modely koncernu VW s pohonem předních a všech kol (haldex) s motory napříč, tedy i octavia se superbem. Kodiak s délkou kolem čtyř a tři čtvrtě metru má být k mání v pěti i sedmimístném provedení. Základní verze má mít pohon předních kol, v nabídce bude ale samozřejmě i „čtyřkolka“.

Fotogalerie

Prototyp chystaného modelu testuje na českých silnicích v přestrojení za Škodu Yetï. Auto má ale výrazně mohutnější blatníky a je delší (více zde). Naposledy auto nafotil v provozu čtenář iDNES.cz Michal Řejha.

Základním motorem kodiaka má být benzinový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a dvě verze dvoulitru TSI s výkony 132 kW (180 k) a 162 kW (220 k). Německý automagazín uvádí v případě naftových motorizací jen dvoulitrové TDI naladěné na 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Dá se ale čekat, že se pod kapotu dostane i čtyřválec 1,6 TDI. Spekuluje se i o tom, že časem se představí hybridní verze (snad plg-in hybrid s benzinovým 1,4 TSI).

Kodiak má být první škodovkou, která dostane průhledový (head-up) displej, jenž důležité provozní údaje promítá na čelní sklo do zorného pole řidiče. Auto Bild odhaduje základní cenu na 24 tisíc eur, to je asi 650 tisíc korun. To naznačuje, že Kodiak má být SUV alternativou dosud největší škodě v nabídce, klasicky stavěnému superbu.

Kodiak se představí na autosalonu v Paříží na podzim příštího roku. Na březnovou autoshow do Ženevy je naplánovaná premiéra faceliftované octavie. Spekuluje se o tom, že by mohla dostat výrazně pozměněná přední světla, snad by měla být dělená jako kdysi třeba u mercedesů. Octavia by s novou tváří měla dostat také nový základní motor 1,0 TSI.





Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.