Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zádrhel ve výrobě Škody Kodiaq, dodavatel opět nestíhá vyrábět sedačky

  14:00aktualizováno  14:00
Škodovka představí za pár dní na autosalonu ve Frankfurtu další dvě varianty svého SUV Kodiaq – Scout a SportLine, ale zatím má problém uspokojit poptávku zákazníků po základním modelu. Spousta vyrobených kodiaqů totiž zůstává na odstavném parkovišti, chybějí jim zadní sedadla.

Škoda Kodiaq | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Vysoká poptávka po vozech Kodiaq už v červnu přinesla problém, protože dodavatelská společnost Adient nestíhala dodávat dostatečné množství zadních sedadel (psali jsme zde).

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq SportLine

Škoda Kodiaq SportLine

Týdeník Škodovácký odborář tento týden upozornil, že se situace opakuje. Automobilka prý vyslala do dodavatelského závodu v Solnici i svoje experty na pomoc. „Při této příležitosti zjistila, že už dlouho neviděla tak amatérsky vedený odštěpný závod,“ napsali odboráři.

Upozornili také na to, že problém se sedačkami přináší zvýšené náklady ve výši milion eur.

Škoda Kodiaq

„Situací se intenzivně zabýváme, aby se dotčené vozy co nejrychleji dostaly k zákazníkům,“ řekla pro iDNES.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení Škoda Auto.

Fotogalerie

Kodiaq je pro Škodovku úspěšný model, od února do konce června už dodala na trh 37 100 vozů, ale mohlo by jich být i víc. V závodě v Kvasinách uvolnila přes léto část kapacity tím, že se výroba dalšího SUV Karoq přesune do Mladé Boleslavi, kde se jeho předchůdce Yeti nemontoval (čtěte více).

Dodací lhůty se sice podařilo zkrátit ze šesti zhruba na tři měsíce, ale stále to nestačí. Automobilka totiž naráží na problém s dodavateli, zejména Adient nestíhá dodávat zadní sedačky. Hotová auta dříve zabírala takřka všechny volné plochy v závodě Kvasiny, což odbory kritizovaly, nyní kodiaqy bez zadních sedadel stojí hlavně na odstavném parkovišti u Lysé nad Labem.

Pracovníky přitom Adient shání, kde se dá, podle aktuálních inzerátů na pracovních serverech slibuje lidem na montáži sedaček měsíční plat 25 až 30 tisíc korun.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Najdete na iDNES.cz