Zádrhel ve výrobě Škody Kodiaq, dodavatel opět nestíhá vyrábět sedačky

  14:00aktualizováno  14:00
Škodovka představí za pár dní na autosalonu ve Frankfurtu další dvě varianty svého SUV Kodiaq – Scout a SportLine, ale zatím má problém uspokojit poptávku zákazníků po základním modelu. Spousta vyrobených kodiaqů totiž zůstává na odstavném parkovišti, chybějí jim zadní sedadla.

Škoda Kodiaq | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Vysoká poptávka po vozech Kodiaq už v červnu přinesla problém, protože dodavatelská společnost Adient nestíhala dodávat dostatečné množství zadních sedadel (psali jsme zde).

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq SportLine

Škoda Kodiaq SportLine

Týdeník Škodovácký odborář tento týden upozornil, že se situace opakuje. Automobilka prý vyslala do dodavatelského závodu v Solnici i svoje experty na pomoc. „Při této příležitosti zjistila, že už dlouho neviděla tak amatérsky vedený odštěpný závod,“ napsali odboráři.

Upozornili také na to, že problém se sedačkami přináší zvýšené náklady ve výši milion eur.

Škoda Kodiaq

„Situací se intenzivně zabýváme, aby se dotčené vozy co nejrychleji dostaly k zákazníkům,“ řekla pro iDNES.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení Škoda Auto.

Fotogalerie

Kodiaq je pro Škodovku úspěšný model, od února do konce června už dodala na trh 37 100 vozů, ale mohlo by jich být i víc. V závodě v Kvasinách uvolnila přes léto část kapacity tím, že se výroba dalšího SUV Karoq přesune do Mladé Boleslavi, kde se jeho předchůdce Yeti nemontoval (čtěte více).

Dodací lhůty se sice podařilo zkrátit ze šesti zhruba na tři měsíce, ale stále to nestačí. Automobilka totiž naráží na problém s dodavateli, zejména Adient nestíhá dodávat zadní sedačky. Hotová auta dříve zabírala takřka všechny volné plochy v závodě Kvasiny, což odbory kritizovaly, nyní kodiaqy bez zadních sedadel stojí hlavně na odstavném parkovišti u Lysé nad Labem.

Pracovníky přitom Adient shání, kde se dá, podle aktuálních inzerátů na pracovních serverech slibuje lidem na montáži sedaček měsíční plat 25 až 30 tisíc korun.

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Vánoční stromek vezte špičkou dozadu, dárky pořádně připevněte

Tak takto ne. I na krátkou vzálenost musíte vánoční stromek k příčníkům auta...

Radostná cesta domů s vánočním stromečkem na střeše auta se může v okamžiku stát noční můrou. Crash test pojišťovny...

Najdete na iDNES.cz