Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zádrhel ve výrobě Škody Kodiaq, dodavatel opět nestíhá vyrábět sedačky

  14:00aktualizováno  14:00
Škodovka představí za pár dní na autosalonu ve Frankfurtu další dvě varianty svého SUV Kodiaq – Scout a SportLine, ale zatím má problém uspokojit poptávku zákazníků po základním modelu. Spousta vyrobených kodiaqů totiž zůstává na odstavném parkovišti, chybějí jim zadní sedadla.

Škoda Kodiaq | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Vysoká poptávka po vozech Kodiaq už v červnu přinesla problém, protože dodavatelská společnost Adient nestíhala dodávat dostatečné množství zadních sedadel (psali jsme zde).

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq SportLine

Škoda Kodiaq SportLine

Týdeník Škodovácký odborář tento týden upozornil, že se situace opakuje. Automobilka prý vyslala do dodavatelského závodu v Solnici i svoje experty na pomoc. „Při této příležitosti zjistila, že už dlouho neviděla tak amatérsky vedený odštěpný závod,“ napsali odboráři.

Upozornili také na to, že problém se sedačkami přináší zvýšené náklady ve výši milion eur.

Škoda Kodiaq

„Situací se intenzivně zabýváme, aby se dotčené vozy co nejrychleji dostaly k zákazníkům,“ řekla pro iDNES.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení Škoda Auto.

Fotogalerie

Kodiaq je pro Škodovku úspěšný model, od února do konce června už dodala na trh 37 100 vozů, ale mohlo by jich být i víc. V závodě v Kvasinách uvolnila přes léto část kapacity tím, že se výroba dalšího SUV Karoq přesune do Mladé Boleslavi, kde se jeho předchůdce Yeti nemontoval (čtěte více).

Dodací lhůty se sice podařilo zkrátit ze šesti zhruba na tři měsíce, ale stále to nestačí. Automobilka totiž naráží na problém s dodavateli, zejména Adient nestíhá dodávat zadní sedačky. Hotová auta dříve zabírala takřka všechny volné plochy v závodě Kvasiny, což odbory kritizovaly, nyní kodiaqy bez zadních sedadel stojí hlavně na odstavném parkovišti u Lysé nad Labem.

Pracovníky přitom Adient shání, kde se dá, podle aktuálních inzerátů na pracovních serverech slibuje lidem na montáži sedaček měsíční plat 25 až 30 tisíc korun.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.