Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Kodiaq na prvních obrázcích: kliky jí domalují časem

  8:00aktualizováno  8:00
Česká značka se chystá na ofenzivu pseudoterénních modelů. Yetiho, který začíná přesluhovat, doplní ještě letos velké SUV jménem Kodiaq. Škoda právě uveřejnila první oficiální skici nového modelu.

Skica Škody Kodiaq | foto: Škoda Auto

Světová premiéra sedmého evropského modelu Škody je podle informací iDNES.cz naplánovaná na začátek září do Berlína, autosalonová pak o necelý měsíc později do Frankfurtu. Velkoformátové SUV dorazí na trh koncem letošního roku.

Skica Škody Kodiaq

Design Škody Kodiaq věrně naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Auto bude mít klasické svalnaté tvary a mohutné proporce velkého SUV. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy dostanou pro značku typický světelný podpis tvaru písmene C. Nejvýraznější je mohutná příď s obrovitou kapotou a dělenými čelními světly. Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně musel skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi svého kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

První skici jasně ukazují návaznost na koncept. Umělecké obrazy vynechávají důležité detaily sériového vozu jako třeba kliky, ale dávají jasnou představu o proporcích a základních linkách nového vozu.

Interiér zatím zůstává utajený, Jozef Kabaň o něm prozrazuje: „Pro interiér jsou charakteristické silné vertikální prvky, jako například čtyři velké výdechy vzduchu. Velký displej dělí přístrojovou desku na dvě rovnocenné zóny – pro řidiče a spolujezdce. Čelní strana přístrojové desky je trojrozměrně klenutá a rozdělaná na dvě části.“ Kodiaq má být podle šéfdesignéra především mimořádně prostorný.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.