Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Kodiaq na prvních obrázcích: kliky jí domalují časem

  8:00aktualizováno  8:00
Česká značka se chystá na ofenzivu pseudoterénních modelů. Yetiho, který začíná přesluhovat, doplní ještě letos velké SUV jménem Kodiaq. Škoda právě uveřejnila první oficiální skici nového modelu.

Skica Škody Kodiaq | foto: Škoda Auto

Světová premiéra sedmého evropského modelu Škody je podle informací iDNES.cz naplánovaná na začátek září do Berlína, autosalonová pak o necelý měsíc později do Frankfurtu. Velkoformátové SUV dorazí na trh koncem letošního roku.

Skica Škody Kodiaq

Design Škody Kodiaq věrně naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Auto bude mít klasické svalnaté tvary a mohutné proporce velkého SUV. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy dostanou pro značku typický světelný podpis tvaru písmene C. Nejvýraznější je mohutná příď s obrovitou kapotou a dělenými čelními světly. Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně musel skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi svého kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

První skici jasně ukazují návaznost na koncept. Umělecké obrazy vynechávají důležité detaily sériového vozu jako třeba kliky, ale dávají jasnou představu o proporcích a základních linkách nového vozu.

Interiér zatím zůstává utajený, Jozef Kabaň o něm prozrazuje: „Pro interiér jsou charakteristické silné vertikální prvky, jako například čtyři velké výdechy vzduchu. Velký displej dělí přístrojovou desku na dvě rovnocenné zóny – pro řidiče a spolujezdce. Čelní strana přístrojové desky je trojrozměrně klenutá a rozdělaná na dvě části.“ Kodiaq má být podle šéfdesignéra především mimořádně prostorný.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Duster
Nová Dacia Duster na prvních fotkách. Premiéra bude za dva týdny

Je tu nový Duster. Po sedmi letech se představuje nová generace veleúspěšného SUV. Design i technika vycházejí z předchůdce. Premiéru bude mít na autosalonu ve...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.