Škoda představuje novou verzi Kodiaqa. Kupé-SUV je zatím jen pro Čínu

  16:23aktualizováno  16:23
Škoda odhalila podobu nové karosářské verze modelu Kodiaq. Provedení GT, které je nyní určeno výhradně pro Čínu, má pozměněnou záď ve stylu kupé. Na čínském trhu bude pro SUV na výběr ze dvou benzinových motorů.

Škoda Kodiaq GT | foto: Škoda Auto

Kodiaq GT bude veřejnosti oficiálně představen na autosalonu Guangzhou Motor Show, který se bude v Číně konat od 16. do 25. listopadu. Škoda tak bude v Číně prodávat celkem čtyři modely kategorie SUV: Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT. 

Kodiaq GT s karoserií kupé bude na délku měřit 4,63 metru. K dispozici bude pro zákazníky řada asistenčních systémů, jako adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění nebo systém varování před vozy nacházejícími se v takzvaném mrtvém úhlu.

Škoda Kodiaq GT

Oba budou mít objem dva litry, lišit se budou výkonem. Slabší se pochlubí výkonem 137 kW, silnější 162 kW. Silnější variantu bude možné kombinovat pouze s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Uvedení Kodiaqu GT v Evropě závisí na tom, zda se pro něj Škodě podaří najít výrobní kapacity.

Nový Kodiaq GT ponese jako první sériově vyráběný model značky na pátých dveřích místo klasického loga automobilky nápis Škoda. Tato inovace se na evropský trh dostane až s chystaným novým modelem Scala, který by měl být představen do konce tohoto roku.

Fotogalerie

Čína je pro Škodu největším odbytištěm na světě, aktuálně se každý čtvrtý vůz značky Škoda dodává právě do této asijské země. Škoda Auto má do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem v Číně investovat více než dvě miliardy eur (asi 50 miliard korun).

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává přes 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Autoři: ,

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Do zimního už máte mít přezuto. Víte, jak zimní gumy poznáte?

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek....

Najdete na iDNES.cz