Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První hybridní škodovkou bude superb, představí se do čtyř let

  8:30aktualizováno  8:30
První hybridní škodovkou by měl být model Superb v současné generaci. V rozhovoru pro časopis Forbes to prozradil nový generální ředitel Škody Auto Bernhard Maier. Na trh se má novinka dostat ještě v tomto desetiletí, dodal. Přechod značky k hybridním vozům naznačil čerstvě představený koncept SUV s budoucím názvem Kodiaq.

Škoda Superb třetí generace | foto: Škoda Auto

„Kromě elektromotoru bude disponovat i konvenčním pohonem, a jeho dojezd proto nebude tak závislý na dostupnosti veřejné nabíjecí stanice,“ popsal pro Forbes nový šéf automobilky Maier. Oproti ve středu představenému konceptu VisionS však značka pravděpodobně nezvolí pohon 4×4. Pravděpodobněji se jeví provedení bez zadního elektromotoru, tedy jen s pohonem předních kol.

Vstup do světa hybridních vozů Škoda Auto ilustruje na zmíněném konceptu, který představí na autosalonu v Ženevě na začátku března. Velké SUV VisionS pohání zážehový motor 1,4 v kombinaci se dvěma elektromotory. V normovaném cyklu má mít takové auto spotřebu 1,9 litru benzinu a v čistě elektrickém režimu dojezd 50 km.

Škoda VisonS

Benzinový agregát 1,4 TSI o výkonu 115 kW v konceptu doplňuje elektromotor o trvalém výkonu 40 kW, který je integrovaný do šestistupňové převodovky DSG přenášející výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy pohon 4×4 bez mechanického propojení pohonu.

Hybridní Kodiaq není jistý, trendy mu však přejí

Řidič vozu může volit mezi několika provozními režimy, jeden z nich je čistě elektrický. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou a lze je dobíjet ze zásuvky. Zda Škoda zvolí stejné řešení i pro sériový vůz, není jisté.

Fotogalerie

Podle mluvčího Škody Jozefa Baláže zatím není ani rozhodnuto, zda se hybridní pohon objeví v sériové verzi nového SUV, které má přijít ve druhé polovině letošního roku. Nový model mladoboleslavské automobilky by měl nést jméno Kodiaq.

U velkých aut je nicméně hybridizace efektivní cestou ke snížení emisí. Odborníci předpovídají, že právě u velkých SUV a aut vyšších kategorií bude hybridní pohon velmi brzy standardem.

Mateřský Volkswagen již vozy s hybridním pohonem nabízí. Na trhu je hybridní Golf GTE a nově také Passat GTE. Hybridní vozy nabízejí i další koncernové značky Audi nebo Porsche.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.