Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda vyrobila v Qasinách prvního kodiaqa. K zákazníkům dorazí v únoru

  15:31aktualizováno  16:37
Automobilka Škoda v úterý 18. října ve svém závodě na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu nového modelu, velkého sportovně-užitkového vozu Kodiaq. Kvasiny, kde fabrika sídlí, při této příležitosti na jeden den přejmenovali na Qasiny.

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu SUV modelu Kodiaq | foto: Škoda Auto

„Touto akcí Škoda navazuje na mezinárodní komunikační kampaň, která vyvolala značnou pozornost už v květnu letošního roku. Tehdy byl aljašský ostrov Kodiak na jeden den přejmenován na Kodiaq,“ vysvětluje mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Automobilka Škoda v úterý 18. října ve svém závodě na Rychnovsku zahájila...

První škodovku vyrobili v Kvasinách v roce 1946. V letech 1958 až 1964 se v této české obci vyráběl jeden z nejznámějších modelů značky, Felicia. V Kvasinách se vyráběl i model 110 R Coupé.

Závod, v němž Škoda Auto nyní investicemi v miliardách korun výrazně rozšiřuje výrobu a s obtížemi nabírá zaměstnance (čtěte zde), dnes produkuje modely Superb, Yeti a od letošního roku pro španělský Seat dělá SUV model Ateca. S modelem Kodiaq vstupuje Škoda podle Jozefa Baláže do celosvětově nejrychleji rostoucího automobilového segmentu.

Objednávky na model Kodiaq prodejci Škody přijímají od začátku října, základní cena vozu je 677 900 korun (více o cenách zde). První vozy by se k zákazníkům měly dostat v únoru příštího roku.

Takový odstup mezi zahájením produkce a zahájením dodávek koncovým zákazníkům je standardní. Auta se musí nejprve dostat ke všem dealerům, aby je prodejci mohli ukazovat zákazníkům. Další vozy jsou určeny pro interní potřeby, aby se s nim seznámili prodejci a novináři. Automobilka také potřebuje čas na proškolení dealerů.

Fotogalerie

V Číně, která je pro Škodu Auto největším trhem, firma se zahájením výroby počítá ve druhém čtvrtletí příštího roku. Později by se měla objevit také verze se splývavou zádí ve stylu kupé. K dispozici bude určitě pro čínský trh, ale automobilka zvažuje i nasazení v Evropě.

Kodiaq má při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky třetí řadě sedadel bude jako první model od Škody nabízet až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW.

Předpokládaný konkurent novinky z Kvasin, Hyundai SantaFe, začíná s cenou 679 900 korun, větší Grand SantaFe stojí 1,18 milionu. Kia Sorento se prodává od 949 980 korun a Audi Q5 pak startuje na jednom milionu. Nižší cenu má například Honda CR-V, která se prodává od 589 900 korun.

Obnovená továrna

Před zahájením výroby nejnovějších modelů prošel závod Kvasiny rozsáhlým rozšířením a modernizací. „Vedle nově zprovozněné svařovny a úprav montážní linky byly rozšířeny logistické plochy a lakovna,“ uvedla firma.

Nyní v závodě pracuje asi 5 900 zaměstnanců a závod je tak největším zaměstnavatelem v Hradeckém kraji. V příštích letech vzroste výrobní kapacita závodu až na 280 tisíc vozů ročně, loni výroba dosáhla 142 tisíc vozů. „V této souvislosti zaměstná Škoda zhruba dva tisíce nových odborníků a do roku 2018 do výstavby závodu investuje kolem 7,2 miliard korun,“ uvedla firma.

Díky rostoucímu závodu je na Rychnovsku nejnižší nezaměstnanost v Česku, v září to bylo 1,9 procenta. Od ledna bude závod vyrábět i v sobotu a pracovní týden bude mít 18 místo 15 směn. Nyní je v závodě třísměnný provoz od pondělí do pátku. Nástupní plat pro dělníka v Kvasinách začíná na 22 tisících korun měsíčně, postupně se zvyšuje a spolu s bonusy dosahuje příjem zhruba 35 tisíc korun. Reportáž z výroby z kvasinské automobilky čtěte zde.

Škoda loni vyrobila přes milion vozů. Má tři závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Zaměstnává 26 600 lidí. Za letošní rok Škoda očekává rekordní počet prodaných vozů i rekordní finanční výsledky.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.