Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda vyrobila v Qasinách prvního kodiaqa. K zákazníkům dorazí v únoru

  15:31aktualizováno  16:37
Automobilka Škoda v úterý 18. října ve svém závodě na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu nového modelu, velkého sportovně-užitkového vozu Kodiaq. Kvasiny, kde fabrika sídlí, při této příležitosti na jeden den přejmenovali na Qasiny.

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu SUV modelu Kodiaq | foto: Škoda Auto

„Touto akcí Škoda navazuje na mezinárodní komunikační kampaň, která vyvolala značnou pozornost už v květnu letošního roku. Tehdy byl aljašský ostrov Kodiak na jeden den přejmenován na Kodiaq,“ vysvětluje mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Automobilka Škoda v úterý 18. října ve svém závodě na Rychnovsku zahájila...

První škodovku vyrobili v Kvasinách v roce 1946. V letech 1958 až 1964 se v této české obci vyráběl jeden z nejznámějších modelů značky, Felicia. V Kvasinách se vyráběl i model 110 R Coupé.

Závod, v němž Škoda Auto nyní investicemi v miliardách korun výrazně rozšiřuje výrobu a s obtížemi nabírá zaměstnance (čtěte zde), dnes produkuje modely Superb, Yeti a od letošního roku pro španělský Seat dělá SUV model Ateca. S modelem Kodiaq vstupuje Škoda podle Jozefa Baláže do celosvětově nejrychleji rostoucího automobilového segmentu.

Objednávky na model Kodiaq prodejci Škody přijímají od začátku října, základní cena vozu je 677 900 korun (více o cenách zde). První vozy by se k zákazníkům měly dostat v únoru příštího roku.

Takový odstup mezi zahájením produkce a zahájením dodávek koncovým zákazníkům je standardní. Auta se musí nejprve dostat ke všem dealerům, aby je prodejci mohli ukazovat zákazníkům. Další vozy jsou určeny pro interní potřeby, aby se s nim seznámili prodejci a novináři. Automobilka také potřebuje čas na proškolení dealerů.

Fotogalerie

V Číně, která je pro Škodu Auto největším trhem, firma se zahájením výroby počítá ve druhém čtvrtletí příštího roku. Později by se měla objevit také verze se splývavou zádí ve stylu kupé. K dispozici bude určitě pro čínský trh, ale automobilka zvažuje i nasazení v Evropě.

Kodiaq má při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky třetí řadě sedadel bude jako první model od Škody nabízet až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW.

Předpokládaný konkurent novinky z Kvasin, Hyundai SantaFe, začíná s cenou 679 900 korun, větší Grand SantaFe stojí 1,18 milionu. Kia Sorento se prodává od 949 980 korun a Audi Q5 pak startuje na jednom milionu. Nižší cenu má například Honda CR-V, která se prodává od 589 900 korun.

Obnovená továrna

Před zahájením výroby nejnovějších modelů prošel závod Kvasiny rozsáhlým rozšířením a modernizací. „Vedle nově zprovozněné svařovny a úprav montážní linky byly rozšířeny logistické plochy a lakovna,“ uvedla firma.

Nyní v závodě pracuje asi 5 900 zaměstnanců a závod je tak největším zaměstnavatelem v Hradeckém kraji. V příštích letech vzroste výrobní kapacita závodu až na 280 tisíc vozů ročně, loni výroba dosáhla 142 tisíc vozů. „V této souvislosti zaměstná Škoda zhruba dva tisíce nových odborníků a do roku 2018 do výstavby závodu investuje kolem 7,2 miliard korun,“ uvedla firma.

Díky rostoucímu závodu je na Rychnovsku nejnižší nezaměstnanost v Česku, v září to bylo 1,9 procenta. Od ledna bude závod vyrábět i v sobotu a pracovní týden bude mít 18 místo 15 směn. Nyní je v závodě třísměnný provoz od pondělí do pátku. Nástupní plat pro dělníka v Kvasinách začíná na 22 tisících korun měsíčně, postupně se zvyšuje a spolu s bonusy dosahuje příjem zhruba 35 tisíc korun. Reportáž z výroby z kvasinské automobilky čtěte zde.

Škoda loni vyrobila přes milion vozů. Má tři závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Zaměstnává 26 600 lidí. Za letošní rok Škoda očekává rekordní počet prodaných vozů i rekordní finanční výsledky.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

OBRAZEM: Designérský kousek na kolech. Karavan, který lze jen závidět

Vizualizace designového karavanu Romotow od novozélandského studia W2.

Zapomeňte na klasické hranaté karavany bez nápadu. Romotow je přívěs v unikátním designu. Stačí zmáčknout jediné...

Najdete na iDNES.cz