Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Premiéra Škody Kodiaq: do berlínské elektrárny přijel i Karel Gott

  20:55aktualizováno  20:55
Berlin (od zpravodajů iDNES.cz) - Škoda Auto představila v bývalé tepelné elektrárně kousek od centra Berlína svůj nový model Kodiaq. Velké až sedmimístné SUV je o půl metru delší než yeti a postaví se na vrchol nabídky české značky vedle superbu. Na velkolepé premiéře byl i mistr Karel Gott.

Dnešní premiéru pojala Škoda ve velkém stylu. Do Berlína pozvala na 600 novinářů z 31 zemí a desítky hostů. Akci si nenechal ujít například ani zpěvák Karel Gott, který nechyběl již při uvedení vlajkové lodi Superb. Na akci byl i moderátor Leoš Mareš nebo herečka Vica Kerekes.

Škodiaq

Škoda přesedá do SUV

Více o nové škodovce čtěte ZDE

Škoda Kodiaq

Pozvání přijala také starostka aljašského města Kodiak, jehož jméno inspirovalo Škodu při hledání jména nového modelu.

„S naším prvním velkým SUV dobýváme pro značku nový segment a s ním i nové trhy a skupiny zákazníků jak ze soukromé, tak i firemní klientely. Kodiaqzahájí širokou ofenzivu nových modelů SUV značky Škoda,“ uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

Škoda již také potvrdila výrobu velkého SUV v karosářském provedení kupé pro Čínu, i produkci crossoveru o velikosti Fabie. Maier také potvrdil, že Škoda pracuje na elektromobilu.

Kodiaq je sedmý model české značky. Má posílit její pozici ve stále rostoucí kategorii aut do lehkého terénu. V Číně se časem bude nabízet také varianta se sportovně střiženou karoserií kupé. Kodiaq také může být vstupenkou škody na trhy severní Ameriky.

Nový vůz je dlouhý 4,7 metru, to je o půl metru víc než měří aktuální yeti. Kufr o základním objemu 720 litrů má být největší ve své třídě. Jako první model Škody bude Kodiaq vybaven na přání i třetí řadou sedadel.

Fotogalerie

Nový model slibuje chytré vychytávky, třeba ochranu hran dveří před odřením, elektricky ovládanou dětskou pojistku zadních dveří nebo opěrky hlavy poskytující oporu při spaní. Na přání bude dodáván také vyhřívaný volant.

Kodiaq vyrazí po dnešním slavnostním představení v Berlíně na autosalonovou premiéru do Paříže. Prodávat se začne v příštím roce. První odhady cen mluví o částkách na úrovni superbu combi, tedy přibližně od 650 tisíc korun.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.