Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

  9:22aktualizováno  9:22
Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.

Škoda Kodiaq Scout | foto: Škoda Auto

Největší Scout v nabídce Škody bude mít premiéru v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Od standardního provedení ho odlišují designové prvky, které mu dávají robustnější vzhled.

Kodiaq Scout

  • světlá výška 194 mm
  • přechodový úhel 19,7 stupně
  • přední nájezdový úhel 22 stupňů
  • zadní nájezdový úhel 23,1 stupně

Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a ochranné prvky pod nárazníky. „Vedle specifických ochranných prvků Škoda Kodiaq Scout vybavena skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Scout také dostane speciálně navržené devatenáctipalcové ráfky kol. Výbava vychází z provedení Ambition.

V základní výbavě má Scout vždy pohon 4x4 (systém Haldex), full-LED přední světla a paket pro špatné cesty, který zakrytováním podvozku chrání před poškozením motor, podlahu a různé kabely.

Fotogalerie

„Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele,“ vysvětluje Řehák.

Pro novou variantu kodiaqa jsou v nabídce dva benzinové (1,4 TSI - 110 kW/150 k a 2,0 TSI - 132 kW/180 k) a dva naftové (2,0 TDI - 110 kW/150 k a 2,0 TDI - 140 kW/190 k) motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.

Offroad

Škoda vybavila model Kodiaq režimem pro jízdu v terénu, který se aktivuje tlačítkem na středovém panelu přístrojové desky. Pokud má auto stavitelné tlumiče, elektronika upraví jejich charakteristiku. V tomto režimu se také mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil „klínového efektu“, ten spočívá v delším blokováním brzděného kola, které si na nezpevněném povrchu před sebou nahrne materiál, a tím vytvoří klín pro intenzivnější brzdění. Pro zlepšení trakce dovoluje systém ASR určitý prokluz kol a elektronická uzávěrka diferenciálu reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce (nechá po uvolnění prostředního pedálu ještě na moment zabrzděná kola, aby auto v kopci necouvlo) nebo asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost.

Redakční test Škody Kodiaq:




Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: Parádní hračka pro velké kluky nemá dveře ani okna

Dallara Stradale

Gian Paolo Dallara, jeden z nejslavnějších automobilových konstruktérů, představil auto nesoucí jeho jméno. Fenomenální...

Audi A4 2,0TDI/ ČR/LED
Audi A4 2,0TDI/ ČR/LED

r.v. 2013, naj. 172 600 km, diesel
395 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz