Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

  9:22aktualizováno  9:22
Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.

Škoda Kodiaq Scout | foto: Škoda Auto

Největší Scout v nabídce Škody bude mít premiéru v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Od standardního provedení ho odlišují designové prvky, které mu dávají robustnější vzhled.

Kodiaq Scout

  • světlá výška 194 mm
  • přechodový úhel 19,7 stupně
  • přední nájezdový úhel 22 stupňů
  • zadní nájezdový úhel 23,1 stupně

Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a ochranné prvky pod nárazníky. „Vedle specifických ochranných prvků Škoda Kodiaq Scout vybavena skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Scout také dostane speciálně navržené devatenáctipalcové ráfky kol. Výbava vychází z provedení Ambition.

V základní výbavě má Scout vždy pohon 4x4 (systém Haldex), full-LED přední světla a paket pro špatné cesty, který zakrytováním podvozku chrání před poškozením motor, podlahu a různé kabely.

Fotogalerie

„Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele,“ vysvětluje Řehák.

Pro novou variantu kodiaqa jsou v nabídce dva benzinové (1,4 TSI - 110 kW/150 k a 2,0 TSI - 132 kW/180 k) a dva naftové (2,0 TDI - 110 kW/150 k a 2,0 TDI - 140 kW/190 k) motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.

Offroad

Škoda vybavila model Kodiaq režimem pro jízdu v terénu, který se aktivuje tlačítkem na středovém panelu přístrojové desky. Pokud má auto stavitelné tlumiče, elektronika upraví jejich charakteristiku. V tomto režimu se také mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil „klínového efektu“, ten spočívá v delším blokováním brzděného kola, které si na nezpevněném povrchu před sebou nahrne materiál, a tím vytvoří klín pro intenzivnější brzdění. Pro zlepšení trakce dovoluje systém ASR určitý prokluz kol a elektronická uzávěrka diferenciálu reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce (nechá po uvolnění prostředního pedálu ještě na moment zabrzděná kola, aby auto v kopci necouvlo) nebo asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost.

Redakční test Škody Kodiaq:



Nejčtenější



Další z rubriky

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 4. generace

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní...

OBRAZEM: Audi Q8 žhaví gumy, lehká hybridizace je standardem

Audi Q8

Čtyřdveřové luxusní kupé křížené s SUV je nejnovějším přírůstkem do nabídky Audi. Majestátní model bude vrcholem ceníku...

Najdete na iDNES.cz