Největší Scout v nabídce Škody bude mít premiéru v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Od standardního provedení ho odlišují designové prvky, které mu dávají robustnější vzhled.
Kodiaq Scout
|
Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a ochranné prvky pod nárazníky. „Vedle specifických ochranných prvků Škoda Kodiaq Scout vybavena skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.
Scout také dostane speciálně navržené devatenáctipalcové ráfky kol. Výbava vychází z provedení Ambition.
V základní výbavě má Scout vždy pohon 4x4 (systém Haldex), full-LED přední světla a paket pro špatné cesty, který zakrytováním podvozku chrání před poškozením motor, podlahu a různé kabely.
„Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele,“ vysvětluje Řehák.
Pro novou variantu kodiaqa jsou v nabídce dva benzinové (1,4 TSI - 110 kW/150 k a 2,0 TSI - 132 kW/180 k) a dva naftové (2,0 TDI - 110 kW/150 k a 2,0 TDI - 140 kW/190 k) motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.
OffroadŠkoda vybavila model Kodiaq režimem pro jízdu v terénu, který se aktivuje tlačítkem na středovém panelu přístrojové desky. Pokud má auto stavitelné tlumiče, elektronika upraví jejich charakteristiku. V tomto režimu se také mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil „klínového efektu“, ten spočívá v delším blokováním brzděného kola, které si na nezpevněném povrchu před sebou nahrne materiál, a tím vytvoří klín pro intenzivnější brzdění. Pro zlepšení trakce dovoluje systém ASR určitý prokluz kol a elektronická uzávěrka diferenciálu reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce (nechá po uvolnění prostředního pedálu ještě na moment zabrzděná kola, aby auto v kopci necouvlo) nebo asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost. |
Redakční test Škody Kodiaq:
19. listopadu 2016 |