Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kubistický kodiaq odhalen. Škoda VisionS je hybrid se spotřebou 1,9 l

  8:01aktualizováno  8:01
Do stále žádanější kategorie SUV zamíří česká značka s druhým modelem. K menšímu yetimu přibude větší kodiaq. Prozatím má dnes už klasické škodovácké označení určené pro studie, ve kterém figuruje slovo „vision“. Za půl roku z něj bude sériové auto. Studie naznačuje, že se dočkáme první hybridní škodovky v historii.

Škoda VisonS | foto: Škoda Auto

Studie Škoda VisionS ukazuje vývoj designového jazyka značky, jehož tvůrcem je šéfdesignér Jozef Kabaň. Auto se zajímavě řešenými světly - netradiční řešení předních lamp začíná být pro škodovky charakteristické - ale také ukazuje technologie budoucnosti.

Neokubismus

Kabaň se při tvorbě designérského stylu inspiroval nejprve českým křišťálem, a tak vykresluje kontury karoserie moderních škodovek ostrými liniemi. Nově přidal kubismus, ten je tak trochu českým unikátem, nikde jinde na světě se totiž kubismus v takové míře neprojevil v architektuře (nejznámější stavbou je Dům U Černé Matky Boží v Praze na Starém Městě). Typické jsou pro něj ostré hrany či krystalické struktury. Kabaň a jeho tým tak našli inspirační zdroj a silnou vazbu na české umění. Právě architektura má podle mnohých s automobilovým designem hodně společného.

Škoda VisonS

„Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty,“ popisují tvůrci svůj nejnovější koncept. VisionS, který se představí 1. března na autosalonu v Ženevě. Bude mít zelenou barvu, která naznačuje, co se odehrává v útrobách. VisionS se totiž bude prezentovat jako ekolog.

Fotogalerie

Škoda ve studii představí vůbec poprvé také hybridní pohon. Benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy pohon všech kol, ale obejde se bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Řidič může volit mezi několika provozními režimy, jedním z nich je i čistě elektrický pohon. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou a je možné je dobíjet ze zásuvky.

Může se hodit

Yeti

Škoda Yeti 2.0.TDI. Cena 340 000 Kč.

Další vozy značky Škoda na Automodul.cz.

Celkový výkon vozu je 165 kW (225 k), budoucí kodiaq se s ním rozjede z nuly na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost má být téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném laboratorním cyklu s 1,9 litry benzinu, k tomu je ovšem třeba dodat, že až 50 kilometrů z toho pojede na baterie.

Pseudoterénní škoda má jako koncept délku 4,70 m, rozvor je 2,79, šířka 1,91 a výška 1,68 metru. Auto stojí bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen. Je to první vůz značky se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách. Dá se ale předpokládat, že sériové provedení bude mít o místo víc (uspořádání 2+3+2).

Líbí se vám nová Škoda VisionS, ze které vznikne nové SUV?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 20. února 2016. Anketa je uzavřena.

ANO 7685
NE 751


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Návrat dinosaura: Hypersport ze 70. let ožívá, má mít až 2000 koní

Vector WX8

Asi jen velcí motorističtí fanoušci znají jméno americké značky Vector. Ta se snažila vyrobit supersport evropského...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz