Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kubistický kodiaq odhalen. Škoda VisionS je hybrid se spotřebou 1,9 l

  8:01aktualizováno  8:01
Do stále žádanější kategorie SUV zamíří česká značka s druhým modelem. K menšímu yetimu přibude větší kodiaq. Prozatím má dnes už klasické škodovácké označení určené pro studie, ve kterém figuruje slovo „vision“. Za půl roku z něj bude sériové auto. Studie naznačuje, že se dočkáme první hybridní škodovky v historii.

Škoda VisonS | foto: Škoda Auto

Studie Škoda VisionS ukazuje vývoj designového jazyka značky, jehož tvůrcem je šéfdesignér Jozef Kabaň. Auto se zajímavě řešenými světly - netradiční řešení předních lamp začíná být pro škodovky charakteristické - ale také ukazuje technologie budoucnosti.

Neokubismus

Kabaň se při tvorbě designérského stylu inspiroval nejprve českým křišťálem, a tak vykresluje kontury karoserie moderních škodovek ostrými liniemi. Nově přidal kubismus, ten je tak trochu českým unikátem, nikde jinde na světě se totiž kubismus v takové míře neprojevil v architektuře (nejznámější stavbou je Dům U Černé Matky Boží v Praze na Starém Městě). Typické jsou pro něj ostré hrany či krystalické struktury. Kabaň a jeho tým tak našli inspirační zdroj a silnou vazbu na české umění. Právě architektura má podle mnohých s automobilovým designem hodně společného.

Škoda VisonS

„Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty,“ popisují tvůrci svůj nejnovější koncept. VisionS, který se představí 1. března na autosalonu v Ženevě. Bude mít zelenou barvu, která naznačuje, co se odehrává v útrobách. VisionS se totiž bude prezentovat jako ekolog.

Fotogalerie

Škoda ve studii představí vůbec poprvé také hybridní pohon. Benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy pohon všech kol, ale obejde se bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Řidič může volit mezi několika provozními režimy, jedním z nich je i čistě elektrický pohon. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou a je možné je dobíjet ze zásuvky.

Může se hodit

Yeti

Škoda Yeti 2.0.TDI. Cena 340 000 Kč.

Další vozy značky Škoda na Automodul.cz.

Celkový výkon vozu je 165 kW (225 k), budoucí kodiaq se s ním rozjede z nuly na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost má být téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném laboratorním cyklu s 1,9 litry benzinu, k tomu je ovšem třeba dodat, že až 50 kilometrů z toho pojede na baterie.

Pseudoterénní škoda má jako koncept délku 4,70 m, rozvor je 2,79, šířka 1,91 a výška 1,68 metru. Auto stojí bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen. Je to první vůz značky se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách. Dá se ale předpokládat, že sériové provedení bude mít o místo víc (uspořádání 2+3+2).

Líbí se vám nová Škoda VisionS, ze které vznikne nové SUV?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 20. února 2016. Anketa je uzavřena.

ANO 7685
NE 751




Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf
Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.